ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Peugeot 208 1.2T 100 PS: Για καταναλωτές με υψηλές απαιτήσεις

dokimi-peugeot-208-1-2t-100-ps-gia-katanalotes-me-ypsiles-apaitiseis-705059

Με ανανεωμένη σχεδίαση συνεχίζει την επιτυχημένη εμπορική του πορεία το 208, βασιζόμενο στις γνωστές αρετές του. Την ελκυστική σχεδίαση και την premium εικόνα στην καμπίνα.

Του Νίκου Μαρινόπουλου – Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Με βάση τα επίσημα στοιχεία των πωλήσεων για το 2023, το ένα στα δύο αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ελλάδα ήταν της κατηγορίας Β. Σουπερμίνι δηλαδή. Μεταξύ μας, οι λόγοι είναι πολύ απλοί. Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής έχουν μεγαλώσει σε διαστάσεις και πλέον καλύπτουν τις βασικές ανάγκες μετακίνησης μιας οικογένειας. Κυρίως όμως, επειδή οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν ξεφύγει και ο κόσμος δυσκολεύεται (οικονομικά) να “ανέβει” κατηγορία.

Τα πέντε πρώτα σουπερμίνι σε πωλήσεις, με κίνδυνο να χαρακτηριστώ Βαμβακούλας, ήταν τα εξής δύο. Το Peugeot 208 (Citroën C3, DS 3, Opel Corsa και Peugeot 208 βασίζονται στην ίδια τεχνική βάση) και το Toyota Yaris (Yaris και Yaris Cross). Άρα, αν και τεσσάρων ετών, το 208 τα πήγε πολύ καλά εμπορικά, κερδίζοντας με σεβαστή διαφορά τον κύριο αντίπαλό του. Δεν ήταν όμως στην κορυφή, οπότε… ευκαιρία για ανανέωση. Και τι ανανέωση… του άλλαξαν τα φώτα.

Δεν το γράφω για κακό, αυτή είναι η μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Αυτό είναι και το κυριότερο σημείο που συνδέει το 208 με το θρυλικό πρόγονο, το 205 που συμπρωταγωνιστεί στις διαφημίσεις της γαλλικής εταιρείας. Το 205 διατηρήθηκε στην αγορά για 16 ολόκληρα χρόνια. Ήταν τόσο επιτυχημένη από την αρχή η σχεδίασή του που, όχι μόνο επηρέασε τη σχεδίαση όλων των λοιπών μοντέλων της γαλλικής εταιρείας, αλλά και η μόνη σχεδιαστική παρέμβαση που δέχτηκε ήταν ο επανασχεδιασμός των φώτων. Για να παρουσιαστεί ως νέο, κόντρα στο ολοκαίνουριο (τότε) Renault Clio.

Νέα χρώματα, νέα φώτα

Στις φωτογραφίες, μπορείτε να παρατηρήσετε τις προαναφερθείσες διαφορές στα φώτα. Ξεκάθαρα αισθητικές οι αλλαγές, δεν κάνουν διαφορά κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής φέρει το ένα από τα δύο νέα διαθέσιμα χρώματα. Αυτά είναι τα Agueda Yellow και Selenium Grey. Συνολικά, το ανανεωμένο 208 είναι διαθέσιμο σε επτά χρώματα (Artense Grey, Perla Black, Banquise White, Elixir Red και Vertigo Blue). Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, ανανεωμένης σχεδίασης είναι και οι ζάντες των 16 ή 17 ιντσών.

Η άλλη μεγάλη αλλαγή, περνώντας πλέον στο εσωτερικό, είναι η κεντρική οθόνη του infotainment. Η διαγώνιός της αυξήθηκε στις 10,9 ίντσες, από επτά ίντσες στις εκδόσεις Active και Allure στο περσινό μοντέλο. Τα γραφικά της είναι ευανάγνωστα και οι ενδείξεις διαμορφώσιμες. Η περιήγηση στα μενού είναι αρκετά διαισθητική, αλλά σίγουρα απαιτείται μια περίοδος εξοικείωσης για να καταφέρετε με την πρώτη την επιθυμητή ρύθμιση. Επίσης, να ενημερώσουμε ότι συνδέεται ασύρματα με Android Auto και Apple CarPlay.

Σύμφωνα με την Peugeot, η οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων είναι επανασχεδιασμένη. Παραμένει δύσκολα ορατή από τον οδηγό, εξακολουθεί να μας κάνει εντύπωση (και σε όλους τους δημοσιογράφους σε ολόκληρο τον κόσμο) γιατί δεν επέλεξαν να αλλάξουν την ουσία οι Γάλλοι και ασχολήθηκαν μόνο με τη σχεδίασή της. Γι’ αυτό όμως τους λατρεύουμε, επειδή επιλέγουν να κάνουν τα πάντα με την ιδιαίτερη λογική τους. Το μικρό σε διαστάσεις τιμόνι που την κρύβει, όμως, είναι ένα σχεδιαστικό και λειτουργικό αριστούργημα. Αν και τετραγωνισμένο στο επάνω και το κάτω μέρος, είναι απολαυστικό στη χρήση. Διαθέτει το ιδανικό πάχος στεφάνης, είναι όσο βαρύ πρέπει στο δρόμο (ελαφρύ στην πόλη, σκληραίνει όσο ανεβαίνει η ταχύτητα), δίχως να σε κουράζει, είναι άμεσο, προοδευτικό και παρέχει σχετικά καλή πληροφόρηση.

Έχει λίγα κουμπιά, γεγονός θετικό για την ευχρηστία και την εργονομία, με τις κυριότερες λειτουργίες που χρησιμοποιείς καθημερινά. Γενικότερα, η θέση οδήγησης είναι καλή. Το έδρανο ρυθμίζεται αρκετά χαμηλά και μόνο το τιμόνι, που αναγκαστικά είναι χαμηλά ή πολύ χαμηλά, δεν είναι στην ιδανική θέση. Η ρύθμιση της πλάτης γίνεται από έναν περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται σε σημείο που με το ζόρι χωράει το χέρι σου. Ειδικά όταν το έδρανο είναι ρυθμισμένο σε χαμηλή θέση. Ο συνδυασμός φυσικών και ψηφιακών κουμπιών είναι απόλυτα επιτυχημένος, εμφανισιακά και εργονομικά. Πέρα από το γεγονός ότι όλα βρίσκονται σε εύκολα προσβάσιμες θέσεις, να τονίσουμε ότι φωτίζονται (όλα), άρα τα βρίσκεις εύκολα ακόμα και τη νύχτα.

Η ποιότητα συναρμογής είναι καλή. Με το δημοσιογραφικό μάτι (είμαστε περίεργη φάρα), θα μπορούσε να είναι και καλύτερη, καθώς ορισμένα τμήματα δεν είναι άψογα ευθυγραμμισμένα και το κενό ανάμεσα στις πόρτες και το ταμπλό είναι σεβαστό. Τα υλικά όμως είναι άψογα και αυτό είναι που σου μένει ως κυρίαρχη αίσθηση. Ακόμα και τα άκαμπτα πλαστικά δείχνουν ποιοτικά στο μάτι και είναι ευχάριστα στην αφή, οπότε ξεχνάς τη συναρμογή. Θήκες και ντουλαπάκια υπάρχουν αρκετά, δεν αντιμετωπίζεις το παραμικρό πρόβλημα αποθήκευσης των αντικειμένων που μεταφέρεις καθημερινά. Μπροστά, οι χώροι είναι επαρκείς. Πίσω, ο χώρος για τα γόνατα είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας, δηλαδή περιορισμένος. Αεραγωγοί δεν υπάρχουν για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους (όπως και οι μπροστινοί) δύο θύρες USB. Η μία τύπου Α και η άλλη τύπου C. Άρα φορτίζουν και οι παλιές και οι νέες συσκευές. Η μεσαία θέση δεν είναι άνετη, το σύνηθες στην κατηγορία, οπότε η χρήση της ενδείκνυται μόνο για κοντινές αποστάσεις.

Νέα ήθη

Τα προγράμματα οδήγησης είναι δύο, το Normal και το Eco. Μεταξύ των δύο, η μεγαλύτερη διαφορά που αισθανθήκαμε ήταν στο θόρυβο. Ο 1.200αρης τρικύλινδρος κινητήρας (100 ίπποι, 205 Nm, δίχως αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν) είναι κάπως θορυβώδης και τραχύς σε λειτουργία, αλλά όχι στα όρια του ενοχλητικού. Εκεί που δεν υπάρχει διαφορά με το παρελθόν, είναι στην κατανάλωση. Δεν τα γλιτώνεις τα οκτώ λίτρα στην πόλη, όσο κι αν προσέξεις. Η μέση τιμή είναι όμως χαμηλότερη (7 λίτρα/100 χλμ), αν και σε γενικές γραμμές “πίνει” παραπάνω απ’ ότι περιμένεις από έναν μικρό τρικύλινδρο. Να αναφέρουμε εδώ ότι παραλάβαμε το αυτοκίνητο με λίγα χιλιόμετρα στο οδόμετρο, οπότε, μετά από την πρόσφατη εμπειρία μας με το νέο Opel Corsa που εφοδιάζεται με το ίδιο σύνολο, μπορούμε να πούμε πως η κατανάλωση μπορεί να πέσει και στα χαμηλά 6άρια.

Ο 1.200αρης τραβάει πρόθυμα από χαμηλά, αλλά δε συγκλονίζει με τις επιδόσεις του. Στον επαρχιακό δρόμο, το 208 σου δίνει μια κορυφαία αίσθηση ασφάλειας. Η πρόσφυση των εμπρός τροχών είναι πολύ καλή και η υποστροφή έρχεται μόνο όταν πραγματικά υπερβάλλεις. Το πίσω μέρος δεν αποσταθεροποιείται, παρά μόνο εάν φρενάρεις πολύ απότομα και άτσαλα. Είχαμε την τύχη να το οδηγήσουμε και υπό βροχή, τα συμπεράσματα είναι τα ίδια. Δεν νιώθεις ότι οδηγείς μικρό αυτοκίνητο.

Η άνεση είναι πάνω από ικανοποιητική, με καλή ηχομόνωση αλλά και κύλιση και ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης. Το νιώθεις σαν ένα κομμάτι, όταν περνάς από λακκούβες και τίποτα δεν τρίζει. Τα ADAS είναι στο μέσο όρο. Σίγουρα ενεργοποιήθηκαν πρόωρα ορισμένες φορές, δεν είναι όμως υπερευαίσθητα σε ενοχλητικό βαθμό. Επιπλέον, όταν ενεργοποιούνται, οι προειδοποιήσεις είναι συμβουλευτικές προς τον οδηγό, σαν το φίλο που εκφράζει την άποψή του. Όχι σαν Γερμανός δεσμοφύλακας που προσπαθεί ν’ αποτρέψει την απόδραση των 11. Νιώθουμε χρέος να κάνουμε ειδική αναφορά στο σύστημα καμερών και αισθητήρων. Πέρα από την εικόνα υψηλής ευκρίνειας που μπορείς να δεις και φορώντας γυαλιά ηλίου, το σύστημα σε βοηθά να στριμώξεις το 208 σε “δύσκολες” θέσεις στάθμευσης. Στους ελιγμούς αυτούς, βοηθά αφάνταστα και το τιμόνι που “κόβει” πολύ.

Τα υβριδικά σύνολα

Το ανανεωμένο 208 είναι διαθέσιμο και με δύο υβριδικά σύνολα, με απόδοση 100 ή 136 ίππων. Το πρώτο είναι διαθέσιμο και στις τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (Active, Allure και GT), ενώ το δεύτερο μόνο στην κορυφαία έκδοση GT. Οι εκδόσεις Hybrid είναι διαθέσιμες αποκλειστικά με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6. Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία, το υβριδικό σύνολο προσφέρει επιπλέον ροπή  στις χαμηλές στροφές, με αποτέλεσμα τον περιορισμό της κατανάλωσης σε ποσοστό έως 15%. Σύμφωνα με τις μελέτες των Γάλλων, στις αστικές μετακινήσεις, το υβριδικό σύστημα αναλαμβάνει αποκλειστικά την κίνηση του 208 σε ποσοστό 50%. Στην Ελλάδα, οι εκδόσεις Hybrid κοστίζουν 1.500 ευρώ επιπλέον στα επίπεδα εξοπλισμού Active και Allure και 3.000 ευρώ επιπλέον στο επίπεδο εξοπλισμού GT. Η κορυφαία έκδοση GT Hybrid 136 ξεκινάει από τα 31.500 ευρώ.

Premium και φθηνό δεν παίζει

Ευκαιρίας δοθείσης από την εμφάνιση του 205 στην ιστοσελίδα και τη διαφήμιση της Peugeot, βλέπουμε ότι το γαλλικό μικρό έχει απομακρυνθεί πολύ από το σπαρτιάτικο 205 που έθεσε τις βάσεις για την οικονομική ευρωστία της εταιρίας. Σε κάθε γενιά του, χάνει κάτι από τη σπιρτάδα στην οδήγηση και κερδίζει σε premium αίσθηση. Αυτή την απαίτηση των καταναλωτών ικανοποιεί η Peugeot. Ως αποτέλεσμα, το 208 μπορεί να είναι ολίγον «αλμυρό» σε κόστος, ποιο αυτοκίνητο όμως δεν είναι; Η Peugeot δηλώνει ξεκάθαρα ότι είναι μία από τις premium μάρκες του ομίλου Stellantis και οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δικαιώνουν αυτή την τοποθέτηση. Premium και φθηνό, όμως, δεν γίνεται. Γι’ αυτό υπάρχουν οι άλλες μάρκες του ομίλου. Το 208 είναι για καταναλωτές με υψηλές απαιτήσεις. Τις οποίες, για ακόμα μία φορά, καταφέρνει να ικανοποιήσει.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τρικύλινδρος σε σειρά

Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.199 κ.εκ.

Iσχύς

Μέγιστη ισχύς: 100 ίπποι / 5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 205 Nm / 1.750 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση εμπρός

Mηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 185 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,7 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 5,1 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 7,7 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 114 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

44 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος χ πλάτος χ ύψος) χιλ.: 4.055 x 1.745 x 1.430

Μεταξόνιο 2.540 χιλ.

Βάρος 1.165 κιλά

Χώρος αποσκευών

352 λ.

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση: 20.900€

Αυτοκίνητο δοκιμής: 23.010

 

Όλες οι ειδήσεις

Οδηγούμε τη νέα BMW X2 M35i στους δρόμους της Πορτογαλίας

Δοκιμή ZR-V 2.0 e:HEV: Honda με… προσόντα!

Enigma GT: Το πρωτότυπο με τον V6 κινητήρα που καίει υδρογόνο

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο