ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτες εντυπώσεις Zeekr X: Κινέζικο αλλά premium

protes-entyposeis-zeekr-x-kineziko-alla-premium-656723

Το Zeekr X συνιστά αυτή τη στιγμή ένα από τα πιο αξιόλογα και ανταγωνιστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κατηγορίας του.

Καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο και άνετο το πρώτο crossover της νέας κινεζικής μάρκας. Με ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο σχεδιασμένο περισσότερο για υψηλές επιδόσεις, παρά για μεγάλη αυτονομία. Συγκρατήστε το όνομα Zeekr με την ευκαιρία…

Του Alessio Frassinetti, Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Δεν μπορώ να θυμηθώ άλλη περίοδο με τόσες ειδήσεις από το χώρο του αυτοκινήτου. Και δεν αναφέρομαι μόνο στην πληθώρα νέων μοντέλων, αλλά στην εμφάνιση νέων ονομάτων, κυρίως κινεζικής προέλευσης. Ανώνυμες μάρκες για εμάς τους Ευρωπαίους που έρχονται να καθιερωθούν στην Ευρώπη και παράλληλα να αποβάλουν την κακή φήμη των made in China προϊόντων σε επίπεδο ποιότητας. Η Zeekr, για παράδειγμα, μπορεί να μας είναι εντελώς άγνωστη, όμως δεν είναι καθόλου μετέωρη ως μάρκα. Ανήκει στον κολοσσό Geely, ο οποίος μεταξύ άλλων έχει εξαγοράσει τις Volvo και Lotus. Μετά την παρουσίαση του sedan 001, ο Κινέζος κατασκευαστής λανσάρει τώρα το δικό του X, το οποίο μόνο κατ’ όνομα παραπέμπει στο Model X της Tesla. Το Zeekr X βασίζεται στην πλατφόρμα SEA-E του ομίλου Geely, όπως το Volvo EX30 και τα Smart #1 και #3. Αρχιτεκτονική που υποστηρίζει κίνηση πίσω ή σε όλους τους τροχούς και κινητήρια σύνολα με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες με ισχύ από 272 έως 428 ίππους.

Zeekr X

Το συγκεκριμένο γράμμα υποδηλώνει αυτόματα ένα crossover, το οποίο με μήκος 4,43 μέτρα κατατάσσεται στην κατηγορία C. Καθότι αμιγώς ηλεκτρικό, το X βασίζεται σε πλατφόρμα skateboard με μεταξόνιο 2,75 μέτρων, οπότε διαθέτει μία ευρύχωρη καμπίνα εμπρός και πίσω. Αντίθετα, ο χώρος αποσκευών είναι περιορισμένος, κάτι που φαίνεται με το μάτι και επαληθεύεται από την τιμή των 362 λίτρων που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα καλοφτιαγμένο, με συναρμογές και φινιρίσματα επιπέδου, τουλάχιστον για τη μεσαία κατηγορία. Όσο για την ψηφιακή τεχνολογία της καμπίνας, είναι στα μέτρα της εποχής, με οθόνη οργάνων 8,8 ιντσών και κύρια οθόνη αφής 14,6″, η οποία σύρεται δεξιά-αριστερά. Προσθέστε σε αυτές και μία οθόνη head-up επαυξημένης πραγματικότητας με προσλαμβάνουσα διαγώνιο 24,3 ιντσών. Ονομάζεται AR-HUD -δηλαδή Augmented Reality Head-Up Display- και ανάμεσα στις ενδείξεις που προβάλλει στο παρμπρίζ συμπεριλαμβάνει και πληροφορίες από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα. Με αυτόν τον τρόπο, οι προειδοποιήσεις εκ μέρους των συστημάτων υποβοήθησης και οι οδηγίες του συστήματος πλοήγησης καθίστανται πιο άμεσες και εύκολα αντιληπτές.

Zeekr X

Μία μπαταρία, δυο κινητήρια σύνολα

Ο συσσωρευτής ιόντων λιθίου των 69 kWh -ο μόνος διαθέσιμος στην γκάμα- χρησιμοποιεί κυψέλες NMC (νικελίου/μαγγανίου/κοβαλτίου) της CATL. Στη βασική έκδοση Long Range συνδυάζεται με έναν κινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα με ισχύ 272 ίππων και ροπή 343 Nm. Το εντυπωσιακό είναι ότι το συγκεκριμένο κινητήριο σύνολο, το οποίο επιτρέπει στο Χ να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,6″, δεν είναι το κορυφαίο της γκάμας.

Στην έκδοση Privilege που οδηγήσαμε, οι κινητήρες είναι δύο (ένας σε κάθε άξονα) και συνδυαστικά αποδίδουν 428 ίππους και 543 Nm ροπής. Το αποτέλεσμα είναι επιταχύνσεις επιπέδου supercar, με το 0-100 να επιτυγχάνεται σε 3,8 δευτερόλεπτα. Η έκδοση Long Range είναι αυτή που αυτονόητα υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία. 440 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κατασκευαστή, τιμή που όμως δεν έχει πιστοποιηθεί στον κύκλο WLTP. Όσο για το δικινητήριο Privilege, έχει αυτονομία 400 χιλιομέτρων περίπου. Και οι δύο αυτές τιμές δεν εντυπωσιάζουν, πόσω μάλλον από τη στιγμή που στην πράξη θα είναι αισθητά περιορισμένες. Το X φορτίζεται με εναλλασσόμενο ρεύμα 22 kW και συνεχές με ισχύ 150 kW.

Στην καμπίνα, τώρα, όπως προανέφερα, τα ποιοτικά στην αφή υλικά και οι προσεγμένες συναρμογές δίνουν μία αίσθηση premium κατασκευής μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Αυτό που κάνει εντύπωση είναι το γεγονός ότι οι Κινέζοι δεν έχουν αποβάλει το συνήθειο της αντιγραφής άλλων κατασκευαστών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, κάποιες λειτουργίες του Χ αντιγράφουν -αν όχι πιστά- εκείνες της Tesla, είτε μιλάμε για το Sentinel mode είτε για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια στην οθόνη. Υπάρχει μάλιστα και μία εκδοχή του «Party Mode», που συγχρονίζει τους προβολείς με το ρυθμό του τραγουδιού που αναπαράγεται στο ηχοσύστημα.

Zeekr X

Γρήγορο αλλά και άνετο

Στο δρόμο, το X διατηρεί ουδέτερη συμπεριφορά, χάρη στη σωστή κατανομή του βάρους, ειδικά ανάμεσα στους δύο άξονες. Αυτό δίνει μία αίσθηση ελέγχου στον οδηγό, παρά τις μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησης. Η κορυφαία δικινητήρια έκδοση, που είναι και η πιο ισχυρή, προσφέρει πραγματικά εντυπωσιακές επιταχύνσεις. Το αυτοκίνητο προσπερνά με συγκλονιστικούς ρυθμούς, ενώ όταν συνηθίσεις τις αντιδράσεις του, η διαχείριση της ελκτικής πρόσφυσης που προσφέρει η τετρακίνηση στη στροφή γίνεται εθιστική. Με μικρές διορθώσεις στο δεξί πεντάλ, μπορείς να ισορροπείς το αυτοκίνητο μέσα στη στροφή και να επιτυγχάνεις αστραπιαίες εξόδους, χάρη στην άμεση απόκριση των δύο ηλεκτροκινητήρων. Είναι εμφανής η πρόθεση των Κινέζων να φτιάξουν ένα κατ’ εξοχήν αθλητικό σύνολο, χωρίς να θυσιάσουν στο παραμικρό την πρακτικότητα σε καθημερινή χρήση στην πόλη. Εκεί εξάλλου ξεδιπλώνει το χαρακτήρα του το Χ, καθώς ως γνήσιο SUV περνά αλώβητο πάνω από λακκούβες και μεταλλικά καπάκια φρεατίων. Η άνετη ανάρτηση συνδυάζεται μάλιστα με εξαιρετική ηχομόνωση, με αποτέλεσμα άνεση υψηλού επιπέδου.

Zeekr X

Χώροι, τεχνολογία και επιδόσεις, ωστόσο, συνθέτουν το τρίπτυχο της εν δυνάμει επιτυχίας του μοντέλου. Και γράφω «εν δυνάμει», καθώς εύκολα μπορείς να υποτιμήσεις και να προσπεράσεις μία μάρκα που δεν γνώριζες μέχρι χθες, πόσω μάλλον από τη στιγμή που αυτή είναι κινεζική. Ομως αναλογιστείτε τι μοντέλα παράγει σήμερα η Geely και θα καταλάβετε ότι εδώ έχουμε ένα ώριμο προϊόν με premium προσδοκίες. Μόνο που premium είναι και η τιμή και αυτό είναι το μόνο πραγματικό μειονέκτημα του αυτοκινήτου. Στην ολλανδική αγορά, τη μόνη για την ώρα στην οποία διατίθεται το Zeekr X πέραν της Σουηδίας, η τιμή της πισωκίνητης έκδοσης Long Range είναι 44.990 ευρώ, ενώ του κορυφαίου Privilege φλερτάρει τις 50.000. Μεγάλα νούμερα, ειδικά μετά τις επιθετικές πολιτικές του Musk, ευθυγραμμισμένα ωστόσο με τον άμεσο ανταγωνισμό και με τις προδιαγραφές του X. Μόνο που ο ανταγωνισμός είναι πιο επώνυμος και αυτό δεν το προσπερνάει ο Ευρωπαίος εύκολα. Ωστόσο, υπάρχει χρόνος για να αντεπιτεθεί η Zeekr με έναν πιο προσιτό τιμοκατάλογο. Το X αναμένεται στην Ιταλία το 2025, ενώ για την είσοδο της μάρκας στη χώρα μας δεν έχουμε ακόμη νέα από τον Ελληνα διευθύνοντα σύμβουλο της Zeekr Ευρώπης, Σπύρο Φωτεινό.

Zeekr X

Κινεζικός γρίφος

Το όνομα Zeekr είναι ένα αρκτικόλεξο με σημειολογία. ΖΕ σημαίνει Zero Emmisions. Το δεύτερο E σημαίνει «εξέλιξη» (evolution), ενώ το KR υποδηλώνει το αέριο Krypton, το οποίο, πέρα από σπάνιο, εκπέμπει φως όταν ηλεκτριστεί. Πρόθεση του ομίλου Geely είναι η Geely να μην παραμείνει μόνο μία μάρκα αυτοκινήτων, αλλά να εξελιχτεί σε πάροχο υψηλής τεχνολογίας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Στόχος της εταιρίας είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου οικοσυστήματος για τον πελάτη, με κεντρικό άξονα την καινοτομία. Διόλου τυχαία, η Zeekr απέκτησε κέντρο έρευνας και εξέλιξης στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, όπου βρίσκεται και η Volvo. Οι Κινέζοι είναι αρκετά έξυπνοι ώστε να βασίζονται στην τεχνογνωσία και στην εμπειρία των Σουηδών της Volvo και της Polestar, αλλά και στις άλλες θυγατρικές μάρκες τους.

Όπως οι Smart, Lotus και Lynk & Co., κάτι που αποσκοπεί στην ανάπτυξη ανταγωνιστικών προϊόντων και όχι μόνο. Το μηχανολογικό τμήμα της Zeekr εργάζεται σε θεμελιώδεις τεχνολογίες, όπως η ανάπτυξη αρχιτεκτονικών για οχήματα κινητήρων, αναρτήσεων και προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS). Το κέντρο σχεδίασης GDC της Zeekr (Global Design Center) εδρεύει επίσης στο Γκέτεμποργκ και διαθέτει τμήματα εξωτερικής και εσωτερικής σχεδίασης, υλικών, ανάδρασης ανθρώπου-μηχανής HMI, καθώς και ψηφιακής και φυσικής μοντελοποίησης, στα οποία εργάζονται σχεδιαστές από όλο τον κόσμο. Τέλος, παρότι η κινεζική αγορά είναι για την ώρα η σημαντικότερη για τη νέα μάρκα, τα μοντέλα της θα σχεδιάζονται όλο και περισσότερο με γνώμονα τις ιδιαίτερες απαιτήσεις άλλων αγορών.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρες

Σύγχρονοι, εμπρός και πίσω

Iσχύς

Μέγιστη συνολική ισχύς: 428 ίπποι

Μέγιστη συνολική ροπή: 543 Nm

Μετάδοση

Κίνηση σε όλους τους τροχούς

Μειωτήρας σταθερής σχέσης

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 3,8 δλ.

Κατανάλωση ενέργειας

Κατασκευαστή: 17,5kWh/100 χλμ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου 69 kWh (συνολικά)

Αυτονομία

400 χλμ.

Φόρτιση

AC 22 kW/DC 150 kW

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χιλ.: 4.430 x 1.830 x 1.560

Μεταξόνιο 2.750 χιλ.

Βάρος 1.960 κιλά

Χώρος αποσκευών

362 λ.

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση: €44.990 (Ολλανδία)

Όλες οι ειδήσεις

Maserati GranCabrio: Με άλλο αέρα

Ντεμπούτο για το BYD YangWang U9 των 1.300 ηλεκτρικών ίππων!

Το Fiat Pandina συνεχίζει το θρύλο του Panda

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο