ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή XEV YOYO: Η χαρά της αστικής μετακίνησης

dokimi-xev-yoyo-i-chara-tis-astikis-metakinisis-713975

To XEV Yοyo, που έφτασε πριν λίγους μήνες στη χώρα μας από την ΣΠΑΝΟΣ ΑΕ., θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία των microcars που τον τελευταίο καιρό γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη.

Του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου Φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου

To Yoyo είναι το πρώτο μοντέλο της ιταλο-κινεζικής startup XEV που ιδρύθηκε το 2016 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου το 2021. Κατατάσσεται στην κατηγορία L7e (βαρύ τετράκυκλο) και διαθέτει αυτοφερόμενο αμάξωμα και κλωβό με μπάρες ασφαλείας, ενώ ξεχωρίζει αμέσως με τη ρηξικέλευθη τεχνολογία ανταλλαγής μπαταριών, που επιτρέπει την άμεση αντικατάσταση ολόκληρου του πακέτου αυτών σε χρόνο dt.

Molto bello!

Η εξωτερική σχεδίαση, αν και εμφανώς μοναδική ένεκεν της ανάμιξης του γνωστού ιταλικού οίκου Pininfarina, θυμίζει εν μέρει το «έξυπνο» αυτοκίνητο της γνωστής γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι διαστάσεις των 2.530 x 1.500 x 1.570 χλστ. (μήκος x πλάτος x ύψος) το καθιστούν ιδιαιτέρως ευέλικτο και εύπεπτο στις πυκνοκατοικημένες μεγαλουπόλεις, ενώ την ίδια στιγμή ο κύκλος στροφής των 9 μέτρων εξαιτίας του μεταξονίου των 1.680 χλστ. θα επιτρέψει τυχόν αναστροφές που με οποιοδήποτε μεγαλύτερο αυτοκίνητο θα φάνταζαν αδύνατες, όμως εξακολουθεί να είναι πολύ πάνω από τον μέσο όρο.

XEV YOYO

Τις εντυπώσεις ωστόσο αμέσως κλέβουν τα ξεχωριστά εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, που αποτελούν, θα λέγαμε, το σήμα κατατεθέν του XEV Yoyo, οι ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών και φυσικά τα πλαϊνά Blades στις πόρτες. Τα τελευταία, μάλιστα, συμπληρώνουν ιδανικά τη χρωματική παλέτα των 9 επιλογών και διατίθενται σε μία ευρεία γκάμα σχεδίων που δύναται επίσης να εξατομικευτούν πλήρως στις προτιμήσεις των αγοραστών μέσω της τεχνολογίας 3D Printing, επιτρέποντας έτσι στους αγοραστές να δώσουν την προσωπική τους πινελιά στο τετράκυκλο που θα επιλέξουν.

XEV YOYO

Επιτέλους άνεση

Σε αντίθεση με άλλα microcars που για να βρεις πώς ανοίγουν οι πόρτες πρέπει να εφαρμόσεις πυθαγόρειο θεώρημα, το XEV Yoyo διαθέτει δύο κανονικές πόρτες που μάλιστα ανοίγουν διάπλατα, επιτρέποντας την άνετη επιβίβαση και αποβίβαση σε αυτό. Ανοίγοντας λοιπόν κάποια πόρτα, η φωνή μιας γλυκύτατης κυρίας μάς καλωσορίσει στο εσωτερικό του, εκεί όπου η επιλογή των σχεδιαστών να χρησιμοποιήσουν μεγάλες γυάλινες επιφάνειες περιμετρικά του αυτοκινήτου απέδωσαν τα μέγιστα, μιας και το αίσθημα ευρυχωρίας κυριαρχεί στον υπερθετικό βαθμό.

Καθοριστικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει και η πανοραμική ηλιοροφή που διαιρείται σε δύο επιμέρους κρύσταλλά πάνω ακριβώς από τα δύο ξεχωριστά καθίσματα (ρυθμιζόμενα κατά μήκος και κλίση) που χωρίζονται από ένα υποβραχιόνιο και δεσπόζουν στο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης προσφέρει άριστη ορατότητα προς τα εμπρός και πίσω και μόνο προς το πλάι «κόβεται» λιγάκι εξαιτίας του κλωβού ασφαλείας, χωρίς όμως να δημιουργεί αμφιβολίες. Ο χώρος αποσκευών των 180 λίτρων σίγουρα δεν είναι από τους καλύτερους που έχουμε δει, θα χωρέσει ωστόσο λίγες σακούλες από το σούπερ μάρκετ για τα καθημερινά σας ψώνια.

Full House

Η ποιότητα και τα υλικά κατασκευής κινούνται προς την κορυφή της κατηγορίας που συγκαταλέγεται, ενώ ο στάνταρ εξοπλισμός ακόμη και στη βασική έκδοση «Entry» δίνει ρέστα: ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες και παράθυρα, Air Condition, κεντρική οθόνη 7 ιντσών, Bluetooth, 3 θύρες USB, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, Hill start assist control, ηλιοροφή και ατσάλινες ζάντες 14 ιντσών, όλα συμπεριλαμβάνονται στην τιμή εκκίνησης. Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο στην τέταρτη και κορυφαία έκδοση «Sprint», όπου για 1.510 ευρώ προσθέτει στα παραπάνω σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, κεντρική οθόνη αφής 10.2” με ράδιο και λειτουργία ασύρματου Apple CarPlay και ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.

Colpo Grosso

Υπεύθυνος για τις δυνατότητες του XEV Yοyo είναι ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη (που βρίσκεται στο πίσω μέρος) 20 ίππων και 90 Nm ροπής που τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 10,4 kWh. Πράγματι, δεν είναι ό,τι πιο σβέλτο θα συναντήσετε σε τουλάχιστον δύο διαδοχικούς ταχυδρομικούς κώδικες, όμως κινείται αξιοπρεπώς εντός του αστικού ιστού και σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας, με τα πρώτα 50 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε 5 δλ. και την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται στα 90 χλμ./ώρα, αποδεκτές τιμές για τα 664 κιλά που ζυγίζει. Βασική προϋπόθεση βέβαια είναι να έχετε επιλεγμένο το Sport πρόγραμμα οδήγησης που ξεδιπλώνει όλη τη δύναμη του μοτέρ και αυξάνει την απόκριση στο γκάζι αισθητά παραπάνω απ’ ό,τι στο «D». Στο φλέγον θέμα της αυτονομίας, η εταιρία ανακοινώνει 150 χιλιόμετρα, νούμερο που εμείς δεν καταφέραμε να επιβεβαιώσουμε επ’ ακριβώς, πλησιάσαμε όμως -στα 110- χωρίς να συμβιβαστούμε στο στιλ οδήγησης σχεδόν καθόλου, καταγράφοντας μέση κατανάλωση 9kWh.

XEV YOYO

Η φόρτιση πραγματοποιείται τόσο σε οικιακή μονοφασική πρίζα σούκο μέσω του ενσωματωμένου φορτιστή που έρχεται μαζί με το XEV Yoyo και διαρκεί κάτι λιγότερο από 4 ώρες (για φόρτιση από το 30% στο 100%) όσο και σε Wallbox, με το χρόνο να είναι μειωμένος κατά μισή ώρα σε αυτή την περίπτωση. Ωστόσο το «Colpo Grosso» που αναφέρουμε παραπάνω δικαιολογείται εξαιτίας της έξυπνης τεχνολογίας αποσπώμενων μπαταριών που διαθέτει. Σε λίγους μήνες που το ανάλογο δίκτυο θα είναι έτοιμο, οι οδηγοί θα μπορούν να επισκέπτονται το σταθμό της επιλογής τους και εντός πέντε μόλις λεπτών να αντικαθιστούν την αποφορτισμένη μπαταρία τους, με μία γεμάτη, μειώνοντας έτσι στο ελάχιστο τους χρόνους ανεφοδιασμού.

Αντεπίθεση

Η πισωκίνητη διαμόρφωση γίνεται μεν αντιληπτή ειδικά σε ολισθηρό οδόστρωμα, ή με το Sport πρόγραμμα επιλεγμένο, όμως προϋποθέτει ότι θα ζορίσετε εσκεμμένα το λιλιπούτειο τετράκυκλο για να «ξεκολλήσει». Το τριάκτινο τιμόνι διαθέτει μέτρια έως λίγη πληροφόρηση και επαναφορά για το εμπρός μέρος, με την ηλεκτρική κρεμαγιέρα να ελαφρώνει το βάρος του σε ιδανικό σημείο για αστικές μανούβρες.

XEV YOYO

Η ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς με τα γόνατα McPherson εμπρός και τον άξονα πίσω έχει σωστή απόσβεση και δεν θα διαμαρτυρηθεί σχεδόν καθόλου, με εξαίρεση τις εγκάρσιες λακκούβες που κρύβονται στα ελληνικά ασφάλτινα τερέν. Το σύστημα πέδησης απαρτίζεται μεν από τέσσερα δισκόφρενα και σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών, όμως η αποτελεσματικότητά του δεν ήταν αντάξια των προσδοκιών μας. Συγκεκριμένα, το κύκλωμα απαιτούσε να τερματίσεις τη διαδρομή του πεντάλ για να σταματήσει επαρκώς, ενώ κατά το φρενάρισμα με πολλά χιλιόμετρα το αμάξωμα έτεινε να παρεκτραπεί της πορείας του, παρά τη λειτουργία του ABS που ήταν άρτια.

Ολοκλήρωση

Με ξεχωριστή σχεδίαση, άνετο εσωτερικό, πλήρη εξοπλισμό, χαμηλό κόστος χρήσης, μα κυρίως μια πανέξυπνη τεχνολογία ανταλλαγής μπαταριών, το XEV Yoyo, που διατίθεται στη χώρα μας από τη ΣΠΑΝΟΣ Α.Ε., αποτελεί αυτή τη στιγμή την πιο ολοκληρωμένη λύση στη φαρέτρα των microcars. Η τιμή των 12.990 ευρώ (συμπεριλαμβάνεται η κρατική επιδότηση των 3.000€ για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και η επιδότηση των 1.000€ για νέους έως 29 ετών) για τη βασική έκδοση είναι πράγματι ένα ικανοποιητικό ποσό, μιας και στην προκειμένη περίπτωση αναφερόμαστε σε ένα ηλεκτρικό τετράκυκλο που θυμίζει όσο τίποτε άλλο ένα κανονικό αυτοκίνητο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας

Πίσω, σύγχρονος ηλεκτρικός

Iσχύς

Μέγιστη ισχύς: 20 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 90 Nm ροπής

Μετάδοση

Κίνηση στους πίσω τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 90 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: Δ/Υ (0-50χλμ./ώρα: 5 δλ.).

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου, χωρητικότητα

10,4kWh

Αυτονομία

150 χιλιόμετρα (εργοστασιακή)

110 χιλιόμετρα (δοκιμής)

Κατανάλωση ενέργειας:

9 kWh/100 χλμ. (δοκιμής)

Φόρτιση:

AC (2 kW): 3,5 ώρες από το 30% χωρητικότητας της μπαταρίας

DC: Δ/Υ

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 2.530 x 1.500 x 1.570

Μεταξόνιο: 1.680 χλστ.

Βάρος: 664 κιλά

Χώρος αποσκευών

180λ.

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση: 16.990 ευρώ

Έκδοση δοκιμής: 18.500 ευρώ

(Χωρίς την κρατική επιδότηση)

 

Όλες οι ειδήσεις

Ηλεκτρική Mercedes G-Class: Νέος κινητήρας, ίδιο αποτέλεσμα

Δύο Hyundai i20 N στην Ελληνική Αστυνομία για τις κόντρες

Οι Lamborghini εξελίσσονται και με την συνδρομή “άμπαλων” οδηγών

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο