ΔΟΚΙΜΕΣ

Jeep Renegade e-Hybrid: Του «σαλονιού» αλλά και του βουνού

jeep-renegade-e-hybrid-tou-saloniou-alla-kai-tou-vounou-636764

Το μικρότερο Jeep εξοπλίστηκε με το νέο υβριδικό σύστημα της μάρκας, το οποίο επιτρέπει και την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, για μικρές αποστάσεις.

Χριστίνα Μυρτώ Σταθάκη, Φωτογραφίες Βασίλης Κωστάκος

Στην πορεία προς το εξηλεκτρισμένο μέλλον της, η Jeep κάνει έναν ακόμα σταθμό στην υβριδική τεχνολογία. Το νέο σύστημα του μικρότερου μέλους της οικογένειας Jeep συνδυάζει έναν νέο Turbo βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων που αποδίδει ισχύ 130 ίππων και ένα επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, το οποίο ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 48V που αποδίδει επιπλέον έως και 20 ίππους με τη λειτουργία e-boost. Η συνολική ισχύ των 150 ίππων μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς.

Πρακτικά το σύστημα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ξεκινά χωρίς τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής κάυσης, αλλά και να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για μικρές αποστάσεις, σε μποτιλιάρισμα και στο παρκάρισμα. Η μπαταρία είναι πολύ μικρή, μόλις 11 λίτρα και ζυγίζει 13,5 κιλά. Η φόρτιση της γίνεται μέσω ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, είτε χρησιμοποιούμε το φρένο, είτε όχι.

Με περιβαλλοντική ευαισθησία

Όπως προδίδουν τα σύμβολά πάνω στα καθίσματα, το εσωτερικό του μοντέλου είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα υλικά. Συγκεκριμένα, ορισμένα εξαρτήματα του ταμπλό και της εσωτερικής επένδυσης στις πόρτες είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο πλαστικό όπως επίσης τα πατάκια του αυτοκινήτου και η οροφή, ενώ τα άνετα καθίσματα είναι επενδυμένα με ύφασμα Seaqual, το οποίο κατασκευάζεται από πλαστικά που συλλέγονται από τη θάλασσα.

Ο πίνακας των οργάνων συνδυάζει τα αναλογικά όργανα με μια ψηφιακή οθόνη 7’’. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Uconnect με οθόνη έως 8,4″ και ακριβώς από κάτω τα φυσικά χειριστήρια του κλιματισμού. Η εργονομία και οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι κάνουν την καθημερινότητα μέσα στο Renegade άνετη και ευχάριστη.

Σχεδιαστικά η οικογενειακή ταυτότητα του Renegade είναι σαφής από την πρώτη ματιά. Μάλιστα, σε πολλά σημεία, μέσα και έξω από το μοντέλο, απεικονίζεται το «πρόσωπο του» δηλαδή οι επτά κάθετες γραμμές της μάσκας με τα δύο στρογγυλά φώτα δεξιά και αριστερά.

Στο δρόμο

Οδηγώντας το Renegade e-Hybrid εκτιμήσαμε την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, επειδή είναι αθόρυβη, ενώ δεν φλομώνει τα γκαράζ με καυσαέρια. Η ισχύς δεν έλειψε όταν τη χρειαστήκαμε, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Βέβαια είναι σαφές ότι το μοντέλο προσανατολίζεται κυρίως στην άνεση και δευτερευόντως στην κίνηση εκτός δρόμου.

Αν επιλέξουμε να ξεκινήσουμε ήπια θα λειτουργήσει μόνο ο ηλεκτροκινητήρας. Ο βενζινοκινητήρας τίθεται σε λειτουργία στις μεγαλύτερες ταχύτητες και στις έντονες επιταχύνσεις. Σύμφωνα με την Jeep, το Renegade e-Hybrid χρειάζεται 9,7 δευτερόλεπτα για να φτάσει από στάση στα 100 χλμ./ώρα και η μέγιστη ταχύτητα του έιναι τα 191 χλμ./ώρα.

Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται πολύ ομαλά και η καμπίνα έχει καλή ηχομόνωση. Χάρη στους τροχούς 17’’ και στην ανάρτηση του, το Renegade δεν επηρεάζεται καθόλου από το μη ομαλό οδόστρωμα.

Ασφαλώς, ενεργητικά και παθητικά

Στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων έξι αερόσακοι, σύστημα αυτόματης πέδησης, ESP με Hill Holder, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, ηλεκτρονικό σύστημα προστασίας από ανατροπή, προσαρμοζόμενο cruise control και σύστημα ελέγχου ταλαντώσεων ρυμουλκούμενου.

Επιπλέον υπάρχουν φώτα και προβολείς ομίχλης LED, κάμερα οπισθοπορείας και συνδεσιμότητα Apple car play και Android Auto.

Το νέο Jeep Renegade e-Hybrid είναι διαθέσιμο με τις τιμές που αρχίζουν 26.800 ευρώ για την έκδοση Longitude και 32.500 για την έκδοση Upland που οδηγήσαμε στην δοκιμή μας. Όπως όλα τα μοντέλα της Jeep, καλύπτεται από 4ετη εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000χλμ. και ίδιας διάρκειας υπηρεσία οδικής βοήθειας.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο