ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Puma vs Hyundai Kona: Αγνοήστε τους αριθμούς

ford-puma-vs-hyundai-kona-agnoiste-tous-arithmous-633050

Δύο από τα πιο «φρέσκα» και ταυτόχρονα εμπορικά crossover της κατηγορίας, διασταυρώνουν τα ξίφη τους.

Του Θέμη Θεοδωρόπουλου – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Εν έτει 2022, τα μικρά SUV και Crossover καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στις αγορές (παγκοσμίως αλλά και στην χώρα μας), με τις πωλήσεις τους πλέον να ανταγωνίζονται αυτές των μοντέλων supermini πάνω στα οποία άλλωστε και βασίζονται. Σε μία κατηγορία που -πλέον- προσφέρει παραπάνω από 20 επιλογές, δύο αυτοκίνητα έχουν ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό, κάτι που είναι εμφανές ακόμη και από την συχνότητα που συναντάμε τα συγκεκριμένα μοντέλα στον δρόμο. Αναφερόμαστε στα Ford Puma και Hyundai Kona των οποίων οι ομοιότητες σταματούν... στις διαστάσεις τους, καθώς έχουν διαφορετικό χαρακτήρα.

Διαφορές στο αμάξωμα

Ο μοντέρνος σχεδιασμός του Puma έχει ένα δυναμικό χαρακτήρα, ο οποίος υπογραμμίζεται από τις έντονες καμπύλες και την ελαφρώς κεκλιμένη οροφή του (η οποία -παρεμπιπτόντως- δεν στερεί χώρο από τους πίσω επιβάτες). Τα μεγάλα LED φώτα, κάνουν το Puma να έχει μία εντυπωσιακή παρουσία στον δρόμο. Κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους σχεδόν 3 χρόνια, αλλά η εμφάνισή του παραμένει σύγχρονη.

Όταν βλέπουμε και τα δύο μοντέλα δίπλα-δίπλα, μπορούμε να διακρίνουμε ξεκάθαρα ποιο από τα δύο σχεδιάστηκε στην Ευρώπη, για να διατεθεί -κυρίως- στην Ευρωπαϊκή αγορά, και ποιο είναι το Global Car, που διατίθεται ευρέως και η εμφάνισή του έχει σκοπό να ικανοποιήσει τους αγοραστές σε κάθε άκρη του πλανήτη μας.

Το οικουμενικό Kona φαντάζει πιο συντηρητικό, όσον αφορά το σχεδιασμό του. Οι αναλογίες του είναι «παραδοσιακές» και οι επιφάνειές του αρκετά ομαλές, χωρίς βέβαια να λείπουν τα φουτουριστικά στοιχεία, όπως τα λεπτά LED ημέρας και τα έξυπνα τοποθετημένα φώτα πορείας στο εμπρός αλλά και το πίσω μέρος. Με το facelift του 2020, το Kona έχει πλέον λιγότερες γωνίες και γραμμές στο αμάξωμά του, έχοντας «στρογγυλέψει» την συνολική του εμφάνιση, με ένα αισθητά πιο μινιμαλιστικό και «οικείο» αποτέλεσμα.

Οι καμπίνες

Σε γενικές γραμμές, δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές στον σχεδιασμό αλλά και την διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου και των δύο μοντέλων. Πρόκειται για δύο απολύτως εργονομικές και σύγχρονες καμπίνες, με βασικό στόχο την άνεση και την χρηστικότητα. Τα καθίσματα είναι ιδιαίτερα άνετα και μπορούν να ρυθμιστούν παρατεταμένα, για την εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης. Μία οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα αναλαμβάνει τα καθήκοντα του συστήματος infotainment (με την οθόνη του Κona να είναι μεγαλύτερη), ενώ οι χειρισμοί για το σύστημα κλιματισμού είναι -ευτυχώς- αναλογικοί, επιτρέποντας την εύκολη ρύθμιση της θερμοκρασίας κατά την οδήγηση. Προφανώς, σε κανένα από τα δύο μοντέλα δεν θα χρειαστεί καν να βγάλετε το κλειδί από την τσάντα σας, καθώς απολαμβάνουν τις ανέσεις των keyless entry συστημάτων.

Την ίδια στιγμή, πίσω από το τιμόνι και των δύο αυτοκινήτων βρίσκουμε έναν μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων, με εξαιρετική ευκρίνεια και πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης, έτσι ώστε να εμφανίζουν συγκεκριμένες πληροφορίες που επιθυμεί ο οδηγός. Τα γραφικά στον πίνακα οργάνων του Puma τονίζουν τον νεανικό χαρακτήρα του μοντέλου, με λεπτομέρειες όπως το εντυπωσιακό animation με το ...άγριο πούμα κατά την εκκίνηση του κινητήρα, ή την «θεατρική» αλλαγή του περιβάλλοντός του πίνακα, επιλέγοντας διαφορετικά προγράμματα οδήγησης. Αντίστοιχα -αλλά πολύ πιο διακριτικά- το ΚΟΝΑ αλλάζει το περίγραμμα των μετρητών του π.χ. σε κόκκινο, εάν επιλεχθεί η λειτουργία Sport.

Ο -αόρατος- διαχωριστικός παράγοντας

Η κύρια διαφορά μεταξύ του Puma και του Κona, βρίσκεται στην οδηγική αίσθηση και την συμπεριφορά τους στον δρόμο. Οι διαφορετικές προσεγγίσεις των δύο εταιρειών, δείχνουν ότι τα μοντέλα έχουν σχεδιαστεί για ξεχωριστές ομάδες αγοραστών, η κάθε μία με τις δικές της προτεραιότητες.

Τo Puma έχει έναν απολύτως οδηγοκεντρικό χαρακτήρα: Οι αναρτήσεις της έκδοσης ST-Line, το χαμηλό βάρος, η ακρίβεια του τιμονιού και οι σχετικά κοντές σχέσεις του -απολαυστικού- χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, επιτρέπουν στον οδηγό να ευχαριστηθεί πλήρως τους 155 ίππους του ήπιου υβριδικού 1.000άρη EcoBoost, ειδικά όταν επιλεχθεί το πρόγραμμα οδήγησης Sport. Οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος εμπνέουν σιγουριά στον οδηγό όταν αυτός στρίβει, ακόμη και με μεγάλη ταχύτητα. Βέβαια, οι «σφιχτές» αναρτήσεις που κάνουν το Puma ...στριφτερό, δείχνουν μία αδυναμία στις αστικές διαδρομές -πόσο μάλλον στους διαβόητους ελληνικούς δρόμους- καθώς η απόσβεση των κραδασμών είναι μέτρια. Στον τομέα της άνεσης, σίγουρα προσθέτουν αξία τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως η λειτουργία αυτόματου παρκαρίσματος, που αναλαμβάνει τους ελιγμούς του τιμονιού κατά την στάθμευση.

Η άνεση των επιβατών όμως, είναι το «δυνατό χαρτί» του Kona: Το Crossover της Hyundai έχει επικεντρωθεί στο συγκεκριμένο θέμα, με το μαλακό σύστημα αναρτήσεων και ένα πιο «ελαφρύ» τιμόνι. Το στήσιμο του Κona, σε συνδυασμό με το αποδοτικό υβριδικό σύστημα κίνησης και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, προσφέρουν μία απολύτως άνετη και σχεδόν αθόρυβη λειτουργία. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι επιδόσεις του Κona δεν μας ικανοποίησαν, απλώς η άνεση που προσφέρει υπερτερεί των επιδόσεων. Όπως και με το Puma, επιλέγοντας την λειτουργία Sport Mode η απόκριση του γκαζιού βελτιώνεται, ενώ με την επιλογή της λειτουργίας ECO, η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται αισθητά. Μικρές προσθήκες της κορεάτικης εταιρείας, όπως η επιλογή «Driver Only» του συστήματος κλιματισμού (με την επιλογή του οποίου λειτουργεί αποκλειστικά για τον οδηγό, εάν αυτός είναι μόνος του μέσα στο αυτοκίνητο) μειώνουν περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου.

Έχοντας δει τις ομοιότητες και τις διαφορές των μοντέλων, φτάνουμε στον ...λογαριασμό. Το Puma είναι περίπου 2.000€ ακριβότερο από το Kona, καθώς το κορεάτικο μοντέλο απολαμβάνει χαμηλότερη φορολογία, χάρη στους μειωμένους ρύπους του πλήρως υβριδικού συστήματος. Η ίδια ιστορία επαναλαμβάνεται και με τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία είναι μηδενικά για το Κona, αντίθετα με το μοντέλο της Ford. Ταυτόχρονα όμως, ο μικρότερος EcoBoost κινητήρας και το χαμηλό βάρος του Puma, έχουν ως αποτέλεσμα την χαμηλότερη -συνδυαστική- κατανάλωση καυσίμου για το μοντέλο, ακόμη και σε σχέση με το υβριδικό σύστημα του Κona.

Πρόκειται για δύο εξαιρετικά μοντέλα με άρτιες επιδόσεις, ικανοποιητική οικονομία καυσίμου και αρκετούς χώρους για κάθε οικογένεια. Η σύγκριση των τεχνικών χαρακτηριστικών ή των τιμών τους θα μπορούσε να συνεχιστεί για μερικές ακόμη σελίδες, αλλά η αλήθεια είναι πως στην πραγματικότητα, ο κάθε αγοραστής πρέπει να αναγνωρίσει τις προτεραιότητες που έχει, αγοράζοντας το νέο του crossover. Εάν αναζητεί ένα αυτοκίνητο για να το κινείται καθημερινά με χαμηλό κόστος και υψηλή άνεση, το Κona είναι η κατάλληλη επιλογή. Αντίστοιχα, εάν προτιμά να κινηθεί οικονομικά, αλλά, όταν επιθυμεί να ευχαριστηθεί μία επαρχιακή διαδρομή με πολλές κλειστές στροφές, το Puma αποτελεί μία καλύτερη επιλογή.

Διαβάστε επίσης τη δοκιμή μας για τα Ford Puma ST και Hyundai Kona των 200 ίππων πατώντας εδώ

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο