ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Santa Fe: Ταξιδιάρα Ψυχή

hyundai-santa-fe-taxidiara-psychi-653092

Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα, το πέμπτης γενιάς Santa Fe διακρίνεται για την τεχνολογία και την πρακτικότητά του. Είναι πολύ ήσυχο και άνετο στο δρόμο, τα καταφέρνει μια χαρά και εκτός δρόμου, αρκεί οι απαιτήσεις να είναι λογικές.

Του Νίκου Μαρινόπουλου - Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Απολαυστική η συμβίωση με το νέο Ηyundai Santa Fe. Τα πάντα, κυριολεκτικά, δείχνουν μελετημένα ώστε να κάνουν τη ζωή σου πιο εύκολη. Κάθεσαι σε ένα αναπαυτικό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο, κάθισμα με μνήμες. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλή, θα μπορούσε ιδανικά να κατεβαίνει λιγάκι πιο κάτω το κάθισμα. Τα πλαστικά είναι ποιοτικά και μαλακά στην πλειοψηφία τους. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (12,3 ίντσες) έχει όμορφα γραφικά, πληθώρα πληροφοριών και η εναλλαγή μεταξύ διαμορφώσεων είναι πανεύκολη. Τα μενού στην κεντρική οθόνη των 10,25 ιντσών (θα μπορούσε να είναι και μεγαλύτερη) είναι δεκάδες, αλλά με ελάχιστη εξοικείωση βγάζεις άκρη. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει πληθώρα κουμπιών, γεγονός που πλέον το θεωρούμε προσόν για την εργονομία, ευχάριστα στην αφή και τη λειτουργία τους. Όλες οι θήκες (αρκετές στον αριθμό) διαθέτουν αντιολισθητική βάση, αφαιρούμενη για να πλένεται. Οι κάμερες δημιουργούν ψηφιακή απεικόνιση του περιβάλλοντα χώρου, οπότε το παρκάρισμα είναι πολύ πιο εύκολο απ' ότι περιμένει κανείς (4,79 μ. το μήκος). Μόλις βγάλεις φλας, η κάμερα στον καθρέπτη στέλνει εικόνα της αντίστοιχης τυφλής γωνίας στον πίνακα οργάνων. Ο κλιματισμός είναι διζωνικός, τα καθίσματα αεριζόμενα και θερμαινόμενα, ενώ υπάρχουν αεραγωγοί και για τη δεύτερη και για την τρίτη σειρά των καθισμάτων. Οι ζώνες διαθέτουν ειδικό κλιπάκι για να ασφαλίζουν και να μην κοπανάνε όταν οδηγείς.

Επιλέγοντας την απεικόνιση των πλησιέστερων βενζινάδικων, parking ή σημείων φόρτισης, αυτά όχι μόνο εμφανίζονται στην οθόνη, αλλά και με το κόστος ενημερωμένο σε πραγματικό χρόνο. Υπάρχουν πολλά ακόμα έξυπνα συστήματα, ορισμένα από αυτά απλά για τον εντυπωσιασμό (πχ μπορείς να επιλέξεις να έχεις τη βαβούρα ενός καφέ να μεταδίδεται από τα ηχεία - γιατί να το κάνεις αυτό;), αλλά η ουσία είναι ότι τα πάντα λειτουργούν όπως θα το ήθελες. Για να σε υπηρετήσουν, όχι μόνο για να εμπλουτίζουν τη λίστα του εξοπλισμού. Μόνη παραφωνία, το κάπως σκληρό μαξιλαράκι στον "τεμπέλη", όπου αναπαύεται ο αγκώνας του οδηγού.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν η έκδοση με την εξαθέσια διάταξη, με δύο ανεξάρτητες πολυθρόνες στη μεσαία σειρά και δύο αναδιπλούμενα καθίσματα -κυρίως για παιδιά- στην τρίτη σειρά. Εναλλακτικά, είναι διαθέσιμο με επταθέσια διάταξη. Όπως σε όλα τα αντίστοιχα μοντέλα, καλείσαι να επιλέξεις. Ή πολλούς επιβάτες ή πολλές αποσκευές. Και τα δύο ταυτόχρονα δεν γίνεται. Στην εξαθέσια διάταξη, ο χώρος αποσκευών που απομένει είναι μόλις 130 λίτρα. Η τρίτη σειρά καθισμάτων συνεπάγεται αυξημένο μήκος, το οποίο με τη σειρά του συνεπάγεται μεγαλύτερη δυσκολία στις καθημερινές μετακινήσεις. Παρά τα κολακευτικά σχόλια για τα διάφορα συστήματα που βοηθούν τον οδηγό, στα στενά, το Santa Fe δεν είναι ότι πιο ευέλικτο. Το τιμόνι του έχει σωστό βάρος, με αποτέλεσμα το Santa Fe να είναι αρκετά εύκολο στην οδήγηση. Το αυτόματο κιβώτιο με τις έξι σχέσεις είναι ομαλό στη λειτουργία του και αρκετά πρόθυμο στα κατεβάσματα. Διαθέτει και μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι, κάτι που θα χαρακτηρίζαμε και υπερβολικό για το χαρακτήρα του Santa Fe. Το βασικότερο όλων είναι ότι κιβώτιο, κινητήρας βενζίνης (1.6) και ηλεκτρικός κινητήρας συνεργάζονται άψογα. Η Hyundai δηλώνει μέγιστη ισχύ 265 ίππων, αλλά σε συνδυασμό με το βάρος που ξεπερνά τους δύο τόνους, η επιτάχυνση είναι απλά επαρκής (0-100 σε 9,0 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με τους Κορεάτες). Δεν είναι και δεν υποκρίνεται ότι είναι αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων. Το κυριότερο χαρακτηριστικό είναι η ομαλή λειτουργία του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συνόλου.

Τις πρώτες μέρες, το Santa Fe ερχόταν στο γραφείο και συνδεόταν σε έναν από τους εγκατεστημένους φορτιστές. Όπως θα έκανε κάθε ιδιοκτήτης του. Δίχως να προσέξουμε στο ελάχιστο το δεξί μας πόδι, με τη μπαταρία του πλήρως φορτισμένη, κινηθήκαμε γρήγορα σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον και η κατανάλωση με το ζόρι ξεπέρασε τα 3,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Τις επόμενες ημέρες, το χρησιμοποιήσαμε σαν ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων, δηλαδή σαν τους ανθρώπους στους οποίους απευθύνεται (κυρίως). Με άλλα λόγια, δεν πλησίασε καν σε φορτιστή. Με τον ηλεκτρικό κινητήρα να λειτουργεί αραιά και που, όταν φορτιζόταν από τα φρένα η μπαταρία, η κατανάλωση ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Τα φρένα είναι δυνατά και έχουν φυσιολογική αίσθηση. Δε νιώθεις αυτή την περίεργη αίσθηση που συχνά έχουν τα αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

 

Με ρεζερβουάρ και μπαταρία στο φουλ, η αυτονομία του Santa Fe ξεπερνά με ευκολία τα 1.000 χιλιόμετρα. Είναι από τα αυτοκίνητα που ονομάζουμε "χιλιομετροφάγους". Το Santa Fe χαίρεσαι να το οδηγείς, ειδικά σε μεγάλους δρόμους όπου αναδεικνύεται ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του. Δεν το χαίρεσαι όταν το ζορίζεις στις στροφές, δεν προσφέρει τέτοιου είδους ευχαρίστηση. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μια χαρά για SUV, αλλά το βάρος το νιώθεις. Στις απότομες αλλαγές πορείας, όπως και στις στροφές, παίρνει έντονες κλίσεις και γίνεται αισθητή η πλεύση του αμαξώματος. Αν έχεις παιδιά στις πίσω θέσεις, το βρίσκουν διασκεδαστικό. Εάν έχεις ενήλικες, όχι και τόσο.

Αυτό που θα εκτιμήσουν οι πίσω επιβάτες είναι την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, σε συνδυασμό με τα αμορτισέρ αερίου. Δεν "ισιώνει" όλες τις ανωμαλίες το Santa Fe, αλλά έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Τόσο καλή, που είπαμε να το βγάλουμε και εκτός δρόμου.

Σύμμαχοί μας τα 17,6 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος και η ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων. Μπορεί η απόσταση από το έδαφος να μην είναι η κορυφαία της κατηγορίας, αλλά στους χωματόδρομους της Πεντέλης το Santa Fe δεν "βρήκε". Μας επέτρεψε να κινηθούμε με χαρακτηριστική άνεση και να απολαύσουμε το τοπίο. Τη ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων που βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών, ευτυχώς, δεν τη χρειαστήκαμε. Αλλά βόλτα εκτός δρόμου δίχως ρεζέρβα είναι ένα αχρείαστο ρίσκο. Ακόμα και στο χωματόδρομο, όπου δεν γίνεται να μην αισθανθείς τις ανωμαλίες, η ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης του Santa Fe μας κέρδισε.

 

ΕΝΑ ΗΣΥΧΟ ΜΕΡΟΣ

Με τη μπαταρία φορτισμένη, ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί από ελάχιστα έως καθόλου. Το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα είναι πολύ χαμηλό. Αυτό δεν οφείλεται μόνο στον αθόρυβο ηλεκτρικό κινητήρα, αλλά και στην υψηλού επιπέδου ηχομόνωση. Ακόμα και όταν λειτουργεί κανονικά, ο θερμικός κινητήρας γίνεται αισθητός μόνο όταν έχεις ανεβάσει ψηλά τις στροφές του. Σε καμία περίπτωση ο ήχος του δεν γίνεται ενοχλητικός. Σε καλό οδόστρωμα, ο θόρυβος κύλισης είναι αμελητέος (ακόμα και όταν κινείσαι ηλεκτρικά). Ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι ο πιο αισθητός, αλλά ούτε αυτός γίνεται ενοχλητικός έως το όριο του αυτοκινητόδρομου. Δεν θα χρειαστεί ποτέ να υψώσεις τη φωνή σου για να μιλήσεις στους επιβάτες, χάρη και στο σύστημα ενδοεπικοινωνίας (μέσω των ηχείων) του οδηγού με τους επιβάτες της δεύτερης και τρίτης σειράς.

ΑΣΤΕΡΙΑ, ΕΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΙ

Αφού πρώτα αναφέραμε όλα όσα μας άρεσαν στο πέμπτης γενιάς Santa Fe, ερχόμαστε αντιμέτωποι με τον ελέφαντα στο δωμάτιο. Την τιμή. Δεν πρόκειται να βαρεθούμε να το γράφουμε, οι τιμές των αυτοκινήτων (αλλά και τόσων άλλων αγαθών και υπηρεσιών) έχουν κυριολεκτικά ξεφύγει. Εάν το κρίνουμε με παρωπίδες, το Santa Fe είναι εξαιρετικό. Εάν όμως δούμε το δάσος, η τιμή του το φέρνει ευθέως αντιμέτωπο με το γερμανικό κατεστημένο. Το οποίο μόνο η Lexus και η Volvo έχουν καταφέρει να κοντράρουν εμπορικά. Σύμφωνοι, με εξοπλισμό ισάξιο του Santa Fe, τα αντίστοιχου μεγέθους γερμανικά μοντέλα φλερτάρουν επικίνδυνα ή ξεπερνούν τα 100.000 ευρώ.

Αλλά ακόμα κι αν παραβλέψουμε το γερμανικό ανταγωνισμό, υπάρχει ένα ακόμα αγκάθι. Ονομάζεται Ioniq 5, είναι το μέλλον (Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022) και κοστίζει αρκετά φθηνότερα. Πραγματικά δύσκολη η επιλογή. Μακάρι να είχαν όλοι τον "πονοκέφαλο" να επιλέξουν το ιδανικό για τις ανάγκες τους αυτοκίνητο στα 70.000 ευρώ.

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο