EDITOR'S PICK

Οδηγούμε την επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση του νέου Peugeot 308

odigoume-tin-epanafortizomeni-yvridiki-ekdosi-tou-neou-peugeot-308-633572

Εξαιρετική άνεση, βελτιωμένη ηχομόνωση, νέες ενδείξεις και λειτουργίες στο σύστημα infotainment και plugin υβριδική έκδοση 180 ίππων με αυτόματο κιβώτιο. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από την πρεμιέρα του νέου 308 στην ελληνική αγορά;

Του Φώτη Ραΐση – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Η ιστορία της σειράς «300» ξεκινά πριν από 90 χρόνια! Το 1932 παρουσιάστηκε το Peugeot 301 και από τότε μέχρι σήμερα έχουν παρουσιαστεί 10 γενιές μοντέλων με την παρουσία της γαλλικής εταιρείας στη μικρομεσαία κατηγορία να είναι συνεχής και αδιάλειπτη. H πρώτη σειρά 308 παρουσιάστηκε το 2007, αντικαθιστώντας της επίσης δημοφιλή σειρά 307. Από τότε μέχρι σήμερα η οικογένεια μοντέλων 308 έχει επιδεχθεί μία ανανέωση ενώ το 2013 κυκλοφόρησε η 2η γενιά. Πλέον η 3η γενιά του 308 διατίθεται ήδη στις εκθέσεις Peugeot με κινητήρες βενζίνης, diesel αλλά και επαναφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία – όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Πέραν του σχεδιαστικού εκμοντερνισμού, η 3η γενιά 308 έχει τρία βασικά στοιχεία να επιδείξει: To πρώτο είναι ηχομόνωση. Ακόμα και με τη λειτουργία του θερμικού κινητήρα σε υψηλού ρυθμούς περιστροφής, η καμπίνα του νέου 308 είναι εξαιρετικά ήσυχη. Το δεύτερο στοιχείο έχει να κάνει με την ποιότητα κύλισης, η οποία είναι δομημένη πάνω στην άνεση πολύ περισσότερο απ’ ότι στο παρελθόν. Είναι γεγονός πως το νέο 308 είναι ένα άνετο αυτοκίνητο στην κύλιση του χωρίς να υστερεί σε συμπεριφορά όταν ο οδηγός θελήσει να το πιέσει στα όρια πρόσφυσης. Τέλος, είναι περισσότερο από εμφανές πως στο εσωτερικό, το ταμπλό παρουσιάζει μια εικόνα χρηστική όσο και εμπνευσμένη προσφέροντας παράλληλα στις δύο οθόνες αφής, νέες απεικονίσεις διαμέσου ενός πληρέστερου και πιο διαδραστικού λειτουργικού.

Τη μεγάλη διαφορά στο σαλόνι με τα μικρά σχετικά παράθυρα την κάνει η εντυπωσιακή οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό. Όταν ανάβει, εμφανίζονται στο κάτω μέρος πέντε μεγάλα εικονικά κουμπιά – τα οποία διαμορφώνονται κατά βούληση. Το καθένα παραπέμπει σε ένα συγκεκριμένο μενού του συστήματος, από την πλοήγηση στον κλιματισμό ή στη συνδεσιμότητα με κινητά. Η σύνδεση με Android Auto και Apple CarPlay γίνεται ασύρματα και σχετικά εύκολα, ενώ η καμπίνα θερμαίνεται γρήγορα από τους αεραγωγούς του κλιματισμού. Αυτό οφείλεται φυσικά στο plugin υβριδικό σύνολο που βλέπουμε για πρώτη φορά σε 308. Ένα υβριδικό κινητήριο σύνολο θερμαίνει ασύγκριτα πιο γρήγορα την καμπίνα απ’ ότι ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης από μόνος του, ειδικά όταν πρόκειται για turbodiesel που ζεσταίνεται πιο αργά. Η υβριδική είναι η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση σε μία γκάμα που απαρτίζεται φυσικά και από κλασικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ο πίνακας οργάνων που βρίσκεται πίσω από το μικρής διαμέτρου τιμόνι παραμένει ακλόνητος στη θέση του. Η Peugeot το ονομάζει i-Cockpit. Το θέμα που δημιουργείται εδώ είναι πως η ψηφιακή οθόνη των 10 ιντσών κρύβεται μερικώς από το πάνω μέρος της στεφάνης του τιμονιού, ειδικά στην περίπτωση που ρυθμίσεις το κάθισμα στη χαμηλότερη θέση. Τα όργανα θα έπρεπε να φαίνονται καλύτερα από τη θέση του οδηγού, καθώς οι χαρακτήρες των γραφικών τους είναι μικροί. Αλλά και για να έχεις απόλυτο έλεγχο των ενδείξεων που προβάλλονται σε δύο διαφορετικά επίπεδα, ώστε να δίνεται προτεραιότητα στις σημαντικότερες. Από την άλλη, η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική ως κατασκευή και με πιστοποίηση ποιότητας AGR. Το κυριότερο, όμως, είναι ότι αγκαλιάζει και στηρίζει σωστά το σώμα και δεν κουράζει ακόμη και μετά από πολύωρο ταξίδι πίσω από το τιμόνι.

Νέες ενδείξεις στο infontainment

Το νέο σύστημα infotainment των Γάλλων διαθέτει πλέον ένα αξιοπρεπές σύστημα αναγνώρισης φωνής που ενεργοποιείται με την εντολή «OK, Peugeot». Με αυτόν τον τρόπο μπορείς εύκολα να επιλέξεις προορισμό στο σύστημα πλοήγησης ή να ρυθμίσεις τη θερμοκρασία της καμπίνας. Όπως και πριν, το σύστημα κλιματισμού δε διαθέτει δικό του πάνελ διακοπτών, αλλά ρυθμίζεται αποκλειστικά από την κεντρική οθόνη.

Ο κλασικός επιλογέας ταχυτήτων αντικαταστάθηκε από ένα διακόπτη ενσωματωμένο στην κεντρική κονσόλα και ο χώρος που απελευθερώθηκε, δημιούργησε έξυπνες θέσεις για μικροαντικείμενα. Συν μία βάση επαγωγικής φόρτισης κινητού. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει αρκετός χώρος λοιπόν για εναπόθεση μικροαντικειμένων.

Παραπλήσια ευρυχωρία

Σε σύγκριση με την προηγούμενη σειρά 308, οι χώροι για τους επιβάτες δεν έχουν αισθητά διαφοροποιηθεί παρά την αύξηση του μεταξονίου από 2,62 μ. σε 2,68 μ. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι πρακτικά ίδιος με του προηγούμενου 308. Για τα γόνατα μπορεί να μην είναι εντυπωσιακός, στο πλάτος όμως είναι υπεραρκετός. Όσο για τον χώρο των αποσκευών, είναι κάπως περιορισμένος και γι’ αυτό ευθύνεται η ενσωμάτωση της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο φόρτωσης. Η διάταξη αυτή σημαίνει ότι δεν έχει μείνει χώρος για κρυφό ντουλάπι ή για ρυθμιζόμενο σε ύψος δάπεδο. Το κέντρο δοκιμών του Quattroruote μέτρησε χωρητικότητα 276 λίτρων, η οποία είναι μικρή για αυτοκίνητο με μήκος 4,37 μέτρα. Όχι ότι ο ανταγωνισμός σήμερα τα καταφέρνει πολύ καλύτερα. Το Golf eHybrid, για παράδειγμα, διαθέτει χώρο αποσκευών μόλις 261 λίτρων, ενώ το υβριδικό Kia XCeed μόλις που φτάνει τα 290 λίτρα.

Υπόδειγμα άνεσης

Το νέο Peugeot 308 αποδεικνύεται απολαυστικό τόσο στην καθημερινή χρήση όσο και στο ταξίδι. Η απορρόφηση των ανωμαλιών από την ανάρτηση είναι εξαιρετική ενώ συνάμα η συμπεριφορά του κρίνεται σχετικά ουδέτερη με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Ωστόσο στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης το μεγάλο απόβαρο των 1.800 κιλών του αυτοκινήτου γίνεται αισθητό κυρίως με την αμεσότητα που ανταποκρίνεται το πλαίσιο και οι αναρτήσεις στις αδρανειακές τάσεις. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές, γρήγορο και προοδευτικό με το μικρό σε διάμετρο τιμόνι (σχεδίασης flat top & bottom) να παρέχει καλή αίσθηση για το που βρίσκονται οι μπροστινοί τροχοί. Αν στα παραπάνω προσθέσουμε ένα πλήρες σύστημα ADAS που προσφέρει δυνατότητες υποβοήθησης επιπέδου 2, τότε σίγουρα μπορούμε να ομιλούμε για ένα απόλυτα ασφαλές αυτοκίνητο. Η μοναδική ένσταση προέρχεται από το πεντάλ πέδησης, το οποίο έχει μια σπογγώδη αίσθηση στην διαδρομή και σε κάποιο σημείο «πιάνει» απότομα. Αυτό είναι και ένα στοιχείο στο νέο 308 το οποίο θα έχριζε κάποιας βελτίωσης.

Υβριδικό σύστημα

Το 308 με το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης περιλαμβάνει έναν βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρα και έναν ηλεκτροκινητήρα με την μετάδοση της κίνησης να αφορά στους μπροστινούς τροχούς διαμέσου ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων (EAT8). H εναλλαγή λειτουργίας μεταξύ των δύο κινητήρων αλλά και η συγχρονισμένη απόδοση και των δύο μαζί, όπου αυτό απαιτείται (π.χ. σε προσπέραση) γίνεται με ομαλό τρόπο και χωρίς ο χρήστης να το αντιλαμβάνεται. Μηδέν δισταγμοί λοιπόν. Όταν μάλιστα απαιτήσεις τα μέγιστα από το υβριδικό σύνολο των 180 ίππων, το γαλλικό μοντέλο επιταχύνει με την απαιτούμενη εκρηκτικότητα. Χάρη στη σθεναρή υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα, το 308 επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6”.

Στον τομέα της κατανάλωσης, όλα βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα αν και εφόσον η μπαταρία των 12,4 kWh είναι φορτισμένη. Μάλιστα το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για απόσταση περίπου 47 χλμ. με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων. Ωστόσο, με την μπαταρία αποφορτισμένη, η κατανάλωση είναι κάπως τσιμπημένη όπου στην πόλη φτάνει τα 7,9 λίτρα/100 χλμ. Γενικώς η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 7,7 λίτρα/100 χλμ. όπου για το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 40 λίτρων μεταφράζεται σε αυτονομία κοντά στα 500 χλμ.

Αξίζει να σημειώσουμε πως η γκάμα του νέου 308 έχει ως αφετηρία τιμής τα 19.900 ευρώ στην βασική έκδοση με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 110 ίππων. Ο ίδιος βενζινοκινητήρας στις εκδόσεις με τους 130 ίππους ξεκινά από τα 22.300 ευρώ ενώ η βασική έκδοση diesel 1.5 BlueHDI με τους 130 ίππους ξεκινά από τα 23.300 ευρώ. Για την υβριδική έκδοση της δοκιμής μας θα πρέπει να ανέβετε αρκετά σκαλοπάτια, κάπου εκεί στο επίπεδο των 40.000 ευρώ.

 

Πίνακας Αποτελεσμάτων 

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ 4/5★

Αρκεί να συνηθίσει κάποιος την ιδιότυπη εργονομία του μικρού και κατακόρυφου τιμονιού με τον υπερυψωμένο πίνακα οργάνων και δε θα έχει το παραμικρό πρόβλημα. Ιδιαίτερα άνετο κάθισμα που παρέχει ξεκούραστη θέση στο σώμα, ενώ διαθέτει και λειτουργία μασάζ.

ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ & ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ 3/4★

Τολμηρή σχεδίαση στο ταμπλό, όχι όμως σε βάρος της λειτουργικότητας. Οι φυσικοί διακόπτες παραμένουν και μάλιστα βρίσκονται σε σωστές θέσεις. Εξοικείωση χρειάζονται οι διακόπτες του ενεργού cruise control στο τιμόνι.

ΟΡΓΑΝΑ 4/4★

Η ψηφιακή οθόνη των 10” προβάλλει ενδείξεις σε διαφορετικά επίπεδα, αναδεικνύοντας έτσι τις πιο σημαντικές. Οι απεικονίσεις μπορούν να διαμορφωθούν από την κεντρική οθόνη, αλλά μόνο με το αυτοκίνητο σταματημένο.

INFOTAINMENT 4/5★

Το σύστημα με την οθόνη 10” διαθέτει όλα όσα χρειάζονται. Ασύρματη συνδεσιμότητα με κινητά, σύστημα πλοήγησης και προηγμένη αναγνώριση φωνής. Ιδιαίτερα πρακτικοί οι μεγάλοι εικονικοί διακόπτες κάτω από την οθόνη αφής.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ 4/5★

Ισχυρό, διζωνικό σύστημα, με εξαιρετικές δυνατότητες ρύθμισης της θερμοκρασίας. Διαθέτει μάλιστα αεραγωγούς για το πίσω κάθισμα.

ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ 3/4★

Οι παχιές κολόνες οροφής περιορίζουν την ορατότητα, ενώ και το πίσω τζάμι είναι σχετικά μικρό.

ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ 4/5★

Υψηλής ποιότητας υλικά με άψογη συναρμογή χαρίζουν μία γενικότερη αίσθηση στιβαρότητας. Προσθέστε σ’ αυτό τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και το ποιοτικό ύφασμα στα καθίσματα.

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ 4/5★

Αν ρίξετε μία ματιά στον κατάλογο των έξτρα, θα δείτε ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια εξατομίκευσης. Όμως, το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού GT διαθέτει πολλά στάνταρ στοιχεία.

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ/ADAS 5/5★

Κορυφαίος από κάθε άποψη. Με ενεργό cruise control και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας επιτυγχάνεται ημιαυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Επιπλεόν, όλα τα συστήματα λειτουργούν άψογα.

ΧΩΡΟΙ 4/4★

Παρά το αυξημένο μεταξόνιο, ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών δεν έχει αυξηθεί δραστικά. Πιο θετική η εικόνα στο ύψος και στο πλάτος της καμπίνας. Τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν άνετα σε κάθε περίπτωση.

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ 2/3★

Η μπαταρία που είναι κρυμμένη από κάτω κλέβει αρκετά λίτρα. Το Quattroruote μέτρησε 276 συνολικά, όσα διαθέτει δηλαδή ένα μέσο αυτοκίνητο της μικρότερης κατηγορίας Β. Καλά φινιρισμένος ο χώρος με το απαραίτητο ski bag στη μέση του πίσω καθίσματος.

ΑΝΕΣΗ 5/5★

Το σημαντικότερο ίσως προτέρημα του 308. Ο θόρυβος κύλισης των ελαστικών είναι περιορισμένος, όπως και οι αεροδυναμικοί ήχοι του αμαξώματος. Η ανάρτηση απορροφά εντυπωσιακά ακόμη και τις πιο έντονες ανωμαλίες.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4/4★

Οι δύο κινητήρες συνεργάζονται άψογα μεταξύ τους, δίχως θορύβους και λοιπές ενοχλήσεις για τους επιβάτες, κατά τις εναλλαγές των ρόλων τους. Το αποτέλεσμα είναι ένας συνδυασμός δύναμης και ομαλής λειτουργίας.

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 4/5★

Ισχύς εν τη ενώσει. Όποτε ο οδηγός χρειαστεί τους 225 ίππους του κινητήριου συνόλου, θα τους έχει με το παραπάνω και αυτό μετρά ιδιαίτερα στην κίνηση της πόλης. Η τιμή των 7,6” στο 0-100 είναι ενδεικτική των δυνατοτήτων.

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ 4/5★

Η αυτόματη μετάδοση και η σημαντική συμμετοχή του ηλεκτροκινητήρα, καθιστούν τα προσπεράσματα – ή τις επιταχύνσεις μετά από κάποιο φρενάρισμα εύκολη υπόθεση. Το 308 χρειάζεται μόλις 6,7 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από 70-120 χλμ./ώρα.

ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ 4/4★

Το e-EAT8 ανταποκρίνεται χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες σε όλες τις συνθήκες και συνεργάζεται άψογα με τους δύο κινητήρες. Με μόνο παράπονο ότι δεν προσφέρει την ταχύτητα αλλαγών που θα περίμενε κάποιος από ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ 4/4★

Αρκετά στιβαρό και με σωστή αίσθηση στα χέρια. Ακριβές και γρήγορο με άλλα λόγια. Τείνει να βαραίνει κάπως στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

ΦΡΕΝΑ 4/4★

Ενώ οι αποστάσεις ακινητοποίησης είναι μικρές στο στεγνό, αυξάνονται δραματικά σε οδόστρωμα με διαφοροποιημένη πρόσφυση, εκεί δηλαδή όπου απαιτείται περισσότερη ισορροπία παρά ισχύς πέδησης. Το πεντάλ είναι υπερευαίσθητο και θα έπρεπε να έχει ρυθμιστεί διαφορετικά.

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ 4/4★

Ασφαλές και ευχάριστο αυτοκίνητο, το οποίο φέρεται στις στροφές όσο γυμνασμένο δείχνει σταματημένο. Δεν ανεβάζει τον πήχη σε επίπεδο δυναμικής συμπεριφοράς, όμως απευθύνεται σε όσους χρειάζονται κάτι παραπάνω από ένα μεταφορικό μέσο. Άψογα προγραμματισμένα τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 3/4★

Κανένα παράπονο από τη στιγμή που η μπαταρία είναι καλά φορτισμένη. Όταν αποφορτιστεί, όμως, η κατανάλωση του βενζινοκινητήρα δεν είναι χαμηλή. Και όπως στα περισσότερα plug-in, το ρεζερβουάρ είναι μικρό (40 λίτρα).

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο