ΔΟΚΙΜΕΣ

Lamborghini Huracán Sterrato: Πρώτες εντυπώσεις

lamborghini-huracan-sterrato-protes-entyposeis-668922

Το supercar που σε ξεγελά με τη σχεδίασή του: H Lamborghini Huracán Sterrato είναι απίστευτα άνετη και διασκεδαστική, τόσο στο δρόμο όσο και στο χωματόδρομο.

Του: Lorenzo Facchinetti Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος Φωτογραφίες: Lamborghini

Πριν οδηγήσω τη Lamborghini Huracán Sterrato, ήμουν αρκετά σκεπτικός. Το πρωτότυπο του 2019 με είχε γοητεύσει. Συνδύαζε τα πλεονεκτήματα μιας Allroad έκδοσης ενός Audi, με την εντυπωσιακή σχεδίαση και τις κορυφαίες επιδόσεις μιας Huracán. Φοβόμουν, ωστόσο, ότι η Sterrato ήταν περισσότερο δημιουργία του τμήματος μάρκετινγκ, απευθυνόμενη σε ανθρώπους με τεράστιο “εγώ” και αντίστοιχο πορτοφόλι. Έχει νόημα ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αναρωτιόμουν. Σήμερα, έπειτα από μία ημέρα στη θέση του οδηγού, προς μεγάλη μου έκπληξη, σας λέω ότι όχι μόνο έχει νόημα, αλλά ίσως αυτή να είναι η πιο ευχάριστη Huracán που έχω οδηγήσει ποτέ.

Η ΠΙΟ ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΤΗΣ ΓΚΑΜΑΣ

Αυτή βέβαια είναι η προσωπική μου άποψη και δε σημαίνει ότι συμφωνούν όλοι μαζί μου. Ακόμα και τώρα που το ξανασκέφτομαι πάντως, δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία. Για πολλούς και διάφορους λόγους, η Sterrato είναι αναμφίβολα η πιο ευχάριστη έκδοση της Huracán. Ίσως να πρόκειται για έρωτα με την πρώτη ματιά. Ή, ίσως έχει να κάνει με την ιδέα του απαγορευμένου καρπού: με αυτή τη Huracán μπορείς να κάνεις πράγματα που απαγορεύεται να κάνεις με ένα supercar. Οι ράγες οροφής, για παράδειγμα, σου επιτρέπουν να μεταφέρεις ένα mountain bike στην οροφή ή τα πέδιλα του σκι, εάν είστε πιο χειμερινοί τύποι. Και τα δύο έχουν δοκιμαστεί από το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της ιταλικής εταιρείας. Στην οβάλ πίστα του Ναρντό στη Νότια Ιταλία, η Sterrato δοκιμάστηκε στα 260 χλμ./ώρα, μεταφέροντας ποδήλατο στην οροφή της! Άρα καθιστά αχρείαστο το Audi RS6 ή οποιοδήποτε άλλο station wagon υψηλών επιδόσεων, αφού κάνει την ίδια δουλειά, προσφέροντας μεγαλύτερη απόλαυση. Σε σχέση με τη Huracán Evo, η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 44 χιλιοστά, ενώ έχουν προστεθεί και αλουμινένια προστατευτικά κάτω από το αμάξωμα. Η δράση τους είναι αγχολυτική, ακόμα και μέσα στην πόλη. Ράμπες χώρων στάθμευσης, λακούβες, πεζοδρόμια και σαμαράκια που αποτελούν τον κρυπτονίτη για τα λοιπά supercars, με τη Sterrato τα αντιμετωπίζεις με περισσή αδιαφορία. Τέλος, διαφορές υπάρχουν στο πακέτο ελαστικών-αναρτήσεων. Αυτές οι αλλαγές είναι που (κυρίως) καθορίζουν το χαρακτήρα της Sterrato και την καθιστούν τόσο διαφορετική από τις λοιπές εκδόσεις της γκάμας. Είναι απρόσμενα άνετη και τρομερά διασκεδαστική.

ΟΙ ΜΑΛΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΚΑΝΟΥΝ ΘΑΥΜΑΤΑ

Η Sterrato βασίζεται στην Evo, μία έκδοση που δεν μπορεί να χαρακτηριστεί υπερβολικά άβολη, σε αντίθεση με την ακραία STO. Ωστόσο, σε οποιαδήποτε έκδοση της Huracán, οι υψηλές επιδόσεις είναι το πρώτο ζητούμενο. Η Sterrato διαθέτει τον V10 κινητήρα των 5,2 λίτρων (610 ίπποι) με τον απίστευτο ήχο και την ακαριαία απόκριση. Τον συνδυάζει, όμως, με πιο μαλακές ρυθμίσεις στην ανάρτηση (σε αμορτισέρ, ελατήρια και αντιστρεπτικές) και ελαστικά με υψηλότερο προφίλ. Ως αποτέλεσμα, στο δρόμο είναι πιο άνετη, δίχως να υστερεί σημαντικά σε ακρίβεια και ταχύτητα απόκρισης στις εντολές του οδηγού, σε σχέση με τις λοιπές εκδόσεις της. Εν ολίγοις, με εξαίρεση την Urus, αυτή είναι η πιο άνετη Lamborghini που έχω οδηγήσει και αυτό δεν είναι μια ασήμαντη λεπτομέρεια.

ΕΙΔΙΚΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Μετά από τρεις πολύ ευχάριστες ώρες ταξιδιού, φτάσαμε στο σημείο όπου θα ανακαλύπταμε τον άλλο χαρακτήρα της Sterrato. Τον εκτός δρόμου. Η Lamborghini συνεργάστηκε στενά με τη Bridgestone για την τελειοποίηση των ρυθμίσεων της ανάρτησης, των ηλεκτρονικών συστημάτων και των ειδικών για το συγκεκριμένο μοντέλο ελαστικών. Από τους πάγους της Λαπωνίας έως τους αμμόλοφους των Αραβικών Εμιράτων, διαμέσου των ιταλικών αυτοκινητόδρομων και της πίστας του Ναρντό, αυτή η Huracán έχει εμποτιστεί με μια φιλοσοφία ράλλυ. Λογικό, εφόσον οι απαιτήσεις των 1.499 αγοραστών της σίγουρα θα είναι υψηλές. Η περιορισμένης παραγωγής Sterrato, στην Ιταλία ξεκινά από τα 235.500 ευρώ, αλλά όποιος την επιλέξει θα γλιτώσει πολλές χιλιάδες ευρώ από σκισμένα λάστιχα και στραβές ζάντες.

ΕΥΕΛΙΞΙΑ WRC

Ναι, κινείται σαν WRC. Αυτό το συνειδητοποιώ από την πρώτη στιγμή που μπαίνουμε στην πίστα Chuckwalla Valley Raceway, μια ώρα από το διάσημο Παλμ Σπρινγκς της Καλιφόρνια. Η πίστα αυτή δεν είναι προδιαγραφών F1, αλλά από τα 4,4 χιλιόμετρα του μήκους της, τα μισά είναι άσφαλτος και τα υπόλοιπα χωματόδρομος. Είναι μια πίστα Rallycross, άρα ιδανική για να απολαύσει κανείς τις αρετές αυτής της Lambo. Σε σύγκριση με μια “απλή” Huracán, αντιλαμβάνομαι αμέσως τις μεγαλύτερες κινήσεις του αμαξώματος, συνεπεία των πιο μαλακών ρυθμίσεων. Αλλά όπως ακριβώς σε ένα αγωνιστικό του WRC, οι κλίσεις και η βύθιση του αμαξώματος αποτελούν λειτουργικά στοιχεία για την επίτευξη του τελικού στόχου. Σου επιτρέπουν να νιώσεις καλύτερα το αυτοκίνητο, ν’ αντιληφθείς νωρίτερα ότι πλησιάζεις στο όριο και να παίξεις με τη μετατόπιση του βάρους, ώστε να πλασαριστείς για την κορυφή της στροφής. Φτάνω με λίγο μεγαλύτερη ταχύτητα στην πρώτη (ασφάλτινη) δεξιά, τσιμπάω λίγο το φρένο στην είσοδο της στροφής και η Sterrato στρίβει απολαυστικά. Με το εμπρός μέρος σταθερό και την ουρά ν’ ανοίγει την τροχιά της. Οπότε ή πατάς περισσότερο το γκάζι για να γυρίσει παραπάνω ή το κρατάς σταθερό για να στρίψει ουδέτερα (ή με ελαφριά υποστροφή, ανάλογα και με την ποιότητα της ασφάλτου). Στην άψογη συμπεριφορά, μεγάλο ρόλο παίζουν και τα ελαστικά. Τα παντός εδάφους Dueler της Bridgestone με διαστάσεις 235/40 εμπρός και 285/40 πίσω, σε τροχούς 19 ιντσών. Είναι ειδικά σχεδιασμένα ώστε να είναι εξαιρετικά προοδευτικά και ομοιογενή όταν χαθεί η πρόσφυση, ακριβώς για να είναι εύκολα ελέγξιμη η Sterrato.

ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RALLY

Πρέπει όμως να παρέχουν και το απαραίτητο κράτημα, σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Κάτι που διαπιστώνουμε ότι όντως κάνουν, στο χωμάτινο κομμάτι της πίστας. Στο συγκεκριμένο κομμάτι, επιλέγω το νέο πρόγραμμα οδήγησης Rally, που αντικαθιστά το πρόγραμμα Corsa των λοιπών Huracán. Στην πράξη, δεν διαφέρει ιδιαίτερα από το ενδιάμεσο πρόγραμμα Sport, καθώς και τα δύο είναι ρυθμισμένα για “fun to drive”. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα τετρακίνησης μεταδίδει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, ώστε να έρχεται ευκολότερα η υπερστροφή. Ωστόσο, το πρόγραμμα Rally έχει μερικές γραμμές κώδικα για συνθήκες πολύ χαμηλής πρόσφυσης. Για παράδειγμα, περιορίζει τη βύθιση του αμαξώματος, μέσω των ρυθμίσεων των αμορτισέρ, ώστε το εμπρός μέρος να μην ελαφραίνει υπερβολικά. Ως αποτέλεσμα, εάν επιταχύνεις βίαια, με τους τροχούς υπό γωνία, το αποτέλεσμα δεν θα είναι η έντονη υποστροφή. Επιπλέον, λόγω μη ύπαρξης παραδοσιακού χειροφρένου, το ABS είναι ρυθμισμένο ώστε να μπλοκάρει ελαφρά τους πίσω τροχούς στην είσοδο της στροφής, για να συμβάλλει στην ευκολότερη περιστροφή του αυτοκινήτου. Ακόμα και τα ηλεκτρονικά, δηλαδή, βοηθούν τη Sterrato να είναι πιο διασκεδαστική στην οδήγηση.

ΤΑ PADDLES ΣΤΟ ΣΩΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ

Το χωμάτινο κομμάτι της πίστας περιλαμβάνει και ορισμένα αρκετά γρήγορα τμήματα. Σε αυτά, οφείλω να ομολογήσω ότι ποτέ δεν περίμενα πως μια Huracán θα μπορούσε να τα πάει τόσο καλά. Μιλάω για λακούβες, νεροφαγώματα, άλματα, έντονα χτυπήματα, τα αμορτισέρ της Sterrato τα διαχειρίζονται όλα δίχως ποτέ να τερματίσει η διαδρομή τους. Η προοδευτικότητα με την οποία απορροφούν τα χτυπήματα είναι παρόμοια με την αντίστοιχη ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου του WRC. Οι ικανότητές της είναι εκπληκτικές και η διαχείριση των 610 ίππων πολύ εύκολη υπόθεση, όπως και η μετάβαση από την υποστροφή στην υπερστροφή. Ακριβώς σε αυτή τη μετάβαση είναι που εκτιμάς τα paddles του αυτόματου κιβωτίου με διπλό συμπλέκτη. Είναι τοποθετημένα στην κολόνα του τιμονιού και ασχέτως της γωνίας του τιμονιού, ξέρεις ακριβώς σε ποιο σημείο ν’ απλώσεις το χέρι σου για να ανεβάσεις σχέση και σε ποιο για να κατεβάσεις. Το σύστημα διεύθυνσης διατηρεί την ακρίβεια και την ταχύτητά του ακόμα και υπό αυτές τις δύσκολες συνθήκες. Ορισμένες φορές σφίγγω το τιμόνι περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται, προκειμένου να είμαι έτοιμος ν’ αντιμετωπίσω την υπερστροφή. Κάτι που φυσικά κοστίζει σε χρόνο, αλλά εάν κυνηγάς το τελευταίο δέκατο του δευτερολέπτου, υπάρχει και η Huracan STO…

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο