ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz GLC 400e: Η Χρυσή τομή 

mercedes-benz-glc-400e-i-chrysi-tomi-676173

Στη κορυφαία της -μέχρι σήμερα- έκδοση, η Mercedes GLC συνδυάζει επιδόσεις και οικολογικό χαρακτήρα σε ένα υπερσύγχρονο πακέτο.  

Μετά τη μεγάλη επιτυχία της πρώτης γενιάς, είχαμε υψηλές απαιτήσεις από τη νέα GLC. Η Mercedes ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, παρουσιάζοντας ένα SUV όχι μόνο ομορφότερο, αλλά με μοντέρνες τεχνολογίες, που μπορεί να προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση από κάθε άποψη. Είτε υπάρχει ανάγκη για άνεση, είτε για επιδόσεις, είτε για καλή οικονομία καυσίμου, η GLC είναι μια ιδανική επιλογή και η plug-in υβριδική 400e, η καλύτερη εκδοχή της.  

Ο σχεδιασμός της είναι μοντέρνος, αλλά διατηρεί της αίσθηση της “GLC”, με τη χαρακτηριστική σιλουέτα να μην αλλάζει πολύ. Έχουμε νέα φωτιστικά σώματα με προβολείς που κατευθύνουν άριστα το φως και μπορούν ακόμη και να σχηματίσουν πράγματα στο δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο, κάτι που στο μέλλον μπορεί να χρησιμοποιηθεί για προβολή πληροφοριών στους πεζούς γύρω του. Η εμφάνιση του είναι πιο επιθετική, ειδικά με το πακέτο εμφάνισης AMG και τις αντίστοιχες, μεγάλες ζάντες, αλλά σημαντικό ρόλο παίζουν οι μυώδεις γραμμές στο καπό και η μεγαλύτερη μάσκα. Στο πίσω μέρος, τα φώτα ενώνονται με μία piano black γραμμή, ενώ -όπως συμβαίνει σε πολλά μοντέλα της Mercedes το τελευταίο καιρό- οι επενδύσεις χρωμίου στον προφυλακτήρα θυμίζουν απολήξεις εξατμίσεων, αλλά η πραγματική εξάτμιση κρύβεται πίσω από αυτόν.  

Ένας πολυτελής… κυβερνοχώρος 

Το εσωτερικό της είναι φουτουριστικό και ακολουθώντας τη διαμόρφωση της C-Class, έχουμε μια τεράστια οθόνη αφής για το σύστημα infotainment, η οποία έχει πλέον αντικαταστήσει τη κεντρική κονσόλα και περιλαμβάνει μοντέρνες  λειτουργίες, ενώ μέσα από αυτή ελέγχονται και όλες οι ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, όπως ο κλιματισμός ή ο εσωτερικός φωτισμός. Κάτω από την οθόνη, βρίσκεται μια μπάρα με χειρισμούς αφής, με την οποία αλλάζει το πρόγραμμα οδήγησης ή ενεργοποιεί τις κάμερες περιμετρικά του αμαξώματος. Στη μέση της μπάρας, βρίσκεται ένας αναγνώστης δακτυλικών αποτυπωμάτων, για να αναγνωρίζει τον οδηγό και να φέρνει τη θέση οδήγησης και το τιμόνι στις ρυθμίσεις του, αλλά και να εμφανίσει το δικό του προφίλ στη κεντρική οθόνη.  

Πίσω από το στιλάτο τιμόνι με τις διπλές ακτίνες, βρίσκεται ένας πλήρως διαμορφώσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων με πολλές επιλογές εμφάνισης και πληροφοριών, ωραία γραφικά και ζωντανά χρώματα. Το σύγχρονο look, τα αναπαυτικά καθίσματα και η ευρύχωρη καμπίνα, καθιστούν το εσωτερικό της GLC ένα ιδανικό μέρος για να περνάς ένα κομμάτι της καθημερινότητας σου.  

Πατάς ένα κουμπί και γίνεται… EQC! 

Η τέταρτη γενιά plug-in υβριδικής τεχνολογίας της Mercedes-Benz χάρισε στα μοντέλα της ανήκουστη ηλεκτρική αυτονομία, ξεπερνώντας με ευκολία τα 100 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 440ΝΜ ροπής (η ίδια ροπή με τη πετρελαιοκίνητη GLC 220d!) και σου επιτρέπει να κινηθείς γοργά και χωρίς περιορισμούς μέχρι και τα 140 χλμ./ώρα. Με άλλα λόγια, μπορείς ακόμη και να ταξιδέψεις χωρίς να χρησιμοποιήσεις βενζίνη. Ειλικρινά, αισθάνεσαι σα να οδηγείς ένα αμιγώς ηλεκτρικό Mercedes. Εάν υπάρχει οικιακός φορτιστής στο γκαράζ, θα χρειαστεί βενζίνη αποκλειστικά όταν κληθεί να καλύψει μεγάλες αποστάσεις σε σύντομους χρόνους, καθώς σου επιτρέπει να κάνεις όλες σου τις καθημερινές μετακινήσεις αθόρυβα, με μηδενικούς ρύπους. Αντίθετα με τα περισσότερα plug-in υβριδικά μοντέλα της αγοράς, η GLC υποστηρίζει ταχεία φόρτιση (DC) μέχρι 60 kW. 

Ενώ οι εκδόσεις 300e ήταν οικείες από τη προηγούμενη γενιά, στην GLC όμως  βλέπουμε για πρώτη φορά την έκδοση 400e, η οποία χρησιμοποιεί το ίδιο υβριδικό σύστημα αλλά με ισχυρότερο κινητήρα βενζίνης. Με αυτό, κερδίζει το τίτλο της ισχυρότερης GLC για τη τρέχουσα γενιά, καθώς δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμα η έκδοση με την υπογραφή της AMG. Μιλώντας για την AMG, θα κάνω μια παρένθεση: θεωρώ πως η έκδοση 400e είναι διαθέσιμη μόνο στη GLC και όχι στη C-Class, με την οποία μοιράζεται πλατφόρμα, επειδή θα μπορούσε γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των «απλών» μοντέλων και της εξωφρενικής C63s E-Performance των 671 ίππων (η οποία επίσης χρησιμοποιεί έναν δίλιτρο turbo κινητήρα σε ένα PHEV σύνολο).  

Πίσω στη GLC 400e: Οι επιδόσεις της είναι δυναμικές, με πολλή ροπή από τη πρώτη στιγμή που θα πατήσεις το γκάζι, χάρη στην αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα. Όταν βρεθεί στο Sport Mode, οι αναρτήσεις γίνονται πιο σφιχτές και το τιμόνι βαραίνει, ενώ ο κινητήρας ακούγεται περισσότερο μέσα στη καμπίνα, αναβαθμίζοντας συνολικά την οδηγική εμπειρία. Το σύστημα τετραδιεύθυνσης είναι “game changer” και η Mercedes είναι η μοναδική εταιρεία που προσφέρει αυτή την επιλογή (προαιρετικός εξοπλισμός, βέβαια) στη κατηγορία. Αυτό της χαρίζει μια τρομερή ευελιξία μέσα στη πόλη, με κύκλο στροφής 10.9 μέτρων, ένα νούμερο που έχουμε συνηθίσει σε hatchback και όχι μεσαία SUV. Ταυτόχρονα, βελτιώνει σημαντικά τις ικανότητες του στις στροφές, καταφέρνοντας να κρύψει σε εντυπωσιακό βαθμό τα 2.280 κιλά του αμαξώματος. Σε αυτό βέβαια, βοηθούν και τα φρένα του, που ενισχύονται από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας και αισθάνεσαι πως… ρίχνεις άγκυρα όταν φρενάρεις δυνατά.  

Πέρα όμως από το δυναμικό χαρακτήρα, στο πρόγραμμα Comfort γίνεται το ιδανικό αυτοκίνητο για οποιαδήποτε διαδρομή: είτε πρόκειται για τις καθημερινές μετακινήσεις, είτε για ένα μεγάλο ταξίδι. Απόλυτη άνεση, αναπαυτικά καθίσματα, καλή ποιότητα κύλισης, ενισχυμένη ηχομόνωση και ένα μοντέρνο πακέτο με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, με λειτουργίες που κάνουν την οδήγηση απρόσμενα ξεκούραστη.  Διαθέτει μέχρι και κάμερα που εντοπίζει και προβάλλει τους φωτεινούς σηματοδότες στο σύστημα infotainment!.

Οι τιμές για τη Mercedes GLC 400e ξεκινούν από τις 90.450€. Κοντά σε αυτό το εύρος τιμών κινούνται και τα αμιγώς ηλεκτρικά πολυτελή SUV, τα οποία όμως, αντίθετα με τη 400e, δεν μπορούν να καλύψουν μεγάλες αποστάσεις χωρίς μια χρονοβόρα στάση φόρτισης. Και τα δύο όμως, δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και μπορούν να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ η αυτονομία τους είναι αρκετή για κάθε καθημερινή μετακίνηση. Δεν είναι ακριβό λοιπόν, καθώς προσφέρει τη χρηστικότητα που αναζητούν οι περισσότεροι αγοραστές σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, χωρίς τη θυσία των μεγάλων χρόνων ανεφοδιασμού, ένα πρόβλημα που βγαίνει στην επιφάνεια σε μεγάλα ταξίδια.  

 

Όλες οι ειδήσεις

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τελική ταχύτητα (km/h)

237

0-100 (sec)

5.60

Βάρος (kg)

2280

Κυβισμός

1999 cc

Ισχύς

381 ίπποι

Κατανάλωση λ/100χλμ

0.60

Εκπομπές ρύπων

14.00 g/km

Τέλη κυκλοφορίας

0.00€

Καύσιμο

Βενζίνη/Ρεύμα
car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο