ΔΟΚΙΜΕΣ

Νέο Range Rover: Πρώτες Εντυπώσεις

neo-range-rover-protes-entyposeis-636734

Τι κι αν έχουν περάσει πάνω από πενήντα χρόνια από το αρχέτυπο; H πέμπτη γενιά του Range Rover είναι εδώ, με ακόμη πιο προηγμένη τεχνολογία, αλλά με την ίδια ακριβώς αποστολή. Την απόλυτη άνεση σε όλα τα εδάφη

Tου Andrea Rapelli, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Για ένα πράγμα μπορούμε να είμαστε σίγουροι. Όσο κι αν οι προσδοκίες του αγοραστικού κοινού του είναι υψηλές, το Range Rover πέμπτης γενιάς πολύ δύσκολα θα τους απογοητεύσει. Ακόμη κι αν πρόκειται για τη βασίλισσα Ελισσάβετ. Ακροβατώντας έντεχνα ανάμεσα στην εξέλιξη και την τεχνολογική επανάσταση, το βρετανικό μοντέλο –που κατά πολλούς θεωρείται το πρώτο SUV της ιστορίας– κατάφερε, μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια, να μην απωλέσει ποτέ τη γοητεία του. Σε κάθε γενιά του, το Range παρέμεινε ένα πολυτελές, ευρύχωρο και προηγμένο 4×4 που προσφέρει ταξίδια με απαράμιλλη άνεση, χωρίς να δυσκολεύεται στο ελάχιστο σε εκτός δρόμου μονοπάτια.

ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ

Ανέκαθεν, η εξωτερική σχεδίαση του Range ταίριαζε στα πιο ετερόκλητα περιβάλλοντα και το νέο μοντέλο επιβεβαιώνει τον κανόνα. Σχεδιασμένο από έναν Ιταλό, είναι το ίδιο επιβλητικό, είτε κινείται στους δρόμους του Λονδίνου, του Παρισιού ή του Μόντε Κάρλο. Αλλά ακόμα και στα ορεινά περάσματα των Άλπεων και στους αμμόλοφους της Σαχάρας ή –ακόμη καλύτερα– της αραβικής χερσονήσου.

Από κοντά, τα φωτιστικά σώματα που χάνονται μέσα στο φωτεινό περίγραμμα της ουράς, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά. Το νέο Range μοιάζει να εμπνέεται από τη σχεδίαση κορυφαίων σκαφών αναψυχής, κάτι που δεν είναι τυχαίο, αν κρίνουμε από το ότι απευθύνεται ουσιαστικά στο ίδιο αγοραστικό κοινό. Και για να το υποστηρίξει αυτό χρειάζεται και τις ανάλογες διαστάσεις. Η ναυαρχίδα της Land Rover διατίθεται μάλιστα σε δύο εκδόσεις, με στάνταρ και μακρύ μεταξόνιο 3,2 μέτρων, με πενταθέσια ή επταθέσια καμπίνα. Το σημαντικό είναι ότι ακόμη και οι επιβάτες της τρίτης σειράς απολαμβάνουν το ίδιο επίπεδο άνεσης με τους μπροστινούς. Έχουν στη διάθεσή τους τον απαραίτητο ζωτικό χώρο σε μία καμπίνα που θυμίζει VIP lounge. Προσεγμένη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια και φτιαγμένη από κορυφαία υλικά, με τεράστιες δυνατότητες επιλογής δερμάτων, φινιρισμάτων και χρωμάτων. Η μοκέτα είναι παχιά και τα αλεξήλια διπλά, ώστε να παρέχουν προστασία από τον ήλιο, ακόμη και όταν αλλάζει ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου.

Το νέο Range παραμένει απόλυτα συνδεδεμένο με τη μεγάλη του παράδοση, γι’ αυτό ίσως να έχει υιοθετήσει την απαιτούμενη ψηφιακή τεχνολογία χωρίς υπερβολές. Αυτό σημαίνει ότι στην καμπίνα υπάρχει μία ψηφιακή οθόνη 13,7 ιντσών με δυνατότητες διαμόρφωσης πίσω από το τιμόνι και μία δεύτερη, αφής 13,1 ιντσών, αιωρούμενη στο κέντρο του ταμπλό. Η δεύτερη έχει μάλιστα μία πολύ ιδιαίτερη ανάδραση στην αφή. Για να επιλέξεις κάποιο μενού χρειάζεται να πιέσεις υπερβολικά το δάχτυλο στην οθόνη και αυτό ενοχλεί, παρότι οφείλεται σε ένα σύστημα με δυνατότητα απενεργοποίησης. Όμως δεν προσβάλλει τη γενικότερα καλή εικόνα του συστήματος PIVI, το οποίο είναι εφοδιασμένο με σύστημα αναγνώρισης φωνής Alexa της Amazon. Συνδέεται ασύρματα με κινητά Android και Apple και αναβαθμίζεται αυτόματα, καθώς είναι μόνιμα συνδεδεμένο στο διαδίκτυο. Στην καμπίνα θα βρείτε επίσης βάση επαγωγικής φόρτισης κινητού, 8 θύρες USB-C και οθόνες 11,4” στο πίσω κάθισμα. Τέλος, το εξαιρετικό ηχοσύστημα Meridian Signature με 35 συνολικά ηχεία, τέσσερα από τα οποία είναι κρυμμένα στα προσκέφαλα των καθισμάτων. Αυτά, αναλαμβάνουν να καλύπτουν ενοχλητικούς θορύβους από τον κινητήρα και την κύλιση των ελαστικών. Όλα τα παραπάνω, αποσκοπούν στην εξασφάλιση μοναδικής αίσθησης φιλοξενίας σε κάθε επιβάτη του αυτοκινήτου.

ΑΕΡΙΝΗ ΑΙΣΘΗΣΗ

Η ποιότητα κύλισης είναι βασιλική, όπως πάντα, καθώς τίποτε δε μοιάζει ικανό να διαταράξει την ηρεμία στην καμπίνα του Range. Οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες πνευματικές αναρτήσεις έχουν την ικανότητα να εξομαλύνουν οποιοδήποτε οδόστρωμα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο επιβάτης να αισθάνεται ότι κινείται σε μία φούσκα απόλυτης άνεσης, στην οποία δεν μπορεί να εισβάλλει τίποτε το ενοχλητικό. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι και οι όποιοι κραδασμοί του κινητήρα, μόλις που γίνονται αντιληπτοί εν κινήσει. Ο κινητήρας μπορεί να μην ακούγεται, ωστόσο διαπρέπει κάτω από το μεγάλο καπό. Πρόκειται για ένα εξακύλινδρο σε σειρά biturbodiesel, που αποτελεί επιτομή της πετρελαιοκίνησης, τώρα που αυτή βρίσκεται στη δύση της. Όχι τόσο για την ισχύ των 350 ίππων, όσο για την αστείρευτη ροπή των 700 Nm στο φάσμα από 1.500 έως 3.000 στροφές. Ειλικρινά, δεν μπορώ να φανταστώ κάτι καλύτερο σε ένα αυτοκίνητο σαν κι αυτό.

Να προσθέσω βέβαια, ότι στην κορυφή της γκάμας του νέου Range υπάρχει επίσης ένας θαυμάσιος V8 biturbo 4.4 με 530 ίππους. Με απαράμιλλη απόκριση στο γκάζι, αλλά και πολύ υψηλότερες τιμές κατανάλωσης από τον turbodiesel, παρά το mild υβριδικό σύστημα. Το 2024 θα προστεθεί στην γκάμα και μία επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία 100 χιλιομέτρων. Αργότερα αναμένεται και μία αμιγώς ηλεκτρική, η οποία μέλλει να ανοίξει ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στην ιστορία του αυτοκινήτου.

Ποιο είναι το αγαπημένο περιβάλλον οδήγησης του νέου Range; Ο αυτοκινητόδρομος σίγουρα και οι ορεινοί δρόμοι με ανοιχτές καμπές, όπου το βαρύ αυτοκίνητο επιδεικνύει αξιοζήλευτη ισορροπία. Το αμάξωμα δε γέρνει ποτέ υπερβολικά, χάρη στις ενεργές αντιστρεπτικές ράβδους. Σαφώς και ένα Range Rover δε θα κριθεί ποτέ από τη συμπεριφορά του σε αγωνιστικούς ρυθμούς, όμως από την άλλη δε θα δυσφορήσει ποτέ όταν θελήσετε να το οδηγήσετε γρήγορα. Όμως, ας μην ξεχνάμε ότι ζυγίζει δυόμισι τόνους, οπότε χρειάζεται και κάποια κοινή λογική. Για να το γράψω διαφορετικά, μην περιμένετε μια δυναμική συμπεριφορά για την οποία δεν έχει σχεδιαστεί το μεγάλο Range.

Αν θέλετε κάτι πιο σπορ, οι Βρετανοί ετοιμάζουν και τη νέα έκδοση Sport, η οποία αναμένεται στα τέλη του χρόνου. Το Range Rover διαθέτει σύστημα τετραδιεύθυνσης, το οποίο μπορεί να μην του χαρίζει την ευελιξία άλλων πιο αθλητικών SUV της μεγάλης κατηγορίας, όμως εξασφαλίζει μεγαλύτερη πρακτικότητα και ευκολία κίνησης σε στενούς χώρους, όπως για παράδειγμα τα ιστορικά κέντρα των ευρωπαϊκών πόλεων. Τηρουμένων των αναλογιών, η έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο που δοκίμασα, δεν προβάλλει περιορισμούς στην οδήγηση σε σχέση με την SWB. Στις στροφές η συμπεριφορά της είναι ανάλογη και από μέσα δεν καταλαβαίνεις ουσιαστικά ποιο Range από τα δύο οδηγείς.

Το νέο Range υιοθετεί για πρώτη φορά ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα φρένων brake-by-wire. Τι σημαίνει αυτό στην οδήγηση; Μια εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ, που θα ταίριαζε σε μακράν πιο σπορ αυτοκίνητο. Αλλά και περίσσεια ασφάλεια, χάρη στην τεχνολογία Active Brake Cooling. Πρόκειται στην ουσία για ενεργή ψύξη των φρένων μέσα από ειδικούς αυλούς, που διοχετεύουν δροσερό αέρα στους δίσκους και ταυτόχρονα βελτιώνουν την αεροδυναμική.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο