EDITORIAL

Τρίζουν, ωρέ, τα κόκκαλα του Ένζο;

trizoun-ore-ta-kokkala-tou-enzo-632760

«Μα τη Μαντόνα…». Αλήθεια, τι θα ψέλλιζε ο Μεγάλος Ένζο Φεράρι αν του ‘λεγαν πως θα ’βγαζε κάποτε ένα SUV;

Πάντως, ένα χρόνο πριν πεθάνει, το 1987, ο ίδιος έδινε το τελικό οκέι για τη θρυλική F40, το πιο ωμό, ανεπιτήδευτο, ανατριχιαστικά «αντρικό» αυτοκίνητο του περασμένου αιώνα. Τι σχέση έχει μία F40 με ένα SUV; Συγγνώμη, scusate, αλλά ο Ένζο ήταν εραστής των αγώνων, της αδρεναλίνης, του ανόθευτου. Δεν ήταν lifestyle. Έφτιαχνε τα αυτοκίνητά του για το motorport κι αυτό, με τη σειρά του, έδινε λόγο ύπαρξης στην εταιρεία του. Αλλά και στον ίδιο. Ήταν ψυχρός «εκτελεστής», άνθρωπος του αποτελέσματος. Έχει μείνει επική η δήλωσή του πως «κάθε φορά που ένας πιλότος μου κάνει παιδιά, γίνεται και ένα δευτερόλεπτο πιο αργός στο γύρο». Είχε δίκιο. Το να ‘χεις κάποιον που λατρεύεις να σε περιμένει σπίτι το βράδυ, σε κάνει να σηκώνεις λίγο το πόδι απ΄το γκάζι.

Ίσως, λοιπόν, η ιδέα ενός μεγάλου «τζιποειδούς» (sic) δύσκολα να χώραγε στα πλάνα του Ένζο. Προφανώς, η κουβέντα γίνεται για το πιο ιντριγκαδόρικο μοντέλο του ’22. Και δεν είναι άλλο από τη Purosangue, το πρώτο, εξαιρετικά συμβολικό SUV στην ιστορία της εταιρείας. Μ΄αυτό το αυτοκίνητο η Ferrari διασχίζει το δικό της Ρουβίκωνα. Περνά στην απέναντι όχθη, αυτήν που θα πυροδοτήσει εκφράσεις αποδοχής, αντιπάθειας ή και hate mail. Η Purosangue (το όνομα της οποίας στα ιταλικά σημαίνει «καθαρόαιμη») μπορεί και να ‘ναι το όχημα «λαϊφσταλοποίησής» της. Κι αυτό γιατί οι παραδοσιακοί φίλοι της Ferrari δύσκολα θα δεχθούν το σήμα με το αλογάκι στο καπό ενός αυτοκινήτου που δεν έχει σχέση με το παρελθόν της μπράντας. Ωστόσο, το μάθημα το ’χει διδάξει καλά και πειστικά, ο άλλος αντίπαλος, εκ Γερμανίας ορμώμενος. Η Porsche, δηλαδή, που σχεδόν είκοσι χρόνια πριν, το 2003, έβγαλε την Cayenne – επίσης το πρώτο της SUV. Με αυτό μπούκωσε τα ταμεία της με ζεστό χρήμα. Δεν ‘πα να δαιμονοποιήθηκε, δεν πα’ να ταυτίστηκε (και) με «περίεργες» κοινωνικές ομάδες; Η Cayenne έφερε το ρευστό που ήταν απαραίτητο για να θρέψει τα άλλα, ξεκάθαρα σπορ μοντέλα της. Συγκριτικά με τους Γερμανούς; Η Ferrari μπορεί και να άργησε. Ή μπορεί και να εξάντλησε όλα τα χρονικά περιθώρια που είχε για να κάνει το μεγάλο άλμα προς τα SUV.

 

Οι πληροφορίες, πάντως, μιλούν για ένα τετράθυρο θηρίο, με έναν 6-λιτρο V12 να ωρύεται, μια καμπίνα βαθιά μετατοπισμένη πίσω απ’ τον μπροστινό άξονα και έναν οδηγικό προσανατολισμό σαφώς προς συνθήκες ασφάλτου και όχι λασπουριάς. Οι καιροί αλλάζουν, το χρήμα μετατοπίζεται και σε τύπους που δεν ξέρουν καν τι σημαίνει ‘’F40’’, τα σύνορα της αυτοκίνησης γκριζάρουν. Είναι η νέα αλήθεια. «Μα την Παναγία», που ίσως και να’ λεγε ο Ένζο εκεί, από ψηλά.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο