EDITOR'S PICK

Pininfarina Battista: Hyper Επιδόσεις

pininfarina-battista-hyper-epidoseis-631685

Χίλια εννιακόσια ηλεκτρικά άλογα, τετρακίνηση και επιτάχυνση 0-300 σε λιγότερα από 12 δευτερόλεπτα. Αν έχετε αμφιβολίες σχετικά με τις συγκινήσεις που μπορεί να προσφέρει ένα αυτοκίνητο με μπαταρίες, θεωρήστε το Battista λυδία λίθο της ηλεκτροκίνησης. Ησυχία κυρίες και κύριοι, ένα hypercar υψηλής τάσης βρίσκεται στη γραμμή εκκίνησης.

Tου Marco Pascali, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis 

Βρίσκομαι στο τιμόνι ενός πραγματικά νέου αυτοκινήτου, το οποίο ήρθε να ανοίξει ένα παράθυρο στο μέλλον εκείνο που μέχρι πρότινος ούτε να φανταστούμε δεν μπορούσαμε. Μιλάμε για ένα 100% ηλεκτροκίνητο τέρας με τέσσερις κινητήρες, ικανό να ξηλώσει την άσφαλτο σε κάθε επιτάχυνση από στάση. Ειδικά αν έχεις επιλέξει το ακραίο πρόγραμμα οδήγησης Furiosa, το οποίο σημαίνει φουριόζα δηλαδή θυμωμένη. Κυρίες και κύριοι υποδεχτείτε το Pininfarina Battista με τα 1.900 και βάλε άλογα κάτω από το δεξί πόδι, ένα πολεμικό όπλο υψηλής τάσης. Θα είχα μείνει με το στόμα ανοιχτό, αν προηγουμένως δεν είχα οδηγήσει το Aspark Owl των 2.000 ίππων στην πίστα του Βαϊράνο. Ήμουν προετοιμασμένος δηλαδή για τις δυνατότητες, αλλά και τη χρηστικότητα, τέτοιων αυτοκινήτων στο δρόμο. Τα ηλεκτρικά υπεραυτοκίνητα μοιάζουν να προέρχονται από άλλο πλανήτη αμφισβητώντας τα καθιερωμένα με πολυκύλινδρους κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρότι εκείνα έχουν στις πλάτες τους 135 χρόνια αδιάκοπης εξέλιξης.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της αναγεννημένης Automobili Pininfarina, Per Svantesson, μας μιλά για «νέους ορίζοντες πολυτέλειας και βιωσιμότητας». Πόσο όμορφη κουβέντα για ένα ηλεκτρικό όνειρο που φτιάχτηκε για τόσο λίγους. Όμως είναι δύσκολο να αμφισβητήσεις τα λεγόμενά του, βλέποντας τις δημιουργίες του ατελιέ που βρίσκεται στο Καμπιάνο, στα περίχωρα του Τορίνο. Οι επιδόσεις που έχουν εξασφαλίσει τα πνευματικά παιδιά του μεγαλύτερου ίσως Ιταλού σχεδιαστή, αποτελούν ύμνο στη νέα αυτοκινητιστική κουλτούρα μηδενικών ρύπων και στις δυνατότητες που αυτή προσφέρει. Χωρίς περιστροφές, σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό το Battista, ακόμη και παρκαρισμένο. Χρειάζεται λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα για να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα και λιγότερα από 12” για τα 300. Ο συνεπιβάτης που θα επιλέξετε να καθίσει στο δεξί κάθισμα θα πρέπει να είναι κατάλληλα προετοιμασμένος για τα φορτία g που θα υποστεί και σίγουρα να μην έχει ευαίσθητο στομάχι.

Μέσα μου είμαι πεπεισμένος ότι μια μέρα θα συνηθίσουμε τέτοιες, εξωγήινες επιδόσεις, καθώς όλο και περισσότεροι κατασκευαστές θα παρουσιάζουν υπεραυτοκίνητα σαν το Battista, στα πλαίσια πάντα ενός δόλιου business plan προώθησης της ηλεκτροκίνησης.

Στην πρώτη αυτή δοκιμή του Battista, είχα την τιμή να με συνοδεύει ο πρώην οδηγός της F1 Nick Heidfeld και οδηγός πλέον της Mahindra στη Formula E. Δεδομένου ότι ο ινδικός κολοσσός διαθέτει το σύνολο των μετοχών της Automobili Pininfarina, λογικό είναι ο έμπειρος Γερμανός να αναλάβει το ρόλο επίσημου δοκιμαστή του Battista. Από τη θέση οδήγησης, ο Nick μου λέει ότι το Battista είναι πιο αργό από ένα μονοθέσιο Formula E. «Στην ευθεία οι επιδόσεις του είναι πιο κοντά σε μία F1», σημειώνει χαρακτηριστικά. Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό; Ο Γερμανός οδηγεί αγωνιστικά, εκμεταλλευόμενος μέχρι το τελευταίο εκατοστό της πίστας και ελέγχει με αποφασιστικότητα τα 2.200 κιλά του αμαξώματος από στροφή σε στροφή. Περισσότερο απολαμβάνω τις διαμήκεις επιταχύνσεις, παρά τις πλευρικές, στην προσπάθεια του δοκιμαστή να προφυλάξει τα ελαστικά. Το ιταλικό τέρας, ειδικά με τέτοιων προδιαγραφών οδηγό στο τιμόνι του, μπορεί να τα ευτελίσει σε ελάχιστους μόνο γύρους, ακόμη και κάτω από το όριο. Σε πολύ λιγότερα από τα 500 χιλιόμετρα εμβέλειας που εξασφαλίζει μία πλήρης φόρτιση της μεγάλης μπαταρίας σε ανοιχτό δρόμο.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ON DEMAND

Κάτω από το φουτουριστικό αμάξωμα είναι κρυμμένοι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 1.908 ίππων που τροφοδοτούνται από μία μπαταρία 120 kWh. Ο κάθε ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση ενός τροχού με αποτέλεσμα μια ηλεκτρική τετρακίνηση με όλα τα χαρακτηριστικά ενός συστήματος torque vectoring. Τα ηλεκτρονικά και το σασί προέρχονται από τη Rimac, χάρη σε μία συμφωνία με τον Κροάτη κατασκευαστή. Όλα τα υπόλοιπα έχουν σχεδιαστεί ή εξελιχτεί στο Τορίνο, από την ομάδα του Paolo Dellachà, πρώην μηχανικού της Ferrari και της Maserati (υπεύθυνου εξέλιξης της Levante μεταξύ άλλων) και Chief Product & Engineering Officer της Automobili Pininfarina πλέον. Ο έμπειρος Ιταλός «ιντζενιέρε» ανέλαβε τη διαμόρφωση του χαρακτήρα του Battista στο δρόμο, ή καλύτερα τη δημιουργία πολλαπλών χαρακτήρων στη συμπεριφορά του μέσα από τέσσερα διακριτά προγράμματα οδήγησης. Το καθένα από αυτά έχει τη δική του ιταλική ονομασία και ορίζει μεταξύ άλλων και τη συνολική ισχύ του κινητήριου συνόλου. Ανάμεσα στο ηπιότερο πρόγραμμα Calma (ηρεμία), στο οποίο το Battista αποδίδει μόλις 408 PS και 1.180 Nm ροπής, και το πιο ακραίο Furiosa (θυμωμένη) με την απίστευτη ισχύ των 1.904 PS και ροπή 2.360 Nm, μεσολαβούν τα προγράμματα Pura (αγνή) με 1.013 PS και 1.416 Nm και Energica με 1.360 PS και 1.888 Nm ροπής. Επιπλέον, υπάρχει και το πέμπτο πρόγραμμα Carattere (χαρακτήρας), από το οποίο ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει την απόδοση του κινητήριου συνόλου και τα χαρακτηριστικά της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου σύμφωνα με τα προσωπικά του γούστα.

Η πρώτη αυτή εμπειρία οδήγησης του Battista σε δρόμο με στροφές, έστω στο πιο προσγειωμένο πρόγραμμα Pura, αποδείχτηκε ανεκτίμητη. Επειδή το ιταλικό Hyper EV αποδείχτηκε απόλυτα ισορροπημένο στο σύνολό του. Βέβαια, όποιο προφίλ οδήγησης και να επιλέξεις, το Βattista αποδεικνύεται ανάλαφρο και ευέλικτο στα χέρια σου. Στην πίστα μάλιστα με εντυπωσίασε με την ξυραφένια του απόκριση στο «πάτα-άφησε» του δεξιού πεντάλ μέσα στη στροφή. Σίγουρα το βάρος δεν κρύβεται, όμως είναι απίστευτο πόσο εύκολα ελέγχονται δύο τόνοι στην προκειμένη περίπτωση. 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο