EDITOR'S PICK

Citroen C5 Aircross: Meditation!

citroen-c5-aircross-meditation-642694

Διαλογισμός, μία μορφή πνευματικής συγκέντρωσης που επιτυγχάνεται μεταξύ άλλων με, την απομάκρυνση κάθε σκέψης θεωρείται δε ιδανικό μέσο χαλάρωσης και ψυχικής ευεξίας. Υπό αυτό το πρίσμα, ο συνδυασμός ανανεωμένο Citroen C5 Aircross – Ιωάννινα πληροί απόλυτα ότι ευεργετικό πρεσβεύει ο διαλογισμός. Το πως και το γιατί, στις γραμμές που ακολουθούν!

Του Αλέξανδρου Ι. Βενιού – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Χρόνος ο γνωστός και ως πανδαμάτωρ, το αέναο πέρασμα του πάντοτε κληροδοτεί, κάποιες φορές «δώρα» και κάποιες άλλες… συντρίμμια! Επειδή λοιπόν από συντρίμμια – δόξα τω Θεώ – δεν έχουμε ανάγκη, σήμερα σας παρουσιάζουμε μία πραγματική ιστορία, που για το γράφοντα τουλάχιστον, αποτέλεσε ανέλπιστα ένα από τα δώρα του!

-«Αλέξανδρε σου έχω καλά νέα, Πέμπτη φεύγεις με το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross για Ιωάννινα, εκεί θα σε περιμένει ο Βασίλης (Κωστάκος ο φωτογράφος μας) φωτογραφίζετε και Παρασκευή μεσημέρι επιστρέφεις. Είμαι σίγουρος θα περάσετε τέλεια»! Ο διάλογος αυθεντικός μεταξύ εμού και του διευθυντή σύνταξης του περιοδικού Φ.Ρ. Απαραίτητη διευκρίνιση εδώ: η απόσταση Αθήνα-Ιωάννινα πήγαινε έλα ισούται με 826 χλμ., ε δεν θα πάμε και «λίγο» πιο πέρα – + 200 χλμ. τελικώς – για να βρούμε και τα κατάλληλα σημεία για φωτογράφιση. Οπότε σύνολο 1026 χλμ. σε κάτι λιγότερο από 19 ώρες, καθότι ο χρόνος για το κλείσιμο της ύλης του τεύχους που κρατάτε στα χέρια σας (μα και το επόμενο που ήδη ετοιμάζεται με σούπερ θεματολογία που δεν πρέπει να χάσετε) ούτε κατά διάνοια δεν άφηνε περιθώρια για χαλαρές βόλτες.

Ομάδα που κερδίζει…

…συνήθως δεν την ακουμπάς και στην προκειμένη περίπτωση του ανανεωμένου Citroen C5 Aircross (ήδη εμπορικού μπεστ σέλερ καθώς από το 2018 μέχρι σήμερα έχει πουλήσει 260.000 μονάδες) όντως ισχύει, τουλάχιστον στη βασική κατασκευαστική φιλοσοφία του μοντέλου. Οι επεμβάσεις των σχεδιαστών της Γαλλικής εταιρείας εστιάστηκαν λοιπόν σε, μεμονωμένα σημεία του αμαξώματος που έχριζαν μικροδιορθώσεων και φρεσκάρουν σημαντικά την ούτως ή άλλως επιβλητική παρουσία του. Πρώτο βήμα προς αυτή τη κατεύθυνση, η επανασχεδίαση του εμπρόσθιου τμήματος. Περίτεχνος ο τρόπος που συνδυάζονται εδώ, οι σκουρόχρωμοι νέοι προβολείς τεχνολογίας LED Vision με τα φώτα ημέρας και αποτελούν συνέχεια της μάσκας που, απέκτησε στοιχεία χρωμίου, κατακόρυφη σχεδίαση και νέες γρίλιες (που προσομοιάζουν με πλήκτρα πιάνου). Αυτές οι αλλαγές και επιπλέον, το επανασχεδιασμένο εμπρός σπόϊλερ με την… αβυσσαλέα εισαγωγή αέρα, η παραδοσιακή προστατευτική ποδιά και βέβαια, το λογότυπο της Citroen που από εδώ και στο εξής δεσπόζει στο καπό, όλες αυτές οι προσθήκες δημιουργούν μία καθόλα σύγχρονη και άκρως «ψαρωτική», όπως θα δούμε στη συνέχεια, εικόνα! Επιπρόσθετα, τα πίσω φανάρια τεχνολογίας LED είναι πλέον σκουρόχρωμα, ενώ ελαφρώς αλλαγμένη και η διαμόρφωση των προστατευτικών Airbump που περιβάλλουν το κάτω τμήμα του αμαξώματος και των θόλων στα φτερά. Φρέσκος αέρας ανανέωσης όμως και στο καλοφτιαγμένο εσωτερικό του πετυχημένου Γαλλικού SUV! Μικρότερης έκτασης εδώ οι αλλαγές ωστόσο εξίσου σημαντικές καθώς μεταξύ άλλων, η προσθήκη επιπλέον αφρώδους υλικού στο εσωτερικό της νέας γενιάς καθισμάτων Citroën Advanced Comfort, η νέα οθόνη πολυμέσων 10ιντσών στο μέσον του ταμπλό που – επιτέλους – υποστηρίζεται στο χειρισμό της από διακόπτες αφής (κάτω από τους αεραγωγούς) μα και κλασσικούς διακόπτες στη βάση της κονσόλας, συνιστούν νεωτερισμούς που βελτιστοποιούν την άνεση αλλά και την εργονομία του ανανεωμένου C5 Aircross.

Η C5 Aircross σας καλοσωρίζει…

…στη «πτήση» προς τα Ιωάννινα! Δίχως ίχνος υπερβολής, έτσι ακριβώς εξελίχθηκαν τα πράγματα, όπου μέχρι τη γέφυρα του Ρίου Αντιρρίου και ανά λεπτό, η ματιά γύριζε κλεφτά στο ρολόϊ του ευανάγνωστου infotainment. Το άγχος λόγω του Κου Πανδαμάτωρος που προανέφερα.

Όλα αυτά μέχρι την είσοδο στην εξαιρετική Ιονία οδό. Γιατί μετά, ο διακόπτης του μυαλού «πέρασε» ακούσια στο προσωπικό πρόγραμμα λειτουργίας Eco, το πιο ήπιο, που επιβάλλεται για μικρότερη κατανάλωση πολύτιμης ψυχικής ενέργειας. Λες και κάποιο μαγικό χέρι επέβαλε να παραμερίσω, έστω παροδικά, τις υποχρεώσεις της ψυχοφθόρας καθημερινότητας, να χαλαρώσω και να απολαύσω τη Στιγμή. Ή για να είμαι πιο ακριβής, τη πρώτη Στιγμή αυτού του εξπρές οδοιπορικού καθώς από εκείνο το χρονικό σημείο και έπειτα, μόνο Στιγμές έχουν καταγραφεί στο θυμικό μου! Καθισμένος αναπαυτικά στη ψηλή θέση οδήγησης του SUV της Citroen πλήρως απομονωμένος από εξωτερικούς θορύβους ή ότι άλλο, αρχίζω πλέον να απολαμβάνω τις εικόνες που περνούν μπροστά από το οπτικό μου πεδίο. Το ντεκόρ αυθεντικά Ελληνικό, παρατηρώντας το δεν πλήττεις ούτε λεπτό! Πως να πλήξεις άλλωστε όταν η «οθόνη» του μυαλού γεμίζει με συνεχείς εναλλαγές του τοπίου, όπου το πράσινο χρώμα των ορεινών όγκων δίνει τη θέση του στο βαθύ μπλε της θάλασσας, κι όλα αυτά ντυμένα με τις πορτοκαλί ακτίνες του απογευματινού ήλιου που αρχίζει σιγά σιγά να δύει; Η εσωτερική γαλήνη έχει τη πρωτοκαθεδρία της πια, γεγονός που επιτρέπει την ενδελεχή αξιολόγηση του μέσου αυτής της διαδικασίας. Του ανανεωμένου C5 Aircross δηλαδή, στην αυτόματη πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,5 BlueHDi της δοκιμής, εν προκειμένω.

Το γνώριμο τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο BlueHDi του 1,5 λίτρου των 131 ίππων χάρη, τόσο στα 300 Nm της μέγιστης ροπής του(που αποδίδονται στις 1.750 σ.α.λ.), όσο και στο εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, δένει απόλυτα με το ταξιδιάρικο χαρακτήρα του Γαλλικού μοντέλου, μετακινώντας το κάτι παραπάνω από αξιοπρεπώς. Η επίτευξη υψηλής μ.ω.τ. παρά το βάρος των 1.495 κιλών του αμαξώματος, είναι πραγματικά μία απλούστατη υπόθεση που προκύπτει αβίαστα, δίχως να συνοδεύεται με υπερβολική κατανάλωση σε καύσιμο (7,4 λίτρα/100 χλμ. η μέση κατανάλωση της δοκιμής).

Σε πρώτο χρόνο με παραξένεψε ο γρήγορος ρυθμός με τον οποίο πλησίαζα στην αριστερή λωρίδα τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, όπως και η προθυμία τους να κάνουν αμέσως δεξιά (το ψαρωτικό επανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα και ο όγκος του σκέφτηκα αρχικά). Μέχρι τη στιγμή που κοίταξα το ταχύμετρο οπότε λύθηκε κάθε απορία: η άριστη ηχομόνωση της καμπίνας σε συνδυασμό με την ακλόνητη συμπεριφορά του στιβαρού πλαισίου (ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στη τελική του ταχύτητα) δεν προειδοποιούν για το ρυθμό με τον οποίο κινείσαι. Οπότε άντε μετά να πείσεις το όργανο της τάξης πως, όντως δεν κατάλαβες ότι κινείσαι με ταχύτητες στα όρια του αυτοφώρου!

Η άριστη οδική του συμπεριφορά εννοείται πως, συμπληρώνεται ιδανικά από το – εμφανώς μαλακό – στήσιμο των αναρτήσεων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω, αμφότερες εφοδιασμένες με αντιστρεπτικές ράβδους), το οποίο όμως είναι αυθεντικά Γαλλικό. Τουτέστιν, αγγίζει τη χρυσή τομή ανάμεσα στο κράτημα και την άνεση και είναι υπεράνω οιασδήποτε κριτικής!

Ακόμα και στο πανέμορφο ορεινό δίκτυο ανηφορίζοντας προς Τσεπέλοβο, ειλικρινά εκείνη τη Πέμπτη ούτε μία στιγμή δεν αποζήτησα να είχα σ’ αυτή τη Τέλεια διαδρομή κάποιο άλλο αυτοκίνητο αντί του C5 Aircross. Όχι δεν το έχασα(ακόμη), αφού ναι μεν δεν στρίβει σαν GTi (όπως θα ταίριαζε γάντι στην εν λόγω διαδρομή), όμως παρά τον όγκο του καταφέρνει και κινείται αξιοπρεπώς και προπάντων με ασφάλεια ακόμα και υπό πίεση. Εδώ αξίζει να αναφερθεί η άριστη απόδοση των ακούραστων φρένων, όπως και του αυτόματου κιβωτίου, τόσο στην χειροκίνητη (μόνο μέσω των σταθερών paddles πίσω από το τιμόνι αφού καταργήθηκε ο κλασσικός επιλογέας του προκατόχου), όσο και στην αυτόματη λειτουργία του.

Στο δρόμο της επιστροφής, η ατμόσφαιρα της πολύτιμης γαλήνης στο σαλόνι του ανανεωμένου Citroen C5 Aircross, διακόπτεται στιγμιαία από τους – ολίγον πεσιμιστικούς – στίχους του διαχρονικού Time των Pink Floyd που ακούγονται από το εξαιρετικό σε απόδοση ηχοσύστημα:

  • «The sun is the same in a relative way but you’re older

    Shorter of breath and one day closer to death»

  • «Όχι σήμερα Mr. Waters», σκέφτηκα μονολογώντας «σήμερα μπορεί όντως είμαι μία μέρα μείον στη κλεψύδρα του χρόνου μου, όμως αυτή η μέρα που ξοδεύτηκε με γέμισε ψυχική ευεξία να αντέξω για καιρό»!

Ποτέ άλλοτε δεν μου έτυχε να νοιώσω τα θετικά του διαλογισμού κατά τη διάρκεια ενός οδοιπορικού με αυτοκίνητο (και δη SUV), όμως ποτέ μη λες ποτέ. Έγινε και αυτό, οπότε ναι είμαι κερδισμένος! Και για να είμαι απόλυτα ειλικρινής μετά από αυτή την εμπειρία πλέον, δικαιολογώ απόλυτα τους 260.000 αγοραστές που επέλεξαν το προκάτοχο του. Γιατί αν και δεν ανήκω στους λάτρεις αυτής της κατηγορίας, κάθε άλλο μάλιστα, εν τούτοις δεν μπορώ να παραβλέψω το τρόπο με τον οποίο το Γαλλικό μοντέλο καθίσταται εκτός όλων των άλλων, συνολικά τόσο ευχάριστο στην καθημερινότητα του. Και επειδή όντως τα σύγχρονα αυτοκίνητα τα κάνουν όλα καλά, πλην όμως δεν γεννούν κανένα απολύτως συναίσθημα, ευτυχώς που ακόμη υπάρχουν και κάποια ελάχιστα που φροντίζουν τη συγκεκριμένη ανάγκη των ιδιοκτητών τους. Και το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του, είμαι πεπεισμένος πως σίγουρα είναι ένα από αυτά!

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο