EDITOR'S PICK

Renault Scénic: Το αυτοκίνητο του μέλλοντος

renault-scenic-to-aftokinito-tou-mellontos-639190

Το γαλλικό πολυμορφικό αναμένεται να εξελιχθεί σε ένα σπορ φιλοσοφίας crossover μοντέλο. Πριν από αυτό όμως, έχει ήδη δημιουργηθεί ένα πρωτότυπο που ενσωματώνει το όραμα της Renault, για ένα πιο βιώσιμο μέλλον με μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα

Του Luca Cereda

Η ιστορία συνεχίζεται, αυτή τη φορά όμως γυρίζοντας σελίδα. Παρά το γεγονός ότι η εποχή των πολυμορφικών μπορεί να θεωρηθεί ουσιαστικά ως στοιχείο του παρελθόντος, το Renault Scénic θα συνεχίσει να υφίσταται. Στη νέα του γενιά που θα παρουσιαστεί το 2024, θα είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό crossover, με την σχεδιαστική του φιλοσοφία να είναι σχεδόν πανομοιότυπη με αυτή του Scénic Vision. Ένα πρωτότυπο όχημα που δεν περιορίζεται αποκλειστικά στο να μας δώσει μία πρώτη ιδέα για το ποια θα είναι η εμφάνισή του. Απευθύνεται, μεταξύ άλλων και στο θέμα της κυκλικής οικονομίας και του υδρογόνου ως συμπληρωματικό συστατικό της ηλεκτροκίνησης. Στοχεύοντας στο να αυξηθεί η αυτονομία των οχημάτων με έναν πρακτικό και παράλληλα βιώσιμο τρόπο. Προφανώς, μόνο όταν ξεκινήσει η παραγωγή και η διανομή του υδρογόνου θα είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον και φθηνότερο απ’ ότι είναι σήμερα.

Η πιο ενδιαφέρουσα πτυχή του πρωτοτύπου είναι αναμφίβολα η εξωτερική σχεδίασή του η οποία, σύμφωνα με την Renault, ταιριάζει τουλάχιστον κατά 90% με αυτή του μελλοντικού Scénic. Μία πρώτη ματιά λοιπόν, αρκεί για να αντιληφθεί κανείς την αποστασιοποίηση με το παρελθόν. Κάτι που γίνεται ακόμα πιο εμφανές αν το συγκρίνουμε με το concept του 1991. Οι στρογγυλεμένες επιφάνειες και το ωοειδές σχήμα του αμαξώματος αφήνουν χώρο για μια πληθώρα ακμών και πτυχώσεων. Αυτές, έχουν σμιλευθεί σε ένα σώμα με όγκους και αναλογίες που βρίσκονται ανάμεσα σε SUV και hatchback. Έχει διαπιστωθεί ότι ακόμη και οι μεγάλοι τροχοί (στην συγκεκριμένη περίπτωση με ζάντες 21”), θα είναι ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της έκδοσης παραγωγής. Θα απουσιάζουν όμως τα αεροδυναμικά πτερύγια που ανοίγουν σε ταχύτητες κάτω από 10 χλμ./ώρα με σκοπό να ψυχθούν τα φρένα. Παράλληλα, λίγα στοιχεία διατηρούνται από το θρυλικό και επιτυχημένο γαλλικό MPV. Σε ό,τι έχει να κάνει με τις διαστάσεις, αυτές βρίσκονται μέσα στα επίπεδα της κατηγορίας C. Το μήκος είναι 4,49 μέτρα, το πλάτος του 1,90 μ. και το ύψος αγγίζει τα 1,59 μέτρα. Από την άλλη, το μεταξόνιο λόγω της ηλεκτρικής φύσεως του αυτοκινήτου μπορεί να συγκριθεί με μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας (2,83 μ.). Στα παραπάνω, υπολογίστε και την βαριά κληρονομιά που φέρει το όνομα «Scénic», κάτι το οποίο θα ήταν αδύνατο να αλλάξει.

ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

Με το Scénic Vision, η έννοια του χώρου στην καμπίνα των επιβατών δεν ακολουθεί την παράδοση των προηγούμενων γενεών. Ξεκαθαρίζουμε ότι δεν είναι κάτι εντελώς το διαφορετικό, αλλά γίνεται λιγότερο αντιληπτό, καθώς η σχεδιαστική ιδέα έχει άλλη βάση συγκριτικά με το γνωστό εδώ και δεκαετίες πολυμορφικό. Και αυτό γιατί οι καιροί έχουν αλλάξει, όπως και το πώς αντιλαμβανόμαστε πλέον τα οικογενειακά ταξίδια. «Είμαστε ακόμα μαζί –μιλώντας για τα μέλη μίας οικογένειας– αλλά πλέον ο καθένας θέλει τον δικό του, προσωπικό χώρο» μας εξηγεί η υπεύθυνη σχεδιασμού για τα μοντέλα Renault της κατηγορίας C, Agneta Dahlgren. Αυτό αντικατοπτρίζεται άμεσα σε ορισμένες επιλογές. Τα εμπρός καθίσματα, για παράδειγμα, είναι διαφορετικά για οδηγό και συνοδηγό. Το πρώτο είναι πιο σπορ από τα υπόλοιπα, διευκολύνοντας την εστίαση στο δρόμο κατά την οδήγηση, το δεύτερο έχει σχεδιαστεί για να είναι πιο άνετο. Στη συνέχεια, στα προσκέφαλα έχουν ενσωματωθεί ηχεία, για να δημιουργήσουν την βέλτιστη και εξατομικευμένη ηχητική εμπειρία.

Ο οδηγός μπορεί να επικοινωνήσει με τους επιβάτες της πίσω σειράς, χωρίς να χρειάζεται να γυρίσει το κεφάλι του, μέσω μίας ενσωματωμένης στο τιμόνι οθόνης, η οποία χρησιμοποιεί ειδική κάμερα. Σύμφωνα με τη Renault, ορισμένες ιδέες που προσφέρονται και βρίσκονται στο κόκπιτ του Scénic Vision θα τοποθετηθούν σε μοντέλα παραγωγής από το 2027. Πέραν αυτών, υπάρχουν και άλλα καινοτόμα στοιχεία. Όπως το τιμόνι με σχήμα χειριστηρίου παιχνιδομηχανής, το γυάλινο πάνελ που περικλύει το ταμπλό και το πρωτοποριακό σύστημα infotainment. Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μία «απλή» οθόνη, όπως γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, αλλά 10 διαμορφώσιμες οθόνες που γυρίζουν αυτόματα προς την κατεύθυνση αυτών που σκοπεύουν να τις χρησιμοποιήσουν. Στο σημείο τομής του ταμπλό με το παρμπρίζ, υπάρχει μία πρόσθετη εξαιρετικά μεγάλη οθόνη, η οποία μεταδίδει εικόνες του εξωτερικού περιβάλλοντος. Το επιτυγχάνει χάρη σε μια σειρά από κάμερες που βρίσκονται στο εμπρός μέρος του οχήματος, αυξάνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την ορατότητα του οδηγού. Ενεργό ρόλο σ’ αυτό παίζει και η «εξαφάνιση» του εμπρός καπό.

ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΕΤΙΕΤΑΙ

Ακόμη πιο φουτουριστικές λύσεις που θέλει να εισάγει η Renault σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα της, (τα οποία ειρήσθω εν παρόδω μέχρι το 2030 θα είναι όλα ηλεκτρικά) έχουν σχεδιαστεί για την κίνηση του πρωτότυπου. Το Scénic Vision είναι κατασκευασμένο πάνω σε μια νέα πλατφόρμα, που φιλοξενεί πέραν του ηλεκτροκινητήρα και μία μονάδα υδρογόνου, που θα λειτουργεί ως range extender. Το σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ βρίσκεται στον πίσω άξονα και είναι ίδιο με αυτό του νέου ηλεκτρικού Mégane E-TECH, με απόδοση 218 ίππων. Η ενέργεια προέρχεται από μια μπαταρία με ενεργειακή χωρητικότητα 40 kWh, η οποία διαθέτει μικρότερες (σχεδόν κατά το ήμισυ) διαστάσεις από αυτό που θα χρειαζόταν. Παρέχει ισχύ για την κυψέλη καυσίμου υδρογόνου 16 kW, που είναι τοποθετημένη πίσω από τους συσσωρευτές. Εκεί, το αποθηκευμένο υπό πίεση 350 bar υδρογόνο βρίσκεται μέσα σε ένα δοχείο 2,5 κιλών.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, με αυτόν τον τρόπο, το Scénic Vision θα μπορεί να καλύπτει αποστάσεις μέχρι και 800 χλμ. με μόλις μία πεντάλεπτη στάση για να γεμίσει το δοχείο με υδρογόνο. Το πλεονέκτημα είναι προφανές. Χρειάζεται πολύ μικρότερος χρόνος απ’ όσο θα χρειαζόταν ένα EV όχημα για μια φόρτιση σε ταχυφορτιστή. Κατασκευασμένο στην ίδια πλατφόρμα με το Mégane E-TECH, την CMFEV, το μελλοντικό crossover έχει την ευκαιρία να εξοπλιστεί με τις νέας γενιάς μπαταρίες. Αυτές που θα κατασκευάζονται από το 2024 στο εργοστάσιο Gigafactory της Renault ElectriCity στο Ντουαί. Μικρότερες σε διαστάσεις και βάρος μπαταρίες, οικολογικό υδρογόνο. Αυτές είναι οι λύσεις για τη μείωση των εκπομπών CO2 σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του Scénic. Αλλά το γαλλικό πρωτότυπο δείχνει επίσης να υπολογίζει τις επιπτώσεις του περιβάλλοντος, χάρη στην εφαρμογή της κυκλικής οικονομίας. Το 70% των υλικών του είναι προϊόν ανακύκλωσης, ενώ το 95% αυτών είναι ανακυκλώσιμα, συμβάλλοντας καθοριστικά στη διαφύλαξη των πόρων.

Παράλληλα, όλα τα δομικά εξαρτήματα (περιβλήματα, βάσεις μπαταριών, καθίσματα) και τα διακοσμητικά στοιχεία είναι κατασκευασμένα από 100% ανακυκλωμένο αλουμίνιο. Επίσης, το δάπεδο είναι κατασκευασμένο από μπουκάλια γάλακτος και πλαστικούς σωλήνες, ενώ καινοτόμες χρωστικές ουσίες που ανακυκλώνονται από υποπροϊόντα της αεροναυπηγικής βιομηχανίας χρησιμοποιούνται για τη βαφή του αμαξώματος. Στο κόκπιτ δεν υπάρχει ίχνος δέρματος, παρά μόνο οικολογικά υφάσματα. Στη συναρμολόγηση και το σχεδιασμό έχει επίσης ληφθεί υπόψιν η διευκόλυνση της ανακύκλωσης, η οποία προφανώς αφορά και τις μπαταρίες. Το 2030, η Renault στοχεύει να ενσωματώσει το 80% των ανακυκλωμένων υλικών και στην παραγωγή νέων συσσωρευτών.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο