MOTOTYPOS

Δοκιμή: Moto Guzzi V100 Mandello S: Το Vintage συναντά τη «Νέα Γενιά»

dokimi-moto-guzzi-v100-mandello-s-to-vintage-synanta-ti-nea-genia-707380

Ένας συνδυασμός νέου και παλιού μαζί, με τη χαρακτηριστική εγκάρσια τοποθέτηση του δικύλινδρου κινητήρα να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Του Ηλία Λαΐτσα, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Στις 15 Μαρτίου η Moto Guzzi γιόρτασε τα 103 της χρόνια. Ιδρύθηκε στις 15 Μαρτίου 1921, στο Mandello del Lario της Ιταλίας. Η ιδέα ξεκίνησε από δύο πιλότους και τον μηχανικό τους, οι οποίοι γνωρίστηκαν κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Τα ονόματα αυτών: Giorgio Parodi, Giovanni Ravelli και Carlo Guzzi.

Moto Guzzi V100 Mandello S

Ο Parodi ήταν γιος πλούσιων πλοιοκτητών και θα χρηματοδοτούσε το εγχείρημα. Ο Ravelli ήταν διάσημος πιλότος και οδηγός μοτοσικλετών και θα προωθούσε τις μοτοσικλέτες με την αγωνιστική του ικανότητα. Ο Guzzi θα κατασκεύαζε τις μοτοσικλέτες. Ο Ραβέλι δυστυχώς πέθανε λίγες μέρες μετά το τέλος του πολέμου σε συντριβή αεροσκάφους και τιμάται από τα φτερά του αετού που σχηματίζουν το λογότυπο της Moto Guzzi. Τη θέση του πήρε ο αδελφός του Giorgio, Angelo. Οι τρεις τους στις 15 Μαρτίου 1921 δημιούργησαν τη «Società Anonima Moto Guzzi».

Μετά την κατασκευή πολλών μοτοσικλετών (που είχαν σαν χαρακτηριστικό την εγκάρσια τοποθέτηση αερόψυκτων δικύλινδρων κινητήρων) και έπειτα από πολλά χέρια ιδιοκτησίας, η εταιρία από το 2004 ανήκει στον μεγαλύτερο κατασκευαστή μοτοσικλετών στην Ευρώπη και τον τέταρτο μεγαλύτερο κατασκευαστή στον κόσμο, την Piaggio Group.

Τον Νοέμβριο του 1964 και σε ηλικία 75 χρόνων ο Carlo Guzzi πέθανε στο Mandello της Ιταλίας.

Moto Guzzi V100 Mandello S

Η γνωριμία!

Μόλις φτάσαμε στο χώρο παραλαβής της μοτοσικλέτας, τα πρώτα βλέμματα μας γέννησαν συναισθήματα θαυμασμού προς τη Moto Guzzi V100 Mandello S. Είναι ολοφάνερο πως η ιταλική φίρμα, με τον μοναδικό σχεδιασμό της, δεν αφήνει τα τόσα χρόνια ιστορίας να περάσουν απαρατήρητα. Ενας συνδυασμός νέου και παλιού μαζί, με τη χαρακτηριστική εγκάρσια τοποθέτηση του δικύλινδρου κινητήρα να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Η ποιότητα των πλαστικών δεν χωράει αμφιβολία, ενώ ο σχεδιασμός είναι ιδανικός για να εκφράσει το χαρακτήρα της μοτοσικλέτας.

Moto Guzzi V100 Mandello S

Το εμπρός μέρος προδιαθέτει τον αναβάτη για τον sport χαρακτήρα της μοτοσικλέτας, ενώ το πίσω μέρος δείχνει πως έχει δοθεί μεγάλη σημασία στον συνεπιβάτη. 

Ο σχεδιασμός του ρεζερβουάρ κάνει το τιμόνι να μοιάζει κάπως μακριά από τον οδηγό, ενώ ταυτόχρονα ο όγκος της είναι κάτι που -στην πρώτη ματιά- ίσως προβληματίσει τους αναβάτες μετρίου αναστήματος. 

Έμενε όμως να την οδηγήσουμε, για να δούμε αν όλα αυτά ίσχυαν.

Moto Guzzi V100 Mandello S

Τα πρώτα μέτρα

Από τα πρώτα δευτερόλεπτα που ανεβήκαμε στη V100 Mandello S, παρατηρήσαμε ότι το ύψος της σέλας στα 815 χιλ. επιτρέπουν στα πόδια του αναβάτη να πατούν με ευκολία το έδαφος. Το τιμόνι, αν και με μια πρώτη ματιά έμοιαζε να βρίσκεται μακριά, στην πραγματικότητα η θέση του ήταν ιδανική.

Moto Guzzi V100 Mandello S

Γυρίσαμε τον διακόπτη. Η έγχρωμη TFT οθόνη των 5” άναψε και μετά το αναμενόμενο check πατήσαμε τη μίζα. Ο δικύλινδρος κινητήρας σε διάταξη V των 90° και των 1.042 κ.εκ. ξεκίνησε να λειτουργεί. Ο ήχος, που έμοιαζε από μια άλλη εποχή, μαζί με τους ελάχιστους γλυκούς κραδασμούς, προσέφερε μια μοναδική αίσθηση να θες να βάλεις την πρώτη ταχύτητα και να φύγεις! Πράγμα που δεν άργησε να γίνει! 

Όπως σε κάθε δοκιμή, έτσι και σε αυτήν, αποφασίσαμε ότι η επιλογή των χαρτογραφήσεων θα ξεκινούσε από την πιο ήπια (Rain) και θα κατέληγε στην πιο δυναμική (Sport). 

Με την επιλογή της Rain χαρτογράφησης, το πρώτο που μας τράβηξε την προσοχή ήταν τα δύο «φτερά» δεξιά και αριστερά του ρεζερβουάρ που άνοιξαν. 

Στα πρώτα μέτρα η αίσθηση ήταν μοναδική και σίγουρα ξεχωριστή σε σχέση με τις περισσότερες μοτοσικλέτες της αγοράς. Βέβαια, δεν έλειψαν κάποιοι μικροί συντονισμοί σε κάποια πλαστικά, όπως στα δύο μαύρα καπάκια στο άνω μέρος των κυλίνδρων.

Τα 233 κιλά της εξαφανίστηκαν και η χρήση της τελικά ήταν πολύ πιο εύκολη από αυτήν που νομίζαμε όταν κοιτούσαμε τη μοτοσικλέτα. Τα πόδια εφάρμοσαν τέλεια στις εσοχές του ρεζερβουάρ, ενώ τα χέρια πήραν μια φυσική θέση, με τον πήχυ να βρίσκεται σε παράλληλη θέση με το οδόστρωμα όσο εκείνα παρέμεναν χαλαρά.

Moto Guzzi V100 Mandello S

Η διέλευση μέσα στο αστικό περιβάλλον δεν περιείχε ιδιαίτερες δυσκολίες, όσο η κίνηση ήταν σε φυσιολογικά επίπεδα. Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως αυτού του είδους οι μοτοσικλέτες δεν προορίζονται για αστική χρήση. Παρ’ όλα αυτά, η V100 Mandello S δεν τα πήγε καθόλου άσχημα. Το τιμόνι «έκοβε» αρκετά και με τον μαλακό συμπλέκτη για σύμμαχο η κίνηση στην πόλη γινόταν περισσότερο υποφερτή.

Moto Guzzi V100 Mandello S

Βόλτα κάπου… μακριά!

Αρχίσαμε σιγά σιγά να απομακρυνόμαστε από τη βουή και την κίνηση της πόλης και το πιο φαρδύ και πιο αραιό από αυτοκίνητα οδόστρωμα έκανε τον δεξιό αντίχειρα να πατήσει το κουμπί επιλογής χαρτογράφησης. Δίνουμε αρκετούς πόντους σε αυτό, μιας και κάνει πολύ εύκολη την εναλλαγή των χαρτογραφήσεων. Ο αναβάτης δεν χρειάζεται να πλοηγηθεί στο μενού της οθόνης, με αποτέλεσμα να μην παίρνει τα μάτια του από το δρόμο και να μη διασπάται η προσοχή του.

Moto Guzzi V100 Mandello S

Επιλέχθηκε η χαρτογράφηση Road και αμέσως οι πρώτες αλλαγές άρχισαν να γίνονται αισθητές. Τα φτερά δεν έμεναν πλέον μονίμως ανοιχτά, αλλά άνοιγαν μετά την ταχύτητα που έχει επιλέξει ο αναβάτης. Στη δική μας περίπτωση, η ταχύτητα αυτή ήταν τα 50 χλμ./ ώρα. Το γκάζι ελαφρώς πιο απότομο και τα 115 άλογα άρχισαν σιγά σιγά να δηλώνουν παρουσία. 

Σε μεγαλύτερες ταχύτητες, η ποιότητα κύλισης της V100 Mandello S είναι μοναδική. Η μοτοσικλέτα ήταν σταθερή, με το κάθε μέτρο που περνούσε να προσφέρει σιγουριά και αυτοπεποίθηση.

Moto Guzzi V100 Mandello S

Για όσο κινούμαστε σε μεγάλο και ανοιχτό οδικό δίκτυο και μιας και η δοκιμή γίνεται χειμερινό μήνα, το κρύο στα χέρια γινόταν ολοένα και πιο αισθητό. Το πρόβλημα αυτό ήρθαν να το λύσουν τα θερμαινόμενα grips, τα οποία προσέφεραν τρία επίπεδα θέρμανσης. Problem solved! Oσο για τα πόδια, δεν υπήρξε ποτέ κάποιο τέτοιο θέμα. Οι κύλινδροι αλλά και οι εσοχές του ρεζερβουάρ προστάτευαν πλήρως τα γόνατα από το κρύο. Και άλλοι πόντοι από εμάς προς το ιταλικό μοντέλο.

Moto Guzzi V100 Mandello S

Sport διάθεση

Το δεξιό φλας ανάβει για ακόμη μια φορά και μας οδηγεί σε ένα πανέμορφο επαρχιακό δίκτυο με αρκετές στροφές. Aλλες εύκολες και άλλες πιο δύσκολες. Ωραία πρόκληση για τον ιταλικό «αετό».

Η χαρτογράφηση αλλάζει σε Sport και το δεξί χέρι είναι έτοιμο να περιστραφεί όσο μας το επιτρέπουν οι συνθήκες. Δεν ξεχνάμε πως είμαστε σε δημόσιο δρόμο και πρέπει να έχουμε την… μπάλα χαμηλά. 

Χωρίς υπερβολές αλλά με τη διασκέδαση να παίζει κυρίαρχο ρόλο, ξεκινήσαμε να περνάμε από τη μια στροφή στην άλλη. Το κιβώτιο λειτουργούσε άψογα και οι αλλαγές γινόντουσαν καλύτερα με τη χρήση του QuickShifter παρά με τη χρήση συμπλέκτη. Αλλαγές που γινόντουσαν γρήγορα, χωρίς χάσιμο χρόνου και χωρίς άσκοπο κλείσιμο του γκαζιού.

Moto Guzzi V100 Mandello S

Οι ημιενεργές αναρτήσεις 43ων χιλιοστών Ohlins Smart EC2.0 άλλαζαν σε πραγματικό χρόνο τη συμπεριφορά τους ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Εδώ, αξίζει να αναφέρουμε πως μέσω του μενού της η V100 Mandello S παρέχει τη δυνατότητα επιλογής διαφορετικής συμπεριφοράς των αναρτήσεων σε πραγματικό χρόνο ανάμεσα στα Riding Modes. Με λίγα λόγια, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει αλλά και να διαμορφώσει το πώς θέλει να λειτουργούν οι αναρτήσεις στην κάθε χαρτογράφηση ξεχωριστά.

Moto Guzzi V100 Mandello S

Από την άλλη, τα φρένα απλά ζωγράφιζαν! Οι δύο εμπρός δίσκοι των 320 χιλιοστών με τις ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo, καθώς και ο πίσω δίσκος των 280 χιλιοστών με μια δυπίστονη δαγκάνα της Brembo, έκαναν το φρενάρισμα παιχνιδάκι, όσο δυνατό και αν ήταν. Η αίσθηση ήταν σαν να οδηγούσαμε μια Super Sport μοτοσικλέτα. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε βέβαια και το ABS, με δυνατότητα Cornering λειτουργίας.

Με όλα αυτά τα εργαλεία, το μόνο που έμενε να κάνουμε ήταν να τοποθετούμε το σώμα εσωτερικά των στροφών, τη λεκάνη πιο πίσω στη φαρδιά σέλα, το βλέμμα μακριά, τα χέρια να σπρώχνουν χαλαρά το τιμόνι δίνοντας επιπλέον κλίση και ο δεξιός καρπός να ανοίγει όσο πιο πολύ μπορούσε κατά την έξοδο, κάνοντας έτσι το Traction Contol να λειτουργεί υπερωρίες χωρίς όμως να γίνεται ιδιαίτερα αισθητό. 

Moto Guzzi V100 Mandello S

Τα 115 άλογα και τα 105 Nm ροπής έκαναν τον «αετό» της Moto Guzzi να δείξει τα νύχια του αποδεικνύοντας ότι δεν αστειεύεται! Ακόμα και με τρίτη ή τέταρτη σχέση στο κιβώτιο, ένα άνοιγμα του γκαζιού ήταν αρκετό για να κάνει το σύνολο των 233 κιλών να «ξεκολλήσει» και να φέρει με ευκολία εις πέρας την οποιαδήποτε προσπέραση, με τον μοναδικό ήχο του δικύλινδρου κινητήρα να ακούγεται σαν μουσική στα αυτιά μας. Τι ωραία αίσθηση!

Moto Guzzi V100 Mandello S

Touring προσωπικότητα

Εχοντας διανύσει περίπου 200 χλμ., ήρθε η ώρα της επιστροφής. Με αφορμή ότι η V100 Mandello S είναι μια Sport Touring μοτοσικλέτα, αποφασίσαμε τα 200 χλμ. της επιστροφής να τα καλύψουμε μέσω της εθνικής οδού. 

Η χαρτογράφηση άλλαξε και επιλέχθηκε η Tour. Το γκάζι έγινε αρκετά πιο ήπιο. Η πιο απαλή και λιγότερο επιθετική συμπεριφορά της επανήλθε, προσφέροντας και πάλι την άνεση. 

Moto Guzzi V100 Mandello S

Στην άνεση αυτή ήρθε να δηλώσει παρουσία η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, η οποία ρυθμίστηκε στην πιο ψηλή θέση με αποτέλεσμα να μειωθεί αισθητά η ποσότητα αέρα που ερχόταν επάνω μας. 

Αυτή όμως δεν ήταν και η μόνη άνεση που μπορούσε να διαθέσει η μοτοσικλέτα. Το Cruise Control δεν θα μπορούσε να λείπει από μια τόσο καλή και σοβαρή κατασκευή. Ετσι λοιπόν, αφού ρυθμίσαμε τα χιλιόμετρα που θέλαμε να κινούμαστε, ήρθε η ώρα του δεξιού χεριού να ξεκουραστεί. Η απενεργοποίηση του Cruise Control ήταν υποδειγματική. Δεν υπήρχε δυνατό «κόμπιασμα» με την απενεργοποίησή του -πράγμα που πολλές φορές τρομάζει τον αναβάτη-, όπως επίσης μετά από μια επιτάχυνση για προσπέραση, η επαναφορά της μοτοσικλέτας στην ταχύτητα που είχε αρχικά οριστεί ήταν ομαλή και χωρίς εκπλήξεις.

Τα θερμαινόμενα grips ανέλαβαν και πάλι δράση και τα 200 χιλιόμετρα της επιστροφής πέρασαν χωρίς να το καταλάβουμε. Σύνηθες φαινόμενο όταν οδηγείς καλές μοτοσικλέτες.

Moto Guzzi V100 Mandello S

Κατανάλωση

Στο δρόμο της επιστροφής ήμασταν πολύ περίεργοι να δούμε τη μέση κατανάλωση που σημείωσε η μοτοσικλέτα της Moto Guzzi. Οπως πάντα, δεν οδηγούμε ιδιαίτερα με γνώμονα τη λιγότερο δυνατή κατανάλωση, αλλά με γνώμονα την ευχαρίστηση της οδήγησης. Ετσι, η κατανάλωση που είδαμε στην οθόνη του V100 Mandello S μετά από σχεδόν 500 χιλιόμετρα ήταν περίπου 6,5 λτ./100 χλμ., όσο η ιταλική εταιρία ανακοινώνει επίσημα τα 4,7 λτ./100 χλμ. Αυτό σημαίνει πως με την κατανάλωση που κάναμε, τα 17 λτ. ρεζερβουάρ της Moto Guzzi V100 Mandello S μπορούν να προσφέρουν αυτονομία 260 χλμ. Αν βέβαια η χρήση της γίνει με πιο ήπιους ρυθμούς, τότε η αυτονομία θα ξεπεράσει άνετα τα 300 χλμ.

Moto Guzzi V100 Mandello S

Συμπέρασμα

Η Moto Guzzi V100 Mandello S είναι μια μοτοσικλέτα ιδανική για όσους θέλουν να καλύπτουν αρκετά χιλιόμετρα με άνεση και ασφάλεια. Μια μοτοσικλέτα – διαμάντι, που, αν και ελάχιστα «κρυμμένη» στη μοτοσικλετιστική αγορά, καταφέρνει με ποιότητα και ξεχωριστό χαρακτήρα να ενώσει το «Vintage» με τη νέα γενιά.

Extra Εξοπλισμός

Η Moto Guzzi παρέχει τη δυνατότητα extra εξοπλισμού για την V100 Mandello S, όπως:

  • Top Box
  • Σχάρα Top Box
  • Προστατευτικά κάγκελα
  • Θερμαινόμενη σέλα
  • Κεντρικό stand
  • Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών

Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 4χρονος, 2 κύλινδρος, υδρόψυκτος V 90°

Κυβισμός: 1.042 κ.εκ.

Τροφοδοσία καυσίμου: Ψεκασμός

Μίζα: Ηλεκτρική

Μέγιστη ισχύς: 115 ίπποι στις 8.700 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 105 Nm στις 6.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: 6 ταχύτητες (δυνατότητα εγκατάστασης QuickShifter)

Ανάρτηση εμπρός: Aνεστραμμένο 41 χιλ. ημιενεργές Ohlins Smart EC2.0

Διαδρομή εμπρός ανάρτησης: 130 χιλιοστά

Ανάρτηση πίσω: Monoshock ημιενεργή Ohlins Smart EC2.0

Διαδρομή πίσω ανάρτησης: 130 χιλιοστά

Φρένα εμπρός: 2x 320χιλ. δίσκοι, τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες, ABS, Cornering ABS

Φρένα πίσω: 1x 280χιλ. δίσκος, διπίστονη δαγκάνα, ABS, Cornering ABS

Τροχός εμπρός: 17” 

Ελαστικό εμπρός: 120/70/17 Pirelli Angel GT II

Τροχός πίσω: 17”

Ελαστικό πίσω: 190/55/17 Pirelli Abgel GT II

Ύψος σέλας: 815 χιλιοστά

Βάρος (γεμάτο): 233 κιλά

Ρεζερβουάρ: 17 λίτρα

Οθόνη: Έγχρωμη TFT 5”

Εγγύηση: 2 χρόνια (δυνατότητα επέκτασης στα 4 χρόνια)

Τιμή: 17.999

Όλες οι ειδήσεις

Σκληρή ανακοίνωση ΣΕΑΑ για το Κινούμαι Ηλεκτρικά – Δεν προχωρούν οι επιδοτήσεις

Skoda Epiq: Το νέο μικρό ηλεκτρικό τσέχικο SUV με τιμή 25.000€

Η νέα Porsche Taycan Turbo GT «σαρώνει» σε Laguna Seca και Nürburgring

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο