MOTOTYPOS

Νυχτερινή οδήγηση: Tips για ασφάλεια μετά τη δύση

nychterini-odigisi-tips-gia-asfaleia-meta-ti-dysi-703015

Εδώ θα αναφέρουμε μερικά tips για να προετοιμαστούμε καλύτερα για νυχτερινές διαδρομές, ή να απολαύσουμε τις νυχτερινές μας βόλτες περισσότερο.

του Μάρκου Πυλαρινού

Όταν κουβεντιάζουμε για μοτοσυκλέτες, η νυχτερινή οδήγηση δεν  είναι το πιο σύνηθες θέμα συζήτησης. Για έμπειρους οδηγούς που διανύουν τα περισσότερα νυχτερινά χιλιόμετρα τους στην πόλη, αποτελεί σχεδόν αμελητέο εμπόδιο λόγω οδοφωτισμού. Όταν όμως ξεστρατίσουμε από την άνεση του φωτισμένου αστικού κέντρου, η νύχτα μπορεί να επιφυλάσσει ήρεμες βόλτες, αλλά και κρυφούς κινδύνους. Εδώ θα αναφέρουμε μερικά tips για να προετοιμαστούμε καλύτερα για νυχτερινές διαδρομές, ή να απολαύσουμε τις νυχτερινές μας βόλτες περισσότερο.

Σωστός φωτισμός

Ίσως οφθαλμοφανές αρχικά, αλλά συχνά η ποιότητα του φωτισμού θυσιάζεται στο βωμό της αισθητικής. Υπάρχουν όλων των ειδών τα φανάρια και οι λυχνίες αλλά δεν έχουν κανέναν λόγο ύπαρξης αν δεν μας βοηθούν τη νύχτα.

Εύκολο tip, ειδικά για παλαιότερες μοτοσυκλέτες είναι η αναβάθμιση των λυχνιών σε LED. Οι λυχνίες LED έχουν συγκριτικά αμελητέα κατανάλωση και κατά πάσα πιθανότητα θα αντέξουν περισσότερο και από τη μοτοσυκλέτα σας. Μην βιάζεστε όμως, σημαντικό είναι και το πως διαχέεται το φως. Δεν έχει σημασία η ισχύ της λυχνίας αν η δέσμη σας επιτρέπει να βλέπετε 2 πόντους αριστερά και δεξιά σας. Αποφεύγετε φακούς ή κρύσταλλα φτιαγμένα για «μόστρα» και σιγουρευτείτε ότι είναι συμβατά με τις λυχνίες σας και εξασφαλίζουν βάθος φωτισμού αλλά και πλάτος.

Σαφώς αξίζει να αναφέρουμε και το να ρυθμίζουμε σωστά τα φώτα μας. Μπορείτε να συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο της μοτοσυκλέτας σας για το πως ρυθμίζετε τα φώτα σας. Αν δεν έχετε ασχοληθεί ποτέ με αυτή τη ρύθμιση, μπορεί να κάνει αισθητή διαφορά και να κερδίσετε μερικά μέτρα φωτισμού.

Εξοπλισμός

Εδώ η φιμέ ζελατίνα ασυζητητί πάει περίπατο. Μου έχει τύχει συχνά να με ρωτάνε «πως είναι αυτή η φιμέ ζελατίνα το βράδυ;» και η απάντηση μου πάντα είναι «δεν ξέρω, δεν την έχω φορέσει το βράδυ». Η όραση είναι το άλφα και το ωμέγα στη μοτοσυκλέτα, ειδικά το βράδυ. Χρησιμοποιούμε αποκλειστικά διάφανη ζελατίνα, σε καλή κατάσταση, και όσο γίνεται πιο καθαρή. Μια γρατζουνισμένη ή βρώμικη ζελατίνα κάνει τη ζωή μας δύσκολη μιας και διαθλάται το φως μέσα από τις ακαθαρσίες και τις εκδορές.

Όσον αφορά τον υπόλοιπο εξοπλισμό, καλό είναι όσοι από μας αγαπάμε τη μαύρη μαυρίλα να τη σπάμε και με μια πιτσιλιά χρώμα. Λευκό, φωσφοριζέ κόκκινο, πράσινο ή παρόμοιο χρώμα, ή απλά ανακλαστικά strips βοηθούν στο να μας βλέπουν οι άλλοι, ειδικά αν είμαστε σταματημένοι με κάποιο πρόβλημα.

Όραση

Δεν μπορώ πραγματικά να δώσω αρκετή έμφαση στο κομμάτι «όραση» όσον αφορά την οδήγηση, αλλά και συγκεκριμένα τη νυχτερινή οδήγηση.

Πολλές νυχτερινές βόλτες, ειδικά εκτός πόλης χρειάζονται εγρήγορση και ακονισμένα μάτια. Μιας και η ορατότητα μπορεί να είναι περιορισμένη, αρχίζουμε και χρησιμοποιούμε τις αισθήσεις μας διαφορετικά. Τα μάτια μας πρέπει να βλέπουν μέσα από το σκοτάδι. Αναλαμπές, περιγράμματα, επερχόμενα φώτα, οριζόντια σήμανση (διαγράμμιση, ανακλαστικά) και κατακόρυφη σήμανση (πινακίδες).

Υπάρχουν στοιχεία στο δρόμο πέραν του τι δείχνουν τα φώτα. Ένα πολύ απλό παράδειγμα είναι ένας δρόμος που ανεβαίνει βουνό, με την πλαγιά στα αριστερά μας. Όσο η πλαγιά είναι αριστερά, οι περισσότερες στροφές θα είναι αριστερές, και θα ακολουθούν το προφίλ της πλαγιάς.

Σημαντικό είναι επίσης να μην οδηγούμε πιο γρήγορα από την όραση μας. Σε δρόμους με ιδιαίτερα κακή ορατότητα και σήμανση, μπορεί να αισθανόμαστε ότι μειώνεται η περιφερειακή μας όραση και αυξάνεται η αίσθηση ταχύτητας, προκαλώντας νευρικότητα. Καλό είναι να μειώνουμε την ταχύτητα στο σημείο που η όραση μας λειτουργεί αρμονικά και παραμένουμε χαλαροί.

Έξτρα tip αν υπάρχει προπορευόμενο όχημα είναι το να παρατηρούμε την κίνησή του για τυχόν λακκούβες, εμπόδια ή την κατεύθυνση του δρόμου.

Μοτοσυκλέτα

Η νύχτα θέλει και προσοχή λόγω θερμοκρασιών. Το οδόστρωμα είναι κρύο, η ατμόσφαιρα είναι πιο ψυχρή, και δεν υπάρχει ηλιακή ακτινοβολία να ζεσταίνει και τα ελαστικά. Προσωπικά για νυχτερινές βόλτες υιοθετώ τον κανόνα που έχω και για τον χειμώνα. 2 psi χαμηλότερες πιέσεις ελαστικών από το κανονικό για να επιτρέψω στα ελαστικά να κινηθούν και να ζεσταθούν πιο εύκολα. Σε συνθήκες υψηλής ατμοσφαιρικής υγρασίας, καλό είναι επίσης να οδηγούμε σχεδόν σαν η άσφαλτος να έχει βραχεί (γιατί κατά πάσα πιθανότητα είναι όντως βρεγμένη). Αν μυρίζουμε υγρασία, πατάμε υγρασία.

Παρά τα παραπάνω tips, καλό είναι πάντα να δείχνουμε σεβασμό στη νύχτα, και έτσι να απολαύσουμε τις νυχτερινές μας βόλτες χωρίς απρόοπτα.

…Καλές βόλτες!

Όλες οι ειδήσεις

Lancia Ypsilon: Μια νέα εποχή ξεκινά

Δοκιμή Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i: Το δέκα το… υβριδικό

Το ανανεωμένο Skoda Octavia έρχεται με έως και 261 ίππους

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο