Q-ELECTRIC

EV: Πληθώρα ρεκόρ με μηδενικούς ρύπους

ev-plithora-rekor-me-midenikous-rypous-619408

Το μεγαλύτερο ντριφτάρισμα από ηλεκτρικό αυτοκίνητο βάζει την Porsche Taycan στο Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες. Το ρεκόρ αυτό είναι το τελευταίο μιας λίστας που ξεκίνησε από μια ιταλική εταιρεία το μακρινό 1993.

Για να πούμε την αλήθεια, το Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες δεν περιλαμβάνει μια ξεχωριστή λίστα αφιερωμένη στα ρεκόρ που επιτυγχάνονται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για να αποκτήσετε πρόσβαση σε αυτή, θα πρέπει να επισκεφθείτε τη σχετική ιστοσελίδα και να πληκτρολογήσετε τις λέξεις «electric cars», με εισαγωγικά. Δίχως τα εισαγωγικά, θα δείτε και μερικά ηλεκτροφόρα χέλια στην οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού σας. Τα αποτελέσματα που εμφανίζονται είναι περίπου 20. Το πρώτο (όχι με σειρά εμφάνισης) χρονολογείται από το 1993 και είναι αμιγώς ιταλικό. Ο 25χρονος μηχανικός Oscar de Vita κατάφερε να διανύσει 199,881 χιλιόμετρα σε μία ώρα οδηγώντας το πρωτότυπο Bertone Zer.

Το πλέον πρόσφατο χρονολογείται από τον Αύγουστο του 2020 και έλαβε χώρα στο Experience Centre της Porsche στην πίστα του Χόκενχαϊμ. Μια πισωκίνητη Taycan ολοκλήρωσε 210 γύρους ντριφτάρονρας, σε χρόνο 55 λεπτών. Δηλαδή, έκανε πάνω από 42 χιλιόμετρα με το πλάι. Στο τιμόνι της ήταν ο Ολλανδός Dennis Retera, επικεφαλής εκπαιδευτής, με αγωνιστικό παρελθόν. Εντυπωσιακό είναι ακόμα το γεγονός ότι η Hyundai Motor της Ινδίας χρειάστηκε οκτώ ημέρες προκειμένου να οδηγήσει ένα Kona Electric σε υψόμετρο 5.771 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Το μεγαλύτερο ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο διήρκεσε 53 ημέρες. Ένα Aiways U5 ξεκίνησε από την Ξι Αν της Κίνας και ταξίδεψε έως τη Φρανκφούρτη της Γερμανίας. Ο συντομότερος χρόνος φόρτισης προκειμένου να διασχίσει κανείς την Ευρώπη, από το Βόρειο Ακρωτήριο (Νορβηγία) έως την Ταρίφα (Ισπανία), καταγράφηκε από τους Γερμανούς Michael Willberg, Frank Mischkowski και Martin Wrobel με ένα Tesla Model S. Το ίδιο μοντέλο κατέχει το αντίστοιχο ρεκόρ στις ΗΠΑ, καθώς ταξίδεψε από τος Λος Άντζελες στη Νέα Υόρκη, με οδηγούς τους Rodney Hawk, Deena Mastracci και Carl Reece. Τα αρχικά ITAP προέρχονται από την εταιρεία IT Asset Partners και το The Phoenix είναι ένα πειραματικό όχημα κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα ηλεκτρονικά υλικά. Η ταχύτητα του Venturi Buckeye Bullet 3, το οποίο κατασκευάστηκε από προπτυχιούχους μηχανικούς του Πανεπιστημίου του Οχάιο, πιστοποιήθηκε από τη FIA και αποτελεί τον μέσο όρο δύο προσπαθειών στις αλυκές της Μπόνεβιλ στις ΗΠΑ.

Η BMW Μ3 των ρεκόρ στο 1/4 και το 1/8 του μιλίου είναι φυσικά ειδικά τροποποιημένη για να δεχτεί ηλεκτροκινητήρα 24 kWh. Εξαιρουμένων εκείνων που δεν είναι σημαντικά και των εκτός θέματος ρεκόρ, δεν απομένουν πολλά για ν’ αναφέρουμε. Ένα από αυτά είναι το ρεκόρ του Βέλγου Frederik van Overloop, ο οποίος τον Ιούλιο του 2016 διέσχισε επτά χώρες δίχως να σταματήσει για ανεφοδιασμό, καταρρίπτοντας το δικό του προηγούμενο ρεκόρ. Τον Μάρτιο του 2015, σε ένα αγγλικό υπόστεγο, ένα Nissan Leaf έκανε το πορτραίτο του, χρησιμοποιώντας ως πινέλα τα ελαστικά του, δημιουργώντας μια ζωγραφιά 207,68 τετραγωνικών μέτρων. Είναι η μεγαλύτερη που έχει γίνει ποτέ με αυτή την «τεχνική», χρησιμοποιώντας αρκετά λίτρα ακρυλικού χρώματος. Ο «ζωγράφος» ήταν ο Ian Cook, ο οποίος χρειάστηκε πάνω από 60 ώρες για να ολοκληρώσει το έργο του. Τον Μάρτιο του 2008, το Rinspeed sQuba κέρδισε το ρεκόρ του πρώτου υποβρύχιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ήταν εμπνευσμένο από την ταινία «Ο κατάσκοπος που με αγάπησε», μόνο που αντί για Esprit (όπως στην ταινία του James Bond), βασιζόταν στη Lotus Elise.

ΡΕΚΟΡ: ΠΟΙΟΣ; ΠΟΣΟ; ΠΟΤΕ;

Μεγαλύτερου ντριφτάρισματος: Dennis Retera με Porsche Taycan 42,171 χλμ. Αύγουστος 2020

Υψομέτρου: Hyundai Motor Ινδίας με Kona 5.771 μέτρα Ιανουάριος 2020

Μεγαλύτερης απόστασης ταξιδιού: Aiways Engineering Team με Aiways U5 15.022 χλμ. Σεπτέμβριος 2019

Ταχύτερου γύρου στο Νύρμπουργκρινγκ: Romain Dumas με VW ID.R 6’53’’360 Ιούνιος 2019

Ρυμουλκούμενου βάρους Tesla Model X: 130 τόνοι Μάιος 2018

Αυτονομίας με μία φόρτιση: ITAP με The Phoenix 1.608,540 χλμ. Οκτώβριος 2017

Ελάχιστου χρόνου φόρτισης (Ευρώπη): Willberg και λοιποί με Tesla Model S 9 ώρες 51’52 Αύγουστος 2017

Μεγαλύτερης συγκέντρωσης: Ένωση Δανών οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων 402 αυτοκίνητα Σεπτέμβριος 2016

Υψηλότερης μέσης ταχύτητας (FIA): R. Schroer με Venturi Bullet 3 549,400 χλμ./ώρα Σεπτέμβριος 2016

Ταχύτητας στο μίλι από στάση: J. Bohmer με Genovation GXE 304,940 χλμ./ώρα Ιούλιος 2016

0-100 χλμ./ώρα: AMZ Racing 1,513 δευτερόλεπτα Ιούνιος 2016

Ελάχιστου χρόνου φόρτισης (ΗΠΑ): R. Hawk και λοιποί με Tesla Model S 12 ώρες 48΄19 Απρίλιος 2015

1/4 μιλίου από στάση: Mate Rimac με BMW M3 μετατροπή 11,850 δευτερόλεπτα Απρίλιος 2012

1/8 μιλίου από στάση: Mate Rimac με BMW M3 μετατροπή 7,604 δευτερόλεπτα Απρίλιος 2012

Απόστασης σε μία ώρα (πρωτότυπα): Oscar De Vita με Bertone Zer 199,881 χλμ. Νοέμβριος 1993

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο