ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Σύστημα Auto Start-Stop: Πότε είναι πραγματικά αποτελεσματικό;

systima-auto-start-stop-pote-einai-pragmatika-apotelesmatiko-712404

Το σύστημα Auto Start-Stop για τη παύση λειτουργίας του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο, είναι μια τεχνολογία που τα τελευταία χρόνια βλέπουμε όλο και πιο συχνά στο βασικό εξοπλισμό των μοντέλων.

Όλοι οι κινητήρες καταναλώνουν μια ποσότητα καυσίμου όταν λειτουργούν, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και δουλεύει στο ρελαντί του. Η ποσότητα που καταναλώνεται όταν το αυτοκίνητο είναι στάσιμο είναι ασήμαντη για τους περισσότερους οδηγούς. Θυμάμαι πως σε ένα Opel Corsa που οδηγούσα πριν από περίπου 10 χρόνια (το οποίο δεν είχε την τεχνολογία auto start-stop), η ένδειξη της κατανάλωσης βενζίνης άλλαζε μονάδα μέτρησης όταν σταματούσα στα φανάρια, και από λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, έδειχνε λίτρα ανά ώρα! Περιττό να αναφέρω, πως η κατανάλωση που έμφανιζόταν σε αυτές τις περιπτώσεις, ήταν περίπου 1-2 λίτρα την ώρα και επηρεαζόταν κυρίως από τη χρήση του συστήματος κλιματισμού.

Το σύστημα auto start-stop λοιπόν, απενεργοποιεί το κινητήρα όταν το αυτοκίνητο σταματά και ο οδηγός έχει το πόδι του πατημένο στο φρένο. Έτσι, μηδενίζει κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων όταν το αυτοκίνητο είναι στάσιμο. Αυτό είναι το βασικό θετικό αυτής της τεχνολογίας, η οποία όμως συνοδεύεται και από αρκετά χαρακτηριστικά που πολλοί θεωρούν αρνητικά. Για παράδειγμα, για τη λειτουργία ενός συστήματος auto start-stop απαιτείται μια πιο ενισχυμένη μπαταρία, η οποία έχει επιπλέον κόστος, ενώ ορισμένοι ισχυρίζονται ότι καταπονεί παραπάνω από το σύνηθες τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.

Το πιο σημαντικό, είναι πως για την επανεκκίνηση του κινητήρα, απαιτείται επιπλέον καύσιμο. Πότε λοιπόν, εξοικονομείς στη πραγματικότητα καύσιμο για με το σύστημα auto start-stop; 

auto start-stop

Σύμφωνα με έρευνες, ο κινητήρας θα πρέπει να παραμείνει απενεργοποιημένος για τουλάχιστον 7 δευτερόλεπτα, έτσι ώστε η εξοικονόμηση καυσίμου να έχει κάποια αξία. Εάν δεν περάσουν τα 7 δευτερόλεπτα, το καύσιμο που θα καταναλωθεί για την επανεκκίνηση του κινητήρα είναι περισσότερο από αυτό που θα χρειαζόταν για να διατηρηθεί στο ρελαντί για τον αντίστοιχο χρόνο.

 

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμή Mercedes-AMG A35: Είναι μία «πραγματική» AMG;

Πως θα πλύνετε το αυτοκίνητό σας μετά την αφρικανική σκόνη;

Φόρμουλα 1: Εκτός Haas ο Νίκο Χούλκενμπεργκ – Που πηγαίνει

 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο