ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

BMW Σειρά 4: Το μεγάλο δίλημμα

bmw-seira-4-to-megalo-dilimma-612978

Η νέα BMW Σειρά 4 «γεννήθηκε» για να διχάσει τους φίλους της γερμανικής φίρμας. Αφορμή, η διαμόρφωση της εμπρός γρίλιας, που είναι τόσο ιδιαίτερη σε σχεδίαση, όπου σε άλλους αρέσει και σε κάποιους πάλι, όχι.

Κλείστε τα μάτια και αναρωτηθείτε. Τι σημαίνει για εσάς το λογότυπο «BMW»; Ποια εικόνα σχηματίζεται μέσα στο μυαλό σας εάν σας ζητήσει κάποιος να μεταφράσετε αυτήν την ακολουθία των τριών γραμμάτων σε ένα σκίτσο; Κατά πάσα πιθανότητα, οι απαντήσεις που θα δώσετε είναι δύο. Το πρώτο ας υποθέσουμε ότι το λογότυπο μεταφράζεται σε ένα έλικα. Και σε εκείνο το σημείο ο σκασπίκλας της παρέας θα σηκώσει το δάχτυλό του και θα σας εξηγήσει ότι δεν είναι ένας έλικας, αλλά μία λεπτομέρεια της σημαίας του κρατιδίου της Βαυαρίας, με τοποθετημένα αντίστροφα τα χρώματα. Βέβαια, εκεί θα μπορείτε να του απαντήσετε ότι σε μία διαφήμιση του 1929 που αφορούσε έναν κινητήρα αεροσκάφους της BMW υπήρχε ένας έλικας σε κίνηση. Η δεύτερη απάντησή σας, και εδώ είμαστε επίσης έτοιμοι να στοιχηματίσουμε, θα ήταν: τα διπλά νεφρά, δηλαδή η εμπρός γρίλια που χωρίζεται στη μέση από μία μεταλλική στενόμακρη λωρίδα, ένα στοιχείο που έκανε την εμφάνισή του το 1933, με την 303 και πλέον αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό της εμφάνισης κάθε νέου μοντέλου της φίρμας από το Μόναχο.

Δεύτερη ερώτηση: Τι θα κάνατε με ένα τόσο σημαντικό και γνωστό σε όλη την Υφήλιο στοιχείο του βιομηχανικού ντιζάιν; Και πάλι, υπάρχουν δύο πιθανές απαντήσεις. Η πρώτη είναι και η προβλέψιμη. «Δεν το αγγίζουμε», αλλά αυτό ίσως αποδειχθεί λάθος, καθώς σημαίνει ότι παραμένετε στάσιμοι στις εξελίξεις, είτε ότι έχετε δεθεί μαζί του συναισθηματικά. Το σχήμα των «διπλών νεφρών» αυτή είναι η αλήθεια, για να παραμείνει συνδεδεμένο με τα μελλοντικά μοντέλα της BMW θα πρέπει να διαφοροποιηθεί, αλλά στο βαθμό που να μην αλλοιώσει την συνολική εικόνα του αμαξώματος. Μία κίνηση που κρύβει μεγάλους κινδύνους. Ειδικότερα, όταν η ομάδα σχεδιασμού της εταιρείας αποφασίζει να αυξήσει με άκομψο τρόπο τις δύο κάθετες επιφάνειες που ουσιαστικά καλύπτουν σχεδόν ολοκληρωτικά την εμπρός μάσκα. Οι σχεδιαστές της BMW, όπως δείχνουν τα γεγονότα, δεν επηρεάστηκαν και ούτε φυσικά άλλαξαν τη στρατηγική τους, από τις αρνητικές κριτικές που δέχτηκαν στα ήδη υπάρχοντα μοντέλα, όπως τη νέα Σειρά 1 ή την ανανεωμένη γενιά της Σειράς 7, από τα δεκάδες κακεντρεχή προσταρίσματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που έδειχναν διάφορα μοντέλα να έχουν καλοριφέρ στη θέση της εμπρός γρίλιας, ή σχόλια όπως «η γιγαντιαία γρίλια στην μάσκα που θυμίζει το στόμα μίας φάλαινας, έτοιμης να καταπιεί ότι βρίσκεται μπροστά της». Μάλιστα, ο επικεφαλής σχεδιασμού, Domagoj Dukec τόνισε πως η νέα μεγάλη, κάθετα διατεταγμένη μάσκα «νεφρών» θα εφαρμοστεί σε όλα τα νέα μοντέλα της BMW, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι το συγκεκριμένο στοιχείο επαναλαμβάνει ένα σχεδιαστικό θέμα από το παρελθόν της εταιρείας, το οποίο μοιράζεται με θρυλικά, κλασικά μοντέλα όπως η BMW 328 και η BMW 3.0 CSi, ωστόσο προσθέτει τη δική της σύγχρονη πινελιά.

ΡΙΖΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

Πάντως, το ίδιο το γεγονός ότι αφιερώσαμε ένα σημαντικό ποσοστό χρόνου και λέξεων για το εμπρός τμήμα της νέας BMW Σειρά 4, μαρτυρά πώς οι σχεδιαστές κατάφεραν απόλυτα τον στόχο τους: να εξαναγκάσουν τον οιονδήποτε να σχολιάσει το γερμανικό κουπέ. Το σημαντικό στοιχείο, ωστόσο, δεν είναι να παρασυρθούμε στο αδιέξοδο το εάν μας αρέσει ή όχι η μάσκα, καθώς υπάρχουν πολλά περισσότερα χαρακτηριστικά να αναλύσουμε για τη νέα γενιά της «4άρας». Όπως τις μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματος. Εκεί όπου η προκάτοχό της είχε συνολικό μήκος 4,64 μέτρα, πλέον έχουμε φτάσει στα 4,77 μέτρα, μία αύξηση της τάξεως των 13 εκατοστών, που την κάνει να ξεπερνά τους ανταγωνιστές (Audi A5: 4,67 μ., MercedesBenz CClass Coupe: 4,69 μ.). Αλλά εξίσου σημαντικό στοιχείο αποτελεί και ο «εσωτερικός» ανταγωνισμός, καθώς εάν συγκρίνουμε την προηγούμενη γενιά της Σειράς 4 με την Σειρά 6, υπήρχε μία διαφορά στο μήκος της τάξεως των 25 εκατοστών. Η νέα, σε σχέση με την Σειρά 8 είναι μικρότερη κατά μόλις 7 εκατοστά. Με λίγα λόγια, η μεσαία κατηγορία έχει μεγαλώσει και βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη ναυαρχίδα της γκάμας των σπορ μοντέλων της εταιρείας.

ΠΙΟ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ

Η σημαντική αύξηση του αμαξώματος, σύμφωνα με όσα υπόσχεται η BMW, τουλάχιστον στα χαρτιά, δεν θα οδηγήσει σε μείωση της οδηγικής απόλαυσης. Αντίθετα, οι μηχανικοί εργάστηκαν στην αντίθετη κατεύθυνση, για να απομακρύνουν περαιτέρω τη συμπεριφορά της Σειράς 4 από εκείνη της Σειράς 3 και να δικαιολογήσουν περαιτέρω την αλλαγή ονόματος. Τα  μετατρόχια έχουν αυξηθεί έναντι της προηγούμενης γενιάς κατά 28 χλστ. εμπρός και 18 χλστ. πίσω, ενώ είναι φαρδύτερα κατά 23 χλστ. από αυτά της τελευταίας BMW Σειράς 3 Sedan. Επιπλέον, ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει τόσο το αυξημένο αρνητικό κάμπερ, όσο και το γεγονός ότι το κέντρο βάρους είναι κατά 21 χιλιοστά χαμηλότερο (το συνολικό ύψος είναι μικρότερο κατά 57 χλστ. από τη Σειρά 3 Sedan). Αλλαγές έχουν δεχθεί επίσης η ρύθμιση της ανάρτησης, έχει βελτιωθεί η αίσθηση του τιμονιού, χάρη σε μικρές επεμβάσεις στην κολώνα, ενώ υπάρχουν επιπλέον στοιχεία στήριξης στον πίσω άξονα, τα οποία ενισχύουν την ακαμψία. Εν ολίγοις, θεωρητικά, το δυναμικό pedigree παραμένει και εγγυάται τον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό του νέου κουπέ.

ΜΕ ΗΠΙΑ ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η γκάμα των κινητήρων της νέας BMW Σειρά 4 περιλαμβάνει δύο εκδόσεις βενζίνης, με τον δίλιτρο, τετρακύλινδρο να αποδίδει 184 ίππους (420i) και 258 ίππους (430i) και έναν diesel (2,0 λίτρα και 190 ίπποι) στην έκδση 420d, η οποία θα λανσαριστεί και με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται ο εξακύλινδρος σε σειρά 3,0 λίτρων με απόδοση 374 ίππων (Μ440i xDrive). Αυτός θα συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία, με τη χρήση μίας μίζας-γεννήτριας 48V και μίας δεύτερης μπαταρίας που θα επιτρέπει πολύ περισσότερη ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης και αποθήκευση της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπλέον η μίζα-γεννήτρια θα παράγει πρόσθετη ισχύ 11 ίππων για πιο δυναμικές προσπεράσεις ή εκκινήσεις.

ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Για ένα κουπέ μοντέλο που, ενώ επικεντρώνεται στην οδηγική απόλαυση, διατηρεί επίσης μία αξιοσημείωτη άνεση κατά την διάρκεια μεγάλων αποστάσεων στον αυτοκινητόδρομο, ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός αφορά την αναβάθμιση του πακέτου των συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας. Πλέον το μενού περιλαμβάνει στάνταρ σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης (front collision warning) με παρέμβαση πέδησης (brake intervention), Lane Departure Warning με επιστροφή στη λωρίδα (με την αρωγή του συστήματος διεύθυνσης), ενώ προαιρετικά υπάρχει μία νέα λειτουργία αυτόματης δημιουργίας λωρίδας έκτακτης ανάγκης που καθοδηγεί το αυτοκίνητο στην πιο κατάλληλη πλευρά της λωρίδας, σε κυκλοφοριακές ανασχέσεις στον αυτοκινητόδρομο. Στο εσωτερικό, κυριαρχεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έως 12,3″, μία οθόνη 10,25″ στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και προηγμένο HeadUp display νέας γενιάς με 70% μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής στο παρμπρίζ. Τέλος, το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας BMW Operating System 7 υποστηρίζει όλες τις σύγχρονες επιλογές συνδεσιμότητας (Apple CarPlay και Android Auto).

Του Fabio Schiarra

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο