ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Mitsubishi Colt HEV: Κατ’ εικόνα! Καθ’ ομοίωση; [Βίντεο]

dokimi-mitsubishi-colt-hev-kat-eikona-kath-omoiosi-vinteo-704266

Με περισσότερα από 10 χρόνια απουσίας, η Mitsubishi επιστρέφει στην κατηγορία των supermini με την έβδομη και εξηλεκτρισμένη γενιά του Colt.

του Θέμη Θεοδωρόπουλου, φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος, Άγγελος Σκαναβής

Πριν ξεκινήσω να γράφω για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, «Let’s Address the elephant in the room», που λένε στα Αγγλικά. Όπως διαβάσατε για πολλά άλλα μοντέλα στο προηγούμενο τεύχος του «Quattroruote» (Τεύχος Φεβρουαρίου #69), έτσι και η έβδομη γενιά του Mitsubishi Colt είναι στην πραγματικότητα ένας «κλώνος» του ανανεωμένου Renault Clio, που κυκλοφόρησε πριν από μερικούς μήνες. Έχουν το ίδιο αμάξωμα, τα ίδια χαρακτηριστικά και τους ίδιους διαθέσιμους κινητήρες. Η βασική διαφορά, πέρα από τα εμβλήματα και την τιμή αγοράς, είναι πως το Colt προσφέρεται με έναν επιπλέον χρόνο εργοστασιακής εγγύησης. Έχοντας ξεκαθαρίσει αυτό, ας ανακαλύψουμε τη νέα υβριδική έκδοση του «ιαπωνικού» supermini.

Στο εμπρός μέρος, έχουμε στιλάτους LED προβολείς και αρκετά μεγάλα φώτα ημέρας στις άκρες του προφυλακτήρα και μου αρέσουν οι μυώδεις γραμμές που έχει στο καπό του, που ολοκληρώνουν το μοντέρνο look. Στο πίσω μέρος, εκεί που θα βρίσκαμε το έμβλημα της Renault, υπάρχει μια κάμερα οπισθοπορείας και ακριβώς από κάτω ολογράφως το όνομα της μάρκας να καταλαμβάνει σχεδόν όλο το μήκος του πορτμπαγκάζ. Ο χώρος αποσκευών είναι καλός για ένα υβριδικό αυτής της κατηγορία, στα 301 λίτρα.

Το εσωτερικό του είναι απλό και εργονομικό, με προσανατολισμό προς την άνεση, κάτι που καταλαβαίνεις αμέσως με αυτά τα αναπαυτικά καθίσματα που συνδυάζουν δέρμα και ύφασμα, ενώ προσφέρουν καλή στήριξη και ξεκούραστες διαδρομές. Ειδικά τις κρύες μέρες, εκτιμώνται ιδιαίτερα όχι μόνο τα θερμαινόμενα καθίσματα, αλλά και το θερμαινόμενο στεφάνι για το τιμόνι. Οι αποθηκευτικοί χώροι μέσα στην καμπίνα είναι καλοί και μπορείς να τοποθετήσεις μπουκάλια 1,5 λίτρου στις πλαϊνές θήκες των πορτών. Στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών, η εμφάνιση αλλάζει ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί, ενώ ανεξαρτήτως αυτού έχουμε επιλογές για τις πληροφορίες που προβάλλει σε διάφορα σημεία του.

Έχει όμορφα γραφικά και χρώματα, ενώ η διαμόρφωση είναι ευχάριστη. Για τον έλεγχο της μουσικής, οι χειρισμοί δεν βρίσκονται στο τιμόνι, αλλά σε έναν ειδικό μοχλό κάτω από τους υαλοκαθαριστήρες. Στο ταμπλό, έχουμε το σύστημα infotainment 9,3 ιντσών, το οποίο έχει κάθετη διάταξη. Έχει απλή εμφάνιση και είναι αρκετά εύχρηστο. Έχει τρομερές δυνατότητες εξατομίκευσης, καθώς στην αρχική οθόνη μπορείς να δημιουργήσεις σελίδες με τα widgets που επιλέγεις εσύ, στην τοποθεσία που επιθυμείς, ώστε να κάνει πιο εύκολη την πρόσβαση στις αγαπημένες επιλογές. Κάτω από την οθόνη, υπάρχουν μερικές χρήσιμες συντομεύσεις και χαμηλότερα έχει φυσικούς χειρισμούς για το σύστημα του κλιματισμού και μια όμορφη λεπτομέρεια με τον εσωτερικό φωτισμό, γύρω από τον επιλογέα ταχυτήτων.

 

Το υβριδικό Colt συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό 1.600άρη κινητήρα βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα 49 ίππων, ο οποίος τοποθετείται μέσα στο αυτόματο κιβώτιο Multi Mode. Συνολικά αποδίδει 143 ίππους και 148 Nm ροπής, και κάνει το 0-100 σε 9,3 δευτερόλεπτα. Η αίσθηση της επιτάχυνσης, βέβαια, είναι καλύτερη από αυτή που μαρτυρούν τα νούμερα, καθώς η αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα σού επιτρέπει να ξεκινάς ιδιαίτερα γοργά από χαμηλές ταχύτητες. Η συνέργεια των δύο κινητήρων είναι εξαιρετική και δεν αντιλαμβάνεσαι πότε εκκινεί ο θερμικός κινητήρας, καθώς η λειτουργία του είναι αθόρυβη, παρότι η λετουργία του κιβωτίου που δεν διαθέτει συμπλέκτη, είναι παρόμοια με αυτή ενός CVT.

Τον ρόλο του συμπλέκτη στο εξειδικευμένο αυτό κιβώτιο αναλαμβάνει ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, ενώ στην ουσία υπάρχουν τέσσερις διαθέσιμες σχέσεις για τον βενζινοκινητήρα και δύο για τον ηλεκτροκινητήρα. Κάτι επίσης ευχάριστο για υβριδικό αυτοκίνητο είναι η αίσθηση στα φρένα του, καθώς δεν κάνει απότομη μετάβαση από τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας στη χρήση του συστήματος πέδησης.

Το δυνατό του σημείο είναι η χαμηλή κατανάλωση βενζίνης, καθώς ακόμη και με τη μικρή μπαταρία της 1,2 kWh διαχειρίζεται άρτια την ενέργεια, φορτίζοντας την μπαταρία συνεχώς, ενώ όταν έχει αρκετή φόρτιση μπορείς με ένα κουμπί να επιλέξεις το EV mode και να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά αισθητά πιο αργά. Πέρα από την οικονομία όμως, είναι ένα ευέλικτο, καλοστημένο αυτοκίνητο με ωραία αίσθηση στο τιμόνι του, που θα χαρείς να το οδηγήσεις δυναμικά, ειδικά στο πρόγραμμα οδήγησης Sport. Οι αναρτήσεις του είναι άνετες, αλλά το αμάξωμα δεν παίρνει κλίσεις, καθώς είναι ελαφρύ, στα 1.256 κιλά.

Δοκιμη Mitshubishi Colt

Καταφέρνει να διατηρεί την πρόσφυσή του υπό πίεση και ακόμη και με ένα τόσο μοντέρνο σύνολο κίνησης, βγάζει έναν αναλογικό χαρακτήρα όταν οδηγείς. Αναλογικός μεν, πλήρως μοντέρνος δε: Κάτι σημαντικό για την κατηγορία είναι οι τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού που διαθέτει. Πέρα από το σύστημα με τις κάμερες που σου δίνουν μια προβολή 360 μοιρών για το αυτοκίνητο, υπάρχουν και οι αντίστοιχοι αισθητήρες για να μπορείς να δεις τα εμπόδια σε ένα πιο παραδοσιακό διάγραμμα. Επίσης πολύ καλό είναι το σύστημα του αυτόματου παρκαρίσματος, με το οποίο απλώς διαλέγεις τον τύπο θέσης που θες να μπεις και το Cοlt αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου τις κινήσεις του τιμονιού, δίνοντάς σου απλώς οδηγίες για το γκάζι και το φρένο μέσα από την οθόνη.

Το Colt, λοιπόν, είναι ένα άνετο, όμορφο και ευχάριστο αυτοκίνητο, ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις. Είναι, λοιπόν, τέλειο για την πόλη και μια καλή υβριδική επιλογή overall, ακόμη και με τιμή κοντά στις 30.000€.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος σε σειρά

Ατμοσφαιρικός, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.598 κ.εκ.

Iσχύς θερμικού κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 94 ίπποι / 5.600 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 148 Nm ροπής / 3.200-3.600 σ.α.λ.

Ισχύς ηλεκτροκινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 49 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 205 Nm

Συνδυαστική ισχύς

143 ίπποι

148 Nm ροπής

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο CVT «Multi Mode»

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9.3”

Μέση κατανάλωση

Κατασκευαστή (WLTP): 4,1 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 92 γρ./χλμ.

Ρεζερβουάρ

39 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.053 x 1.798 x 1.439

Μεταξόνιο 2.583 χλστ.

Βάρος 1.256 κιλά

Χώρος αποσκευών

301 λίτρα

Τιμή αγοράς

Από 29.170€

 

Όλες οι ειδήσεις

Αποστολή στην Πορτογαλία: Πρώτες εντυπώσεις από τη νέα BMW iX2

Έρευνα Autotypos.gr: 10% πιο ακριβή η βενζίνη με τις ίδιες διεθνείς τιμές πετρελαίου!

Δοκιμάζουμε τη βασική έκδοση του νέου Tesla Model 3: Χωρίς ανταγωνισμό

 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο