ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Mazda 2 e-Skyactiv G Homura Aka: Ακόμα πιο… πικάντικο!

dokimi-mazda-2-e-skyactiv-g-homura-aka-akoma-pio-pikantiko-693807

To Mazda 2, που ως γενιά χρονολογείται από το 2003, ξεκίνησε ως ένα μοντέλο για αστικές μετακινήσεις, στην πορεία ωστόσο εξελίχθηκε σε ένα ξεκάθαρα οδηγοκεντρικό μοντέλο. Σήμερα, παραμένοντας πιστό στις αρχές της φιλοσοφίας Jinba Ittai της Mazda, επανασυστήνεται μέσω της έκδοσης Homura aka, επαληθεύοντας εκ νέου τον σπορτίφ χαρακτήρα του.

του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου, φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου

Το ημερολόγιο έδειχνε Απρίλιο του 2003 όταν η Mazda παρουσίασε το νέο της μοντέλο υπό την ονομασία Mazda 2. Με σαφείς επιρροές από τον προκάτοχό του, Mazda Demio, το οποίο εντασσόταν στην κατηγορία των mini MPV, η πρώτη γενιά Mazda 2 αποτελούσε ένα χρηστικό αυτοκίνητο που δεν διέθετε όμως τη «σπιρτάδα» για να κερδίσει πολλούς οπαδούς. Χρειάστηκε να φτάσουμε στο 2007 για να εφαρμόσει η Mazda την οδηγοκεντρική φιλοσοφία Jinba Ittai στην καινούργια τότε δεύτερη γενιά του Mazda 2, η οποία μετέβαλε εντελώς το τοπίο, μιας και το αυτοκίνητο εντάχθηκε εμφανώς στην κατηγορία των supermini. Η τρέχουσα, τρίτη, γενιά, η οποία διανύει τώρα το δημοφιλές μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας που εδρεύει στη Χιροσίμα, έχει αφομοιώσει πολλά χαρακτηριστικά από την προηγούμενη γενιά, ενώ με τη «νόστιμη» εμφάνιση που διαθέτει αποτελεί την ιδανική λύση για το νεότερο ηλικιακά και όχι μόνο κοινό.

Σχεδιαστική υπεροχή

Η σχεδίαση του εξωτερικού τμήματος του Mazda 2 παραμένει σε μεγάλο βαθμό πανομοιότυπή με αυτήν που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία τέσσερα χρόνια, με την τροποποίηση ορισμένων επιμέρους μόνο στοιχείων. Βέβαια, η έκδοση Homura Aka από την πρώτη στιγμή φανερώνει την αθλητική περιβολή της και εκπέμπει μια δυναμική εικόνα. Χαρακτηριστικό γνώρισμα της προαναφερθείσας έκδοσης είναι οι λεπτομέρειες κόκκινου χρώματος που συναντούμε τόσο στην επανασχεδιασμένη κυψελοειδή μαύρη μάσκα όσο και σε μια οριζόντια μπάρα στον διαχύτη του πίσω προφυλακτήρα.

Οι νέες δίχρωμες (μαύρο-ασημί) ζάντες αλουμινίου 16″, οι πλαϊνοί καθρέπτες σε μαύρο χρώμα, τα φιμέ τζάμια και η χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης ενισχύουν τη σπορ άποψη του μοντέλου, η οποία φτάνει στο ζενίθ εξαιτίας της οροφής του αυτοκινήτου που καλύπτεται από ένα αυτοκόλλητο σε όψη ανθρακονημάτος.

Κατά τα λοιπά, το μοντέλο δεν εμφανίζει ουσιαστικές αλλαγές που να το διαφοροποιούν έντονα από τις υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας. Σε κάθε περίπτωση, το σήμα κατατεθέν του Mazda 2 δεν είναι άλλο από τους εμπρός προβολείς LED -οι οποίοι, εκτός των άλλων, φωτίζουν άψογα το δρόμο σε όλες τις σκάλες- που παραπέμπουν άμεσα στα υπόλοιπα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας, μιας και μοιράζονται μια κοινή σχεδιαστική γραμμή.

Φιλοτεχνημένο λεπτομερώς

Αντίστοιχη προσοχή έχει δοθεί και στο εσωτερικό, με την καλαισθησία και την εργονομία να αποτελούν βασικούς πυλώνες της σπορ σχεδίασης. Τις εντυπώσεις «κλέβει» αμέσως το σαλόνι με τα μαύρα καθίσματα που επενδύονται από έναν συνδυασμό λείου δέρματος και σουέντ, με κόκκινες ραφές και ίδιου χρώματος λεπτομέρειες. Το σχέδιο αυτό επεκτείνεται και στις επενδύσεις των θυρών, καθώς επίσης και στο κεντρικό φιλέτο από σουέντ που εκτείνεται κατά μήκος του ταμπλό. Επένδυση δερματίνης συναντούμε επίσης και στο κάτω μέρος της κεντρικής κοσνόλας.

Παρατηρώντας το ταμπλό αμέσως ξεχωρίζει η κεντρική οθόνη αφής 8’’, μέσω της οποίας πραγματοποιείται ο χειρισμός του συστήματος infotainment, το οποίο μεταξύ άλλων διαθέτει λειτουργίες ασύρματου Apple Car Play και ενσύρματου Android Auto. Γενικά τα γραφικά του μας φάνηκαν κάπως παρωχημένα εν έτει 2023, όμως μείναμε ευχαριστημένοι από την όλη εμπειρία και ιδιαίτερα από το χειρισμό του, ο οποίος μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε από την οθόνη αφής όσο το αυτοκίνητο είναι στάσιμο είτε μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη (συν ενός ακόμη για τη ρύθμιση της έντασης) που τοποθετείται πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων και πλαισιώνεται από πέντε φυσικούς διακόπτες που παρεμβαίνουν άμεσα στο σύστημα.

Ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, η οποία προσφέρει πολύ καλή ορατότητα προς τα εμπρός, αν και κατά το παρκάρισμα η τρίτη κολόνα περιορίζει ελαφρώς το οπτικό του πεδίο. Επί της ουσίας, βέβαια, πρόβλημα ουδέν διότι το Mazda 2 εξοπλίζεται με κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και σύστημα παρακολούθησης νεκρής γωνίας καθρεπτών με ειδοποίηση κατά την κίνηση προς τα πίσω.

Στις πίσω θέσεις μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση δύο ενήλικες που δεν υπερβαίνουν όμως τα 1,80 μ., καθώς σε διαφορετική περίπτωση «ακουμπούν» στην (επικλινή) οροφή και στα εμπρός καθίσματα. Παρ’ όλα αυτά, οι μοναδικές ενστάσεις που αισθανόμαστε την ανάγκη να τονίσουμε είναι πως τα πίσω παράθυρα εξαιτίας της σχεδίασης του μοντέλου είναι κάπως μικρά και τοποθετημένα σχετικά ψηλά, ενώ και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών που ανέρχεται στα 255 λίτρα κρίνεται μάλλον ως μέτρια για ένα μοντέλο που ξεπερνάει σε μήκος τα τέσσερα μέτρα.

Εξοπλισμός

Από πλευράς εξοπλισμού, το Mazda 2 δεν αφήνει κανένα περιθώριο συζήτησης. Η έκδοση της δοκιμής μας Homura aka κρατεί καλά τα σκήπτρα της γκάμας, αφού περιλαμβάνει σχεδόν οτιδήποτε μπορεί να χρειαστεί τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβαίνοντες. Σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, αναδιπλούμενοι καθρέπτες, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι, αυτόματος πιλότος, αισθητήρας βροχής – φώτων, σύστημα ειδοποίησης παρέκκλισης και διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, όλα περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό.

Η επιλογή των ιθυνόντων να «φουλάρουν» τόσο πολύ στους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας το Mazda 2 αποδεικνύει το πνεύμα των Ιαπώνων να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο πόλης όσο πιο ολοκληρωμένο γίνεται, που να μην ακολουθεί, αλλά να ηγείται της κατηγορίας του.

Υβριδικός Σαμουράι

Σε αντίθεση με τη μόδα του downsizing, το Mazda 2 αντιστέκεται σθεναρά, ακολουθώντας την πεπατημένη των ατμοσφαιρικών μοτέρ που εδώ και χρόνια ακολουθεί η εταιρία. Έτσι κάτω από το καπό φιλοξενείται ο ήπια υβριδικός ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας E-Skyactiv G M Hybrid 1,5 λίτρου που αποδίδει 90 ίππους και 151 Nm ροπής και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Αν και στη θεωρία τα 9,8” που απαιτούνται για την επιτάχυνση από 0- 100 χλμ./ώρα φαντάζουν ικανοποιητικά, στην πράξη ο κινητήρας εμφανίζεται κάπως νωχελικός ειδικά κάτω από τις 2.500 σ.α.λ. Μερίδιο ευθύνης εδώ φέρει και το κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς η μακριά κλιμάκωση δεν βοηθάει να αναδειχθεί ο χαρακτήρας του, παρά τις δυνατότητες που υποκρύπτει το σύνολο. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως η δευτέρα τερματίζει στα 110 χλμ./ώρα, ενώ η 3η οριακά αγγίζει τα 160 χλμ./ώρα!

Όπως προαναφέραμε, οι κινητήρες της οικογένειας Skyactiv-G διακρίνονται για την οικονομία και την αξιοπιστία τους. Προκειμένου μάλιστα να μειωθεί το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμά τους, τα εν λόγω σύνολα ενσωματώνουν την τεχνολογία καύσης διαγώνιας δίνης που αποτελεί παγκόσμια πατέντα της Mazda. Επί του πρακτέου, η τεχνολογία αυτή συγκεντρώνει το μίγμα καυσίμου γύρω από τα μπουζί και με τη συμβολή του συστήματος άμεσου ψεκασμού δημιουργεί μια διαγώνια δίνη ομοιόμορφα αναμεμιγμένου αέρα και καυσίμου μέσα στο θάλαμο καύσης.

Όλα τα παραπάνω παρέχουν στο μοντέλο μια μικτή κατανάλωση 4,7 λίτρα/100χλμ., αν και στη δοκιμή μας δεν καταφέραμε να πέσουμε κάτω από τα 5,3 λίτρα ακόμη και όταν κινούμασταν με 100 χιλιόμετρα και 6η ταχύτητα στο κιβώτιο, που μας επέτρεπε να μην υπερβαίνουμε τις 1.800 σ.α.λ.

Συνεργατική ακρίβεια

Στημένο σαν ένα καλοδουλεμένο έργο πάνω στον καμβά της οδηγικής απόλαυσης, το Mazda 2 σε προδιαθέτει κατευθείαν ότι η συμβίωση μαζί του θα είναι μάλλον «πικάντικη». Το σωστά ζυγισμένο τιμόνι με την εξαιρετική επαναφορά μεταφέρει επαρκή πληροφόρηση, ενώ ανάλογη είναι και η συμπεριφορά του πλαισίου. Η ρύθμιση των αναρτήσεων γόνατα MacPherson μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω υπηρετεί πιστά το δίπτυχο άνεση-κράτημα και «διαμαρτύρεται» μόνο σε έντονες εγκάρσιες λακκούβες, χωρίς όμως να γίνεται ενοχλητική.

Τα φρένα λειτουργούν ακριβώς όπως αναμέναμε, χωρίς να δείχνουν σημάδια κόπωσης ακόμη και υπό πίεση σε κατηφορική ορεινή διαδρομή. Υπάρχει βέβαια η πεποίθηση πως αν ο πίσω άξονας εξοπλιζόταν με δισκόφρενα αντί για ταμπούρα, η συνολικά καλή εικόνα θα άγγιζε το άριστα. Παρ’ όλα αυτά, η συνολική απόδοσή του είναι πολύ καλή χωρίς να προκαλεί ανησυχίες.

Ανησυχίες άλλου τύπου, πάντως, ίσως θα προκαλέσει στους νεότερους ηλικιακά οδηγούς της γενιάς του 2000, όπως ο υποφαινόμενος δηλαδή, που, αντιλαμβανόμενος την καθαρά οδηγοκεντρική φιλοσοφία του Mazda 2, δεν δίστασε να εξερευνήσει από την πρώτη κιόλας μέρα της δοκιμής τα όρια του ιαπωνικού μοντέλου, καθώς η συνολική εντύπωση που σου αφήνει είναι πως πρόκειται για ένα στιβαρό αυτοκίνητο (παρά τα 1.037 κιλά), που προκαλεί τον οδηγό να συμμετάσχει ενεργά στην οδήγηση μαζί του.

Αντί επιλόγου

Το Mazda 2 υπό το πρίσμα της νεότερης ανανέωσης που δέχτηκε στις αρχές του έτους εδραίωσε και πάλι τη θέση του στην κατηγορία, ενώ με την προσθήκη των εκδόσεων Homura και Homura aka αναβαθμίστηκε εμφανισιακά και πλέον αποπνέει μια πιο τονισμένη σπορ αύρα. Οδηγικά δεν συναρπάζει μεν με τις επιδόσεις του, οι οποίες σε κάθε περίπτωση είναι αξιοπρεπέστατες, λάμπει ωστόσο εξαιτίας της χαμηλής του κατανάλωσης και του σπορτίφ στησίματος. Οι 22.000 ευρώ που κοστίζει η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας δεν θεωρούνται πολλά για αυτά που προσφέρει, ειδικά αν αναλογιστούμε τον πολύ καλό εξοπλισμό που παρέχει. Namaste Mazda!

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος σε σειρά

Ατμοσφαιρικός, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.496 κ.εκ.

Iσχύς κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 90 ίπποι / 6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 151Nm / 3.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 183 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9,8 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 4,7 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 5,3 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 107 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

44 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.085 x 1.695 x 1.524

Μεταξόνιο χλστ.: 2.570

Βάρος: 1.037 κιλά

Χώρος αποσκευών

255 λίτρα

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση (75hp Centre – Line): 17.140 ευρώ

Έκδοση δοκιμής (90hp Homura Aka): 22.077 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας: 104 ευρώ

 

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμή Audi Q8 55 TFSI Hybrid: Stealth Wealth

Δοκιμή Mercedes-Benz GLA 250e: Εκεί, στην κορυφή!

Δοκιμή Opel Grandland GSe: Υψηλών προδιαγραφών

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο