ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή MG4 XPOWER: 435 ίπποι με 35.000 ευρώ

dokimi-mg4-xpower-435-ippoi-me-35-000-evro-709920

Επιδόσεις που συγκλονίζουν και τιμή που προκαλεί εγκεφαλικά. Το MG4 XPOWER είναι ένα υπερ-hatchback με 435 ίππους και επιδόσεις supercar, το οποίο κοστίζει κάτι περισσότερο από ένα καλά εξοπλισμένο B-SUV. Μοιάζει σαν όνειρο, όμως η MG το έκανε πράξη.

Του Τρύφωνα Αλεξόπουλου Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Και κάπως έτσι η ηλεκτροκίνηση αποκτά ξαφνικά νόημα. Ότι τόσο καιρό μας τρομάζει -όχι όλους- φαίνεται σαν «απολίθωμα» του παρελθόντος και μάλιστα πολύ πιο σύντομα απ’ ό,τι θα μπορούσαμε να φανταστούμε ή να ελπίζουμε. Όχι σε ό,τι αφορά την αυτονομία, έχει ο καιρός γι’ αυτό, αλλά όσον αφορά το Value For Money. Αυτό το κάπως εξωγήινο εμφανισιακά hatchback με τα γνώριμα λογότυπα, που επεξεργαστήκαμε πριν από μερικούς μήνες στις συμβατικές εκδόσεις και χαρακτηριστικά αποκαλέσαμε ως το πρώτο εξηλεκτρισμένο αυτοκίνητο με πραγματικά καλή τιμή, πλέον διατίθεται στην κορυφαία, σπορ έκδοση, XPOWER.

MG4 XPOWER

Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά όσο πίσω και αν ανατρέξω δεν μπορώ να βρω κανένα αυτοκίνητο της κατηγορίας ή μη να κοστίζει κάτω από 50.000 ευρώ και να έχει πάνω από 400 ίππους. Είναι αδιανόητο κι όμως αληθινό. Αυτό το πράσινο ματ οικογενειακό αυτοκίνητο μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα, πιο γρήγορα δηλαδή από μια Ferrari F430 ή μια Lamborghini Gallardo. Και το πιο τρελό απ’ όλα είναι πως με την κρατική επιδότηση κοστίζει οριακά κάτω από 35.000 ευρώ. ΤΡΙΑΝΤΑ ΠΕΝΤΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ! Όσο ένα συμβατικό μικρομεσαίο, με 150 ίππους…

Ψιτ, κοίτα τα φρένα…

Αναμφίβολα εντυπωσιακό από τη βασική του έκδοση, το 4,3 μέτρων hatchback της σύγχρονης MG είναι και το μοντέλο που έθεσε τις βάσεις ώστε να αποκτήσει η κινεζική μάρκα με την αγγλική υπηκοότητα τη δική της σχεδιαστική ταυτότητα. Φρέσκο, αιχμηρό και φουτουριστικό, δεν μοιάζει με τίποτα άλλο στο δρόμο και μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμά του ακόμα κι αν είναι ντυμένο με ένα ανιαρό λευκό. Επομένως, η κορυφαία έκδοση XPOWER δεν χρειάζεται να το δηλώσει με κραυγαλέο τρόπο και ξεχωρίζει μόνο από τις διαφορετικές και πιο «ανοιχτές» 18άρες ζάντες, το μαύρο γυαλιστερό περίγραμμα με τα γκρίζα ένθετα, τις τεράστιες πορτοκαλί δαγκάνες των φρένων και την αεροτομή στην οροφή, η οποία όμως είναι διαθέσιμη και σε άλλες εκδόσεις. Υπάρχει όμως ένας τρόπος να δηλώσει με τη μία πως «μαζί του δεν πρέπει να μπλέξεις» αν το πετύχεις σε φανάρι. Είναι το χρώμα Hunter Green που είναι αποκλειστικό για αυτό το κορυφαίο σε επιδόσεις και εξοπλισμό MG4.

Οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι ακόμα λιγότερες. Αλουμινένια πεντάλ για καλύτερο grip στα πόδια σου και πιο σπορτίφ αίσθηση, συνδυασμός Alcantara και οικολογικού δέρματος στα καθίσματα με κόκκινες ραφές αντί για μπλε, αλλά και μαύρος ουρανός. Αυτά είναι όλα.

MG4 XPOWER

Από εκεί και πέρα, προσφέρει όσα και οι υπόλοιπες εκδόσεις του MG4 που είναι πολλά για την τιμή του. Ψηφιακό περιβάλλον με δύο οθόνες και σχεδίαση ανοιχτής φιλοσοφίας με οριζόντιο ταμπλό, για ευρυχωρία και καλή ορατότητα, αντίστοιχα. Η ποιότητα είναι καλή, με κάποια μαλακά πλαστικά και κάποια σκληρά, πολύ καλό μοντάρισμα αυτών και μερικούς διακόπτες που έχουν premium αίσθηση. Το λογισμικό iSMART έχει ανανεωθεί (ασύρματα) για ακόμα καλύτερη απόκριση, ενώ έχουν προστεθεί μερικές λειτουργίες και γραφικά. Οι χάρτες έχουν live δεδομένα κυκλοφορίας και λειτουργούν πολύ καλά συνολικά.

Εκτός από συχνότητες DAB, πλέον υπάρχει εφαρμογή Amazon Music (MG, να περιμένουμε Spotify;) και οι αποκλειστικά διά της αφής ρυθμίσεις του κλιματισμού έγιναν κάπως πιο εύχρηστες. Στο XPOWER υπάρχει η εφαρμογή Track, που στα ελληνικά τη μεταφράζουν ως λειτουργία παρακολούθησης και διαθέτει ένα μενού με χαρακτηριστικά τηλεμετρίας. Μπορείς να χρονομετρήσεις το γύρο σου σε πίστα ή σε κάποια ορεινή διαδρομή που θα ορίσεις και να δεις μετά διάφορα χρήσιμα στοιχεία για την οδήγησή σου. Με την Track ανοιχτή, ο απλοϊκός πίνακας οργάνων 7” που συμπληρώνει την κεντρική οθόνη 10,25” αποκτά ένα G-Meter. Λείπουν βέβαια βασικές πληροφορίες για τη θερμοκρασία της μπαταρίας και την κατανομή της ροπής.

Το πίσω μέρος μπορεί να φιλοξενήσει, με τις λογικές παραχωρήσεις, ακόμα και τρεις ενήλικες. Ο αέρας για τα κεφάλια είναι υπεραρκετός, η απόσταση από τα μπροστινά καθίσματα πολύ καλή και το επίπεδο πάτωμα διευκολύνει τους πάντες. Ο χώρος αποσκευών στα 363 λίτρα τοποθετείται στον μέσο όρο, αλλά θα χωρέσει τις απαραίτητες αποσκευές με ευκολία, χάρη στο αξιοποιήσιμο σχήμα, στο επίπεδο πάτωμα και τις θήκες.

BritishAirways

Το MG4 XPOWER φιγουράρει ως η μόνη τετρακίνητη έκδοση στην ηλεκτρική γκάμα της MG, προς το παρόν τουλάχιστον. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα πισωκίνητα MG4, διαθέτει έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα, ο οποίος αποδίδει περί τους 204 ίππους, ακριβώς όπως στην έκδοση με την μπαταρία των 64 kWh. Όμως, στον πίσω άξονα έχει τοποθετηθεί ένας νέος και πιο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας, με κάτι λιγότερο από 230 ίππους. Η συνολική απόδοση σκαρφαλώνει στους 435 ίππους και η ροπή στα 600, εξωφρενικά, Nm. Ακόμα και για την ηλεκτρική εποχή, όπου έχουμε συνηθίσει τα αυτοκίνητα να έχουν άλογα-παράλογα, με αυτό το hatchback η MG ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Βέβαια, δεν πρόσθεσαν απλά ισχυρούς κινητήρες, καθώς έχει όλο το πακέτο για να υποστηρίξει την θηριώδη δύναμη του. Και μιλάμε για μια ιπποδύναμη ανάλογη των πιο ισχυρών και γρήγορων hatchbacks όλων των εποχών, όπως το Audi RS3 και τη Mercedes-AMG A45 S.

MG4 XPOWER

Ακόμα και με το πρόγραμμα Normal, ένα βαθύ πάτημα στο δεξί πεντάλ αρκεί για να καταλάβεις ότι δεν αστειεύεται. Στην αρχή σού προκαλεί ένα μικρό σοκ, καθώς σε αυτό το πρόγραμμα η απόκριση δεν είναι μειωμένη και τρως μια σφαλιάρα στο σβέρκο μερικά κλάσματα αφότου πατήσεις γκάζι, κάνοντάς σε να νομίζεις ότι κάτι δεν πάει σωστά . Όχι φυσικά, απλά έχει πολλή δύναμη. Βάζοντάς το στο πρόγραμμα Sport, όμως, ξαφνικά το γκάζι αποκτά ιδανική αίσθηση και το τιμόνι βαραίνει. Τίποτα περισσότερο όμως, αφού τα αμορτισέρ είναι συμβατικά, οπότε δεν σφίγγει η αίσθησή του, ενώ δεν αλλάζουν ούτε τα γραφικά στην οθόνη.

MG4 XPOWER

Σταματάς σε μια ευθεία, πατάς το φρένο δυνατά και το γκάζι τέρμα. Για όνομα… στον πίνακα οργάνων δεν αναγράφεται ούτε ένα «Launch Control», παρότι το διάβασες στο brochure. Βλέπεις την κατανομή ισχύος/ανάκτησης να τρεμοπαίζει στα 60άρια, αφήνεις το φρένο και μένεις με το στόμα ανοιχτό. Απογειώνεται σιωπηλά, με ροπή που κόβει την ανάσα και χωρίς ίχνος σπιναρίσματος. Χωρίς πολλά πολλά, θα γράψει το 0-100 σε 3,8” επιβεβαιώνοντας την MG, ενώ δεν θα χάσει ρυθμό στην επιτάχυνση μέχρι να φας πρόστιμο για τα όρια ταχύτητας. Η περιορισμένη τελική των 200 χιλιομέτρων βέβαια είναι μικρή για ένα αυτοκίνητο με πάνω από 400 ίππους και τη φτάνει με σχετική ευκολία.

MG4 XPOWER

Δεν είναι μόνο η εκκίνηση, καθώς και οι ρεπρίζ του είναι άπιαστες. Ακόμα και πιο δυνατά αυτοκίνητα, που ξεπερνούν τους 500 ίππους, δεν μπορούν να σου προσφέρουν αυτή την ακαριαία αίσθηση, ούτε να συμβαδίσουν αν ξεκινήσετε μαζί. Αυτή η ηλεκτρική απόδοση δεν έχει ανταγωνισμό μέχρι κάποια χιλιόμετρα, όπου τα βενζινοκίνητα μοντέλα παίρνουν τα πάνω τους και σε περνούν από πάνω. Όταν αυτό συμβεί όμως, τα 402 μέτρα βρίσκονται στο παρελθόν. Έτσι για παράδειγμα αυτό το MG4 μπορεί να κάνει τα 0-402 μέτρα στον ίδιο χρόνο με το «ορθόδοξο» Nissan GT-R R35 του 2009 – ξαναδιαβάστε την πρόταση, μπας και την πιστέψετε.

MG4 XPOWER

Για να κρατήσουν το βάρος σε σχετικά χαμηλό επίπεδο, η σπορ έκδοση τροφοδοτείται με ενέργεια από την ίδια μπαταρία με αυτήν της έκδοσης των 204 ίππων. Με καθαρή χωρητικότητα 61,8 kWh, αν δεν κινηθείς σε ρυθμούς μετρήσεων, μπορείς να δεις εύκολα μια αυτονομία κοντά στα 350 χιλιόμετρα σε μικτό κύκλο. Η MG ανακοινώνει 380 βάσει του WLTP με 19 kWh/100 χλμ., αλλά στην πράξη μπορείς να δεις νούμερα πιο χαμηλά από αυτά. Με το πρόγραμμα Sport και ανεβασμένες στροφές όμως φλερτάρει με τα 25άρια, ενώ σε μεμονωμένες διαδρομές στο βουνό θα αγγίξεις και τα 30άρια υπό πίεση. Σε κάθε περίπτωση, παίρνει άριστα στη διαχείριση ενέργειας στην καθημερινότητα, αφού είναι λες και ξεχνάει ότι έχει τόσους ίππους κάτω από το… καπό. Μια στάση σε ταχυφορτιστή και έχεις πάρει τη χαμένη ενέργεια σχεδόν όσο γρήγορα κάνει το 0-100. Τραβάει από DC έως 140 kW και φορτίζει πλήρως σε 24 λεπτά, ενώ σε 50άρι θέλει κάτι λιγότερο από ώρα.

Ακραία η επιτάχυνσή του, είναι όμως πραγματικά «καυτό»;

Σίγουρα δεν περιμένεις από ένα ηλεκτρικό Hot Hatch να είναι όσο «καυτό» είναι ένα αντίστοιχο θερμικό. Τα παραπανίσια κιλά, η έλλειψη ήχου κινητήρα και εξάτμισης και η γενικώς αποστειρωμένη ή μερικές φορές πολύ προβλέψιμη συμπεριφορά είναι στοιχεία που δεν μπορείς να παραβλέψεις. Το MG4 XPOWER δεν αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα, όμως η MG έχει βάλει το χεράκι της για να γίνει πιο σπορ από τις συμβατικές εκδόσεις, οι οποίες, εκτός από το συνολικό πακέτο που προσφέρουν, μας είχαν αφήσει και οδηγικά μια πολύ θετική επίγευση.

Σε αυτή την έκδοση οι μηχανικοί της MG έχουν «πειράξει» το λόγο της κρεμαγιέρας για να είναι το τιμόνι πιο άμεσο, ενώ έχουν χρησιμοποιήσει διαφορετικά αμορτισέρ και ελατήρια (χωρίς να επηρεάζεται η απόσταση από το έδαφος) και έχουν τοποθετήσει πιο σκληρές αντιστρεπτικές, οπότε είναι κατά 25% πιο σφιχτό. Επιπλέον, οι μεγαλύτερες ζάντες είναι τυλιγμένες με πολύ καλύτερα ελαστικά (Bridgestone Turanza T005 EV 235/45 R18) από τις απλές εκδόσεις που κάποιες φορές δυσκολεύονταν να περάσουν τη δύναμη σε γλιστερό δρόμο.

Στην καθημερινότητα όλα αυτά δεν τα αντιλαμβάνεσαι. Αν το «διαολάκι» μέσα σου δεν σου πει να πατήσεις δυνατά το δεξί πεντάλ, δεν θα καταλάβει κανείς ότι έχει 435 ίππους. Είναι η στιβαρότητα του πλαισίου, η καλή ηχομόνωση και η εξίσου καλή ποιότητα κύλισης που το καθιστούν το ίδιο άνετο με τις συμβατικές εκδόσεις. Έχει λίγο περισσότερο θόρυβο κύλισης και είναι σίγουρα κάπως πιο ξερό στις εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά όχι πολύ. Η μεγάλη διαφορά στην ανάρτηση φαίνεται υπό πίεση, όπου έχει μειωθεί δραματικά το βούτηγμα στο φρενάρισμα και οι κλίσεις στις στροφές είναι σημαντικά μικρότερες. Βέβαια, αυτές, παραμένουν αισθητές, χωρίς να επηρεάζουν τη συμπεριφορά του. Ίσα ίσα σε προειδοποιούν για τα όριά του.

Το τιμόνι έχει σχεδόν την ίδια αίσθηση με κάθε MG4 και, παρότι είναι ελαφρώς πιο γρήγορο, για ένα μοντέλο με τέτοιο χαρακτήρα θα το θέλαμε ακόμα πιο πολύ. Είναι αρκετά ελαφρύ στα Eco και Normal, αλλά στο πρόγραμμα Sport βαραίνει αισθητά. Δεν ξεχειλίζει από πληροφορία, όμως είναι καλό και ακριβές.

Θα κινηθείς πολύ γρήγορα σε μια στροφοδιαδρομή χωρίς στρες, με συμπεριφορά που είναι προβλέψιμη και διαχειρίσιμη, αλλά και μία ανάλαφρη για τα κιλά του αίσθηση. Παρότι ο πίσω ηλεκτροκινητήρας είναι πιο ισχυρός και, σύμφωνα με το κουμπί στο status bar τουλάχιστον το esp απενεργοποιείται εντελώς, δεν θα σου επιτρέψει να ανοίξεις την τροχιά του όσο στις πισωκίνητες εκδόσεις, με τις οποίες μπορείς κυριολεκτικά να driftάρεις. Μάλιστα, αν πας επιτηδευμένα να το γυρίσεις, τότε συμπεριφέρεται αλλόκοτα. Το σύστημα ευστάθειας σε κόβει, οι μπροστινοί τροχοί πασχίζουν να σε ισιώσουν και στο τέλος κόβεται η δύναμη, μέχρι να πατήσεις μια φρενιά και να ξαναέχεις πλήρη ισχύ.

MG4 XPOWER

Είναι bug ή τρόπος να μας πει η MG ότι μπορεί να είναι πάρα πολύ γρήγορο, αλλά δεν είναι ένα καθαρόαιμο και συμμετοχικό στην οδήγηση Hot Hatch; Το μόνο σίγουρο είναι ότι όταν το μάθεις και το εμπιστευθείς, θα κινηθείς σε ρυθμό ενός τέτοιου αυτοκινήτου, θα εκμεταλλευτείς την ισορροπία και τη στιβαρότητα του πλαισίου, θα καταλήξεις να στρίβεις με το τιμόνι ευθεία, βγαίνοντας από το apex με το γκάζι στο πάτωμα, ενώ δεν λείπει ακόμα και λίγο lift off oversteer. Είναι δηλαδή υπερστροφικό όσο πρέπει για να το πλαισιώσεις.

Μπορεί να μην έχει πολύ σπορ ελαστικά, όμως με το ηλεκτρονικό μπλοκέ, που μοιράζει όπως πρέπει τη δύναμη στον πίσω άξονα, και το torque vectoring, που κάνει σε όλους τους τροχούς φρενάροντας τον εσωτερικό όποτε χρειάζεται, έχει άπειρη πρόσφυση.

Δεν μπορείς πάντως να πας κόντρα στη φυσική, οπότε αν το παρακάνεις η αδράνεια θα «σπρώξει» τη μούρη και θα υποστρέψει. Με τόση ησυχία και δυνατή επιτάχυνση αυτό αποτελεί βασική πρόκληση. Πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος και μετρημένος στο γκάζι, αφού πετάει από τη μία στροφή στην άλλη σαν αεροπλάνο. Είναι τόσο γρήγορο που αν το μάτι σου πιάσει το ψηφιακό ταχύμετρο δεν θα μπορέσει να συμβαδίσει με το ρυθμό που ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα.

Ό,τι επιταχύνει έτσι βέβαια πρέπει και να σταματάει αντίστοιχα. Τα φρένα, που μπορεί να φαίνονται τεράστια πίσω από τις ζάντες, στην ουσία είναι αρκετά πιο μικρά. Οι πορτοκαλί δαγκάνες είναι πλαστικά καπάκια τα οποία κρύβουν τις ευμεγέθεις αλλά μονοπίστονες δαγκάνες. Συνδυάζονται όμως με δίσκους 345 χλστ. σε όλους τους τροχούς και η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει παράπονο ούτε για την απόδοσή τους ούτε για την αίσθηση στο πεντάλ. Γραμμικό και όχι σπογγώδες το τελευταίο, όταν ακόμα και σε κατάβαση από το βουνό με δυνατά φρεναρίσματα δεν χάνουν την απόδοσή τους, οπότε στην τελική εμπνέουν μεγάλη εμπιστοσύνη.

Η αναγεννητική πέδηση δουλεύει στην εντέλεια. Έχει τρία επίπεδα (και ένα αυτόματο), αλλά και λειτουργία One-Pedal. Αυτήν μπορείς να την εκμεταλλευτείς και όταν οδηγείς γρήγορα, όχι όμως όταν απενεργοποιείς το esp για να πάρεις το μέγιστο από την απόδοσή του, όπου μειώνεται στο τρίτο επίπεδο ανάκτησης.

Αυτό που σίγουρα λείπει είναι καθίσματα τύπου μπάκετ. Αυτά που έχει είναι πολύ άνετα και χάρη στο Alcantara γλιστράς πολύ λιγότερο από τα υπόλοιπα MG4, όμως δεν σε σφίγγουν στη θέση σου. Η θέση οδήγησης είναι επίσης κάπως περίεργη. Υπερυψωμένη, με λίγο άβολη γωνία στα πόδια αν ρυθμίσεις το κάθισμα «αγωνιστικά». Καλή για την καθημερινότητα, προσφέρει μπόλικη ορατότητα, όμως στη γρήγορη οδήγηση θα ήθελες να είσαι «χωμένος και βιδωμένος».

Τελικά;

Επομένως, το MG4 XPOWER είναι το πιο ισχυρό hatchback που μπορείς να αγοράσεις. Αλλά στην πράξη δεν μπορεί να προσφέρει την ίδια οδηγική ευχαρίστηση με άλλα, λιγότερο ισχυρά θερμικά Hot Hatch, τα οποία είναι πιο ελαφριά, σφιχτά και συμμετοχικά στη συμπεριφορά τους. Όμως, με ΤΡΙΑΝΤΑ ΠΕΝΤΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ, ταπεινώνεις στον δρόμο όποιον και αν πετύχεις, πας σφεντόνα σε κάθε διαδρομή και ταυτόχρονα έχεις ασυναγώνιστη οικονομία εάν οδηγείς οικονομικά. Προσφέρουν και αυτά εξίσου μεγάλη ευχαρίστηση!

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

 Ηλεκτροκινητήρας

Εμπρός, σύγχρονος, μόνιμου μαγνήτη

Πίσω, σύγχρονος, μόνιμου μαγνήτη

Iσχύς

Μέγιστη ισχύς: 435 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 600 Nm ροπής

Μετάδοση

Κίνηση σε όλους τους τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης

 Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 3,8 δλ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου, χωρητικότητα 64 kWh (61,7 ωφέλιμες )

Κατανάλωση ενέργειας

18 kWh/100 χλμ. (WLTP)

18.7 kWh/100 χλμ. (δοκιμής)

Αυτονομία

385 χιλιόμετρα (WLTP)

Φόρτιση

AC (11 kW): 86 ώρες και 45 λεπτά

DC (142 kW, μέχρι το 80% χωρητικότητας της μπαταρίας): 24 λεπτά

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.287 x 1.836 x 1.516

Μεταξόνιο: 2.705 χιλ.

Βάρος: 1.800 κιλά

Χώρος αποσκευών

363λ.

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση: από 43.700 ευρώ

(Χωρίς την κρατική επιδότηση)

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο