ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το υβριδικό Peugeot 208 με τους 100 ίππους

dokimazoume-to-yvridiko-peugeot-208-me-tous-100-ippous-712830

Μετά τη μεγάλη επιτυχία της δεύτερης γενιάς του Peugeot 208 και e-208, το facelift του γαλλικού supermini φέρνει τη «χρυσή τομή» με το υβριδικό 208 Hybrid.

του Θέμη Θεοδωρόπουλου, φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου

Το Peugeot 208 είναι ένα μοντέλο που η πρώτη του γενιά πέρασε σχετικά απαρατήρητη – ακόμη και αν είχε μέχρι και «hot» έκδοση GTi 200+ ίππων. Όταν όμως παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά το 2019, «γκρεμίζοντας» τη μεθοδολογία με την οποία η Peugeot ονόμαζε τα μοντέλα της, το 208 σηματοδότησε την αλλαγή χαρακτήρα της μάρκας και οι οδηγοί το αγάπησαν για τη μοντέρνα του εμφάνιση και τον φουτουριστικό χαρακτήρα μέσα στην καμπίνα. Το facelift που δέχτηκε πρόσφατα ενισχύει τα δυνατά σημεία του μοντέλου, ενώ ταυτόχρονα φέρνει και μερικές νέες τεχνολογίες.

Nip & Tuck

Εξωτερικά, οι αλλαγές είναι εύκολα αναγνωρίσιμες και κάνουν αρκετή διαφορά. Τα φωτιστικά σώματα έχουν ανανεωθεί και πλέον διαθέτουν τρεις μεγάλους προβολείς μέσα τους, ενώ η μεγαλύτερη αλλαγή βρίσκεται στα φώτα ημέρας, που πλέον είναι τρία αντί για ένα, ακολουθώντας την ίδια προσέγγιση που είδαμε στο facelift του 2008 λίγο νωρίτερα. Αυτό κάνει το Peugeot 208 να δείχνει πιο φαρδύ το μάτι, χωρίς να θυσιάζει τις compact διαστάσεις του. Η μάσκα έχει διαφορετικό σχεδιασμό και πλέον φέρει το νέο έμβλημα της Peugeot με το κεφάλι του λιονταριού, ενώ και στο πίσω μέρος τα LED φώτα έχουν αλλάξει: διατήρησαν τις τρεις γραμμές, αλλά αυτές πλέον είναι αρκετά πιο λεπτές και οριζόντιες.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι η κορυφαία έκδοση GT και η μοναδική που μπορεί να συνδυαστεί με την ισχυρότερη έκδοση Hybrid. Έτσι, έχουμε γυαλιστερές μαύρες λεπτομέρειες γύρω από τους τροχούς, στους καθρέπτες, στην αεροτομή, αλλά και τους προφυλακτήρες, ενώ πιο σημαντικά υπάρχουν και λεπτομέρειες στο χρώμα του αμαξώματος πάνω στη μάσκα. Και τι χρώμα, στην περίπτωσή μας: το Agueda Yellow δείχνει μοναδικό και κάνει το 208 να ξεχωρίζει ακόμη περισσότερο στους ελληνικούς δρόμους. Κάτι επίσης καινούργιο για το 208 είναι οι ζάντες 17 ιντσών που έχουν έναν ασυνήθιστο σχεδιασμό.

Ξεχάσατε το… εσωτερικό!

Περνώντας το εσωτερικό του 208, το highlight είναι πάντοτε το σύστημα i-Cockpit της Peugeot: πίσω από το τιμόνι βρίσκουμε έναν ψηφιακό πίνακα 10 οργάνων με τρισδιάστατη λειτουργία -καθώς πρόκειται για την κορυφαία έκδοση GT- και πολλές δυνατότητες προβολής πληροφοριών. Στη μέση της κεντρικής κονσόλας, υπάρχει μια αντίστοιχων διαστάσεων οθόνη αφής για το σύστημα infotainment, το οποίο προβάλλει όλες τις πληροφορίες για την ψυχαγωγία, ενώ προσφέρει ακόμη και μερικά παιχνίδια, όπως η τρίλιζα ή το 2048, για να κυλά πιο ευχάριστα ο χρόνος που περιμένεις στα φανάρια. Βέβαια, ακόμη και αν φιλοξενεί όλες τις ρυθμίσεις για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, δεν προβάλλει πληροφορίες οδήγησης, οικονομίας ή διαχείρισης ενέργειας, καθώς αυτά βρίσκονται αποκλειστικά στον πίνακα οργάνων. Λίγο πιο χαμηλά, έχεις εύκολη πρόσβαση στις ρυθμίσεις του κλιματισμού, αλλά και σε μερικά πλήκτρα συντομεύσεων για κάποια μενού του συστήματος infotainment.

Το facelift δεν άλλαξε το σχεδιασμό της καμπίνας του 208, παρά μόνο σε επίπεδο διαθέσιμων επενδύσεων. Δεν είχαν και πολλά να κάνουν, βέβαια, καθώς πρόκειται για ένα μοντέρνο σύνολο με εύκολη λειτουργία, αλλά… μέτρια εργονομία. Σε αυτό, βέβαια, μπορεί να φταίει και το ύψος μου, αλλά προσωπικά δεν κατάφερα ποτέ να δω ολόκληρο τον πίνακα οργάνων λόγω της τοποθέτησής του σε σχέση με το τιμόνι, όσο και αν άλλαξα θέση στο κάθισμα και την κολόνα του τιμονιού.

Γενικότερα, η καμπίνα είναι κάπως κλειστή: άλλα μοντέλα της κατηγορίας προσφέρουν μια πιο ευχάριστη αίσθηση ευρυχωρίας. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν είναι άνετο, καθώς έχουμε βολικά καθίσματα με καλή στήριξη, αλλά και έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις. Κάτι που μου άρεσε είναι η αναδιπλούμενη βάση smartphone που έχει στην κεντρική κονσόλα, η οποία πίσω της κρύβει και το χώρο για την ασύρματη φόρτιση smartphone.

Γράφει «Hybrid», αλλά…

Η νέα έκδοση Hybrid του 208 αρχικά με παραξένεψε με την ονομασία της, καθώς κοιτώντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά του συνειδητοποίησα πως πρόκειται για ένα 48V ήπιο υβριδικό και όχι ένα αυτοφορτιζόμενο μοντέλο, άρα ο σωστός όρος θα ήταν mildhybrid. Όταν όμως το οδήγησα, πρέπει να παραδεχτώ πως αναθεώρησα, αλλά και εντυπωσιάστηκα, καθώς το μικρό 208 μπορεί και κυκλοφορεί ακόμη και χωρίς τη βοήθεια του θερμικού κινητήρα μέσα στην πόλη, σε βαθμό που σε κάνει να νομίζεις πως οδηγείς ένα πλήρως υβριδικό αυτοκίνητο! O μικρός ηλεκτροκινητήρας των 30 ίππων είναι αρκετός για να σε κινεί σε χαμηλές ταχύτητες, για όσο χρόνο μπορεί να το υποστηρίξει το μικρό πακέτο μπαταριών που χρησιμοποιεί.

Ενώ λοιπόν αρχικά απόρησα που δεν ήταν μια πλήρως υβριδική έκδοση, καθώς υπάρχουν ήδη οι υποδομές για μια μεγαλύτερη μπαταρία στη συγκεκριμένη πλατφόρμα, μετά την οδήγησή του κατάλαβα το λόγο: εφόσον μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά με ένα τόσο μικρότερο σύστημα, γιατί να φορτωθεί με… παραπανίσια κιλά;

Από την άλλη πλευρά, όταν λειτουργεί ο θερμικός PureTech των 1.200 κυβικών, οι 100 ίπποι και τα 205 ΝΜ ροπής του είναι παραπάνω αρκετά για το αμάξωμα των 1.228 κιλών. Έτσι, ειδικά στο πιο δυναμικό πρόγραμμα οδήγησης, έχεις ευχάριστη απόκριση, ενώ πάντοτε η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη πριν καν φτάσει τις 2.000 στροφές ανά λεπτό. Το αποτέλεσμα είναι ένα ζωηρό αυτοκίνητο που, σε συνδυασμό με το εξαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων, ανεβάζει γραμμικά τα χιλιόμετρα στον πίνακα οργάνων και δεν «κρεμάει» στις αλλαγές ή στις ψηλές ταχύτητες. Το μικρό τιμόνι παίζει και αυτό το ρόλο του στην οδηγική του αίσθηση, με γρήγορη και άμεση αίσθηση και τον σωστό βαθμό αντίστασης. Οι αναρτήσεις του αντιμετωπίζουν άρτια λακκούβες και κακοτεχνίες του δρόμου, επιτρέποντας ταυτόχρονα στο αμάξωμα να παίρνει κλίσεις όταν οδηγείς δυναμικά, αλλά όχι σε βαθμό που θα ανησυχήσεις για την πρόσφυσή σου. Γενικά είναι ένα καλά στημένο αυτοκίνητο, το οποίο ακόμη και αν δεν είναι αυτός ο κύριος στόχος του, θα προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση.

Η πρώτη του προτεραιότητα είναι η άνεση και η ασφάλεια των επιβατών του, και αυτό το κάνει άριστα. Καλή ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, με αμέτρητα συστήματα υποβοήθησης να λειτουργούν ακατάπαυστα στο παρασκήνιο. Κάτι που με παραξένεψε και δεν συνήθισα καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής είναι το ιδιότροπο σύστημα ανάκτησης ενέργειας του 208 Hybrid. Ενώ στα περισσότερα μοντέλα η ένταση της ανάκτησης ρυθμίζεται (ή, έστω, υπάρχει ένα πρόγραμμα Β στο κιβώτιο ταχυτήτων), στο 208 νιώθεις σαν να έχει επιλεγεί η μέγιστη ανάκτηση και δεν μπορείς να το αλλάξεις. Το αποτέλεσμα είναι κάθε φορά που αφήνεις εντελώς το πεντάλ του γκαζιού, το αυτοκίνητο κόβει τόσο απότομα ταχύτητα, που ανάβουν τα πίσω φώτα των φρένων. Όταν βρεθείς σε βαριά κίνηση, είναι βολικό. Σε κάθε άλλη περίπτωση, όμως, είναι κάπως… φορτικό.

Όταν επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης ECO, μειώνει την ανάκτηση και κυλάς πιο εύκολα, αλλά έτσι έχεις μειωμένες επιδόσεις από το σύστημα κίνησης για εξοικονόμηση καυσίμου. Ιδανικά, θα έπρεπε η ανάκτηση ενέργειας να ρυθμίζεται στο πρώτο κομμάτι της διαδρομής του πεντάλ για τα φρένα, όπως σε άλλα μοντέλα. Τουλάχιστον, αξίζει να αναφέρουμε πως το νέο υβριδικό σύστημα έχει πραγματικά βελτιώσει την κατανάλωση καυσίμου, καθώς σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση της προηγούμενης γενιάς, είδαμε την ένδειξη περίπου 2 λίτρα πιο χαμηλά.

Η μεγάλη ερώτηση

Η αισθητική αναβάθμιση του 208 ζωντανεύει ξανά τον ενθουσιασμό της αγοράς για το νεανικό supermini, ενώ το νέο σύστημα κίνησης το συμμορφώνει με τους αυστηρούς κανονισμούς ρύπων και μειώνει την κατανάλωση βενζίνης. Σε μια εποχή, μάλιστα, που τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας είναι και… αξεσουάρ μόδας, η μοναδική ερώτηση που περιμένω να έχουν οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές είναι «Τι χρώμα να το πάρω;».

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τρικύλινδρος σε σειρά

ήπια υβριδικό 48V, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.199 κ.εκ.

Iσχύς κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 205Nm ροπής/1.750 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων e-DSC6

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 193χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9.8”

Μέση κατανάλωση

Κατασκευαστή (WLTP): 4,6-4,7 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 6,4 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 104-105 γρ./χλμ.

Ρεζερβουάρ

44 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.055 x 1.745 x 1.430

Μεταξόνιο 2.540 χλστ.

Βάρος 1.228 κιλά

Τιμή αγοράς

Από 23.400€

 

Όλες οι ειδήσεις

Ομάδα Σίγμα – Η επιστροφή στους δρόμους της Αθήνας

Πιο σπορτίφ με έως 333 ίππους το ανανεωμένο Cupra Formentor

Απεργία 1 Μαΐου: Ανατροπή στην ανατροπή στα Μέσα Μεταφοράς – Τι άλλαξε για Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο